جدول زمانبدی دیون موسسه منحله میزان باز هم نرسید!
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: پرداخت سپرده جاری سپرده گذاران تعاونی منحل شده میزان در اولویت است و افرادی که سپرده بلند مدت دارند در نوبت بعدی قرار دارند.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 01 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، علی صادقی در پاسخ به این سوال که برنامه برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران «میزان» چیست؟ اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای ملی پول و اعتبار تعاونی میزان به بانک صادرات واگذار شد و کسانی که دارای سپرده جاری در میزان هستند، در اولویت پرداخت مطالبات قرار دارند.
وی با بیان این که بر همین مبنا افرادی که سپرده بلند مدت دارند در نوبت بعدی قرار دارند افزود: بانک صادرات در مجموع کل تعهداتی را که دارد هم در وصول و هم در پرداخت انجام خواهد داد و جای نگرانی نیست.
وی در پاسخ به این سوال که سود  سپرده ها تاچه زمانی پرداخت خواهد شد؟ گفت: سود حساب ها تا زمانی که میزان برقرار بوده است پرداخت می شود.
صادقی همچنین در پاسخ به خبرنگار خراسان رضوی که پرسید آیا برای پرداخت مطالبات برنامه زمان بندی هم مد نظر است؟ تاکید کرد: بانک صادرات در این باره نیز بررسی لازم را می کند تا مشخص شود مطالبات میزان در چه مدتی وصول می شود و چه مدت پرداخت سپرده ها طول می کشد و طبق همان زمان بندی عمل می کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که میزان به بانک صادرات واگذار شده است بسیاری از مردم اعتماد می کنند و احتمال این که سپرده های خود را در بانک صادرات باقی بگذارند زیاد است.
این درحالیست که استاندار خراسان رضوی چند روز پیش اعلام کرد: جدول زمان بندی و نحوه مراجعه سپرده گذاران ظرف روزهای آینده از طریق بانک صادرات به اطلاع سپرده گذاران  و مردم خواهد رسید.
 وی افزود: با تلاش ها و پیگیری های به عمل آمده و اجماعی که در سطح ملی و استانی صورت گرفت، تمام دارایی ها، بدهی ها و کارکنان تعاونی اعتباری منحل شده میزان در چارچوب تعریف شده حقوقی و بانکی که متضمن حقوق سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران است به بانک صادرات واگذار شد.
وی در مصاحبه خبری درباره فرجام تعاونی منحل شده میزان گفت : همان گونه که مردم شریف استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مستحضرند تعاونی مذکور با تصویب کارگروه ساماندهی بازارهای غیرمتشکل پولی که با ترکیب نهادهای اقتصادی و حاکمیتی به ریاست بانک مرکزی تشکیل می شود، در تاریخ 12 خرداد ماه امسال منحل و مدیریت حدود یک میلیون حساب، 3200  میلیارد تومان سپرده، 1056 کارمند،  110 شعبه و 2800 میلیارد تومان تسهیلات جاری به هیئت تسویه واگذار شد.
بنابراین گزارش تابناک رضوی موسسه اعتباری میزان که مجوزی رسمی از بانک مرکزی برای فعالیت نداشت از ابتدا در قالب شرکت تعاونی اعتبار کارکنان دادگستری استان خراسان و داخل ساختمان دادگستری بود که در ادامه با بستن شعب داخلی آنها را به بیرون از سازمان منتقل و در قالب تعاونی اعتبار آزاد فعالیت خود را آغاز کرد که به تدریج به همراه حدود ۱۵۰ مورد مشابه دیگر با یک ساختار شکننده به عامل تخریبی پایه های پولی و بانکی و اقتصادی کشور تبدیل شد.

این موسسه که در دوره ای حتی تا پای دریافت مجوز از بانک مرکزی و طی مراحل آن هم پیش رفته و سپرده ای بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان از مشتریان خود جذب کرده بود به یکباره با اتفاقی مواجه شد که خود را به سمت انحلال و سپرده گذارانش را به پرتگاه مالی رساند.

گفتنی است با وجود اینکه هنوز جزئیاتی از قرارداد منعقد شده جدید میان بانک صادرات که ماههاست متولی میزان اعلام می‌شود منتشر نشده ولی بانک مرکزی در آخرین اطلاعبه خود اعلام کرد که در حال حاضر بانک صادرات ایران با استفاده از ظرفیت و توان بالای مدیریتی خود با سرعت و دقت در تلاش برای تدارک زمینه‌های لازم برای رسیدگی منظم به امورسپرده‌گذاران، مشتریان و کارکنان تعاونی یاد شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
باسلام اين ظلم است كه سود سپرده گزاران را به زور مصادره مي كنند در حالي كه از تسهيلات دريافتي سود دريافت نموده ومنابع ميزان ميتواند اين سود را پوشش دهد بدون دليل موجهي از سپرده گزاران صبور ميزان ميخواهند سود مشاركت خود صرفه نظر كنند طبيعي است كه اين كار مورد رضايت سپرده گزاران نبوده وضمانت شرعي به عهده مسولين خواهد بود
محمدرضا
|
United States
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
سلام صبح بخیر ترا به هرکسی که میپرستی پول آماده است به هر حال الان همه چیز را حل کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار