برای نخستین بار در استان هرمزگان عمل جراحی کلیه به روش لاپاراسکوپی رادیکال نفرکتومی توسط دکتر اردلان اوژند متخصص اورولوژی و فوق تخصص اندویورولوژی انجام شد.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲ 03 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، این پزشک متخصص روز دوشنبه در این خصوص گفت: بیمار مرد 40 ساله ای با سابقه فشار خون بالای غیرقابل کنترل طولانی مدت با درد مزمن کلیه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه کرد.

دکتر اردلان اوژند بیان داشت: طی بررسی و انجام سونوگرافی و آزمایشات تخصصی، کلیه نان فانکشن (بدون عملکرد) به همراه سنگ کلیه تشخیص داده شد و مطابق با تشخیص و سالم بودن یکی از کلیه های بیمار، نیاز به جراحی و خارج نمودن کلیه بیمار بود.

وی افزود: در شرایط عادی این عمل جراحی باید به روش عمل باز و ایجاد برش 25 الی 30 سانتی متر بر روی شکم تا قفسه سینه بیمار انجام می شد، اما به دلیل چسبندگی کلیه امکان برش بیشتر وجود داشت و همچنین دنده بیمار هم برداشته می شد.

دکتر اوژند بیان داشت: با همکاری تیم جراحی بیمارستان اقدام به انجام عمل جراحی به روش لاپارسکوپی فقط با انجام سه سوراخ کردیم .

این پزشک فوق تخصص در خصوص نحوه عمل جراحی گفت: با سه سوراخ در روی شکم با دستگاه، کلیه را قطع کرده و از یکی از سوراخ ها کلیه را تکه تکه و خارج کردیم.

وی با بیان اینکه عمل جراحی به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید، افزود: با توجه به چسبندگی شدید، کلیه به صورت ضایعه زانتوگرانولوماتوز وجود داشت که این ضایعه به شریانهای اصلی تهاجم کرده بود که با روش لاپاراسکوپی آزاد و کلیه از بدن بیمار خارج شد.

دکتر اوژند با اعلام اینکه در این عمل جراحی جای زخم و برش بر روی بدن بیمار باقی نمی ماند اظهار داشت: در حال حاضر حال عمومی بیمارخوب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار