کد خبر: ۱۲۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 01 November 2015

مایه کوبی 103 هزار راس دام سبک و سنگین در شاهین دژ

مایه کوبی 103 هزار راس دام سبک و سنگین در شاهین دژ/فرماندار تکاب در جلسه ستاد برف رویی چه گفت ؟/برگزاری جلسه اخلاق پایوران گردان نبی اکرم (ص) سپاه بوکان/خرید 2600 تن جو در سالجاری از واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی : رجبی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین دژ با اعلام این خبر گفت : بالغ بر 103 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن طی 7 ماهه اول سال 94 در شهرستانشاهین دژمایه کوبی شده اند .

وی گفت : به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین دژ طی 7 ماهه اول سال 94 اقدام به مایه کوبی 99 هزار و 630 راس دام سبک، گوسفند و بز ، تعداد 3 هزارو 842 راس دام سنگین، گاو گوساله و تعداد 37 راس تک سمی در مجموع 103 هزار و 477 راس علیه بیماری شاربن نموده اند .

شاربن که در انسان به آن سیاه­زخممی­گویند بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است. که به آن بیماری پشم ریسان، تب طحال وکفگیرک نیز گفته­ می شود. بیماری در حیوانات بیشتر درپستاندارانمانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز کوهی، و سایر علفخواران دیده می­شود. اگر انسان در تماس با حیوانات مبتلا و آلوده قرار گیرد و یا با بافت های آلوده آنها ( مانند گوشت، احشاء و پوست )در تماس باشد می­تواند به این بیماری دچار شود.

فرماندار تکاب در جلسه ستاد برف رویی چه گفت ؟

مایه کوبی 103 هزار راس دام سبک و سنگین در شاهین دژ/فرماندار تکاب در جلسه ستاد برف رویی چه گفت ؟/برگزاری جلسه اخلاق پایوران گردان نبی اکرم (ص) سپاه بوکان/خرید 2600 تن جو در سالجاری از واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی : جلسه ستاد برف روبی و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تکاب به ریاست فرماندار و با شرکت اعضای ستاد بحران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به منظور برنامه ریزی، هماهنگی و فراهم نمودن مقدمات لازم برای برف روبی راههای اصلی و فرعی شهرستان در فرمانداری تکاب تشکیل گردید.

در این جلسه ثقفی فرماندار شهرستان تکاب با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) و با اشاره به وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی، بر هماهنگی و مدیریت واحد در زمان وقوع حوادث و اتفاقات تأکید کرد.

ایرج ثقفی ، با اشاره به شرایط اقلیمی و طبیعی شهرستان تکاب و بارندگی‌های اخیر افزود: مدیران کشور به مدیریت بحران، مهار و کاهش اثرات سوانح طبیعی و غیر طبیعی نگاه ویژه‌ای دارند و در شهرستان نیز مسئولین شایسته است با شناسائی نقاط حادثه‌خیز، برنامه‌ریزی، بسترسازی و اقدام مؤثر و به موقع در راستای کاهش اثرات حوادث احتمالی تلاش نمایند.

وی در ادامه بر تشکیل ستادی جهت هماهنگی در بین دستگاههای خدمات رسان در مواقع وقوع بحران تأکید و خاطرنشان نمود: دستگاه‌های خدمات رسان باید با کشیک‌های شبانه‌روزی و بصورت هماهنگ آمادگی خود را در جهت مواجه با هرگونه حادثه‌ای حففظ نمایند.

فرماندار در پایان با اشاره به نقش مردم در کمک به مسئولین در راستای حل مشکلات افزود: با آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی زمینه مشارکت شهروندان را در جهت ارتقا و افزایش آسایش و آرامش جامعه فراهم سازید.

در ادامه شیوخی دبیر ستاد بحران شهرستان تکاب گزارشی از فعالیت‌های این ستاد ارائه و با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات ستاد بحران شهرستان، آمادگی مدیریت بحران شهرستان را در جهت خدمت رسانی به مردم اعلام نمود.

برگزاری جلسه اخلاق پایوران گردان نبی اکرم (ص) سپاه بوکان

مایه کوبی 103 هزار راس دام سبک و سنگین در شاهین دژ/فرماندار تکاب در جلسه ستاد برف رویی چه گفت ؟/برگزاری جلسه اخلاق پایوران گردان نبی اکرم (ص) سپاه بوکان/خرید 2600 تن جو در سالجاری از واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :در راستاي ارتقاء معلومات پايوران سپاه بوکان جلسه اخلاق با محوريت امر به معروف نمازخانه گردان نبی اکرم (ص) سپاه بوکان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام مهدی قاسمی ضمن سخنانی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت:

فريضه ي امر به معروف و نهي از منکر ،تنها در صورتي واجب مي شود که فرد مکلفي که در صدد عمل به آن مي باشد ،بتواند معروف ها و منکرها را از هم باز شناسد ؛يعني از تواني برخوردار باشد که بتواند مجموعه اي از معروف ها و منکرها را شناخته و از هم تفکيک نمايد .

مسئول دفتر تایید محتوای نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان تصریح کرد: اگر کسي اين توان را ندارد ،اساساً وجوب اين فريضه براي او منتفي است و براي چنين شخصي تحصيل علم به معروف و منکر هم واجب نيست؛يعني مکلف براي اين که بتواند ديگران را امر به معروف و نهي از منکر کند ،بايد توان شناخت معروف و منکر را داشته باشد ؛اما کسب اين توان يعني بازشناسي منکر از معروف براي تأمين يکي از شرايط چهارگانه وجوب امر به معروف و نهي از منکر اساساً واجب نيست؛ البته شناخت معروف و منکر براي عمل شخصي خود انسان در محدوده اي که جزو واجبات و محرمات شرعي است ،واجب است؛ اما اين وجوب تحصيل علم، با شرايط امر به معروف و نهي از منکر ارتباطي ندارد .

وی گفت: از جمله شرايط وجوب امر به معروف و نهي از منکر ،اين است که فرد عمل کننده بر تکرار عمل به منکر و يا ترک واجب اصرار داشته باشد ؛ يعني وقتي يک بار معصيت از او صادر شد، قصد انجام آن را براي بار دوم هم داشته باشد در اين صورت است که امر و نهي او واجب مي شود، اما اگر بعد از ارتکاب بار اول ،تصميم به ادامه دادن آن نداشته باشد، وجوب امر و نهي ساقط خواهد شد.

خرید 2600 تن جو در سالجاری از واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی : اسمعیل کریم زاده در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید شرکت پشتیبانی امور دام استان که با حضور مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور در سالن مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد ،اظهار کرد : از 84 هزار تن نهاده تامین شده از سوی دفتر مرکزی شرکت پشتیبانی اموردام کشور برای سال جاری اعم از جو ، کنجاله سویا و ذرت، تا کنون حدود 28 هزار تن نهاده بین واحدهای دام و طیور توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سال گذشته در حدود 58 هزار تن انواع نهاده دام و طیور توسط شرکت پشتیبانی اموردام بین تولید کنندگان و واحدهای تولیدی استان توزیع شده است .

کریم زاده با اشاره به پتانسیلهای استان در بخش تولیدات دامی و طیور اضافه کرد: در حال حاضر 2270 تن گوشت مرغ منجمد و 127 تن گوشت قرمز در انبارهای شرکت ذخیره سازی شده است و با توجه به اینکه ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه کافی موجوداست و در صورتی که تشخیص داده شود که باید گوشت یا مرغ به بازار تزریق شود، اقدام به این کار خواهیم کرد.

وی با اشاره به میزان خریدهای تضمینی انجام گرفته توسط این شرکت ادامه داد : در طی هفت ماه سال جاری 2600 تن جو ، 9 هزار تن ذرت دانه ای مازاد بر مصرف کشاورزان و 1820 تن مرغ منجمد از واحدهای تولیدی به صورت تضمینی خریداری شده است .


وی در ادامه با اشاره به رتبه های برتر استان در زیر بخش تولیدات دامی اعم از تولید عسل ، زنجیره های تولید ، تولید جوجه یکروزه گوشتی ، شیر ، گوشت مرغ و گوشت قرمز اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 9 میلیون واحد دامی سبک و سنگین در آذربایجان غربی وجود دارد و این استان در تولید محصولات کشاورزی رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده است .


در ادامه این مراسم از زحمات « اکبر اطهری » مدیر اسبق شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی توسط مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور با اهدای لوح تقدیر قدر دانی شد و « علی محسن پور » به عنوان سرپرست جدید این شرکت معرفی گردید .


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین با اعطای لوح تقدیری از زحمات « اکبر اطهری » مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی که 15سال مسئولیت مدیریت این شرکت را برعهده داشت ، تقدیر و قدر دانی نمود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار