رئیس اتحادیه کارخانجات فراوری محصولات لبنی استان خبر داد:
رئیس اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی از تعطیلی ۳۸ کارخانه فراوری محصولات لبنی در استان خبر داد و افزود: ۶۰ درصد ظرفیت ۱۰۴ کارخانه فراوری محصولات لبنی استان خالی است.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 29 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، رئیس اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای خرید شیر خام دامداران به خراسان گفت: ۱۸ تا ۲۰ درصد تولیدات کارخانه های لبنی استان در انبارها انباشته شده است و به فروش نمی رسد.
حمید فرزانه افزود: قبلاً مقرر شده بود برای  شیر خام به ازای هر کیلو هزار و ۴۴۰ تومان به دامدار پرداخت شود به طوری که هزار و ۲۵۰ تومان آن را کارخانه ها پرداخت کنند و ۱۹۰ تومان باقی مانده را دولت به دامدار یارانه بدهد ولی متأسفانه این برنامه محقق نشد.
وی گفت: فقط در سه ماه پایان سال ۹۳ دولت موفق شد به دامدار به جای ۱۹۰ تومان ۱۰۰ تومان یارانه بدهد و در سال ۹۴ هم هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: چون دولت توان پرداخت یارانه را به دامدار نداشت مبلغ هر کیلو شیرخام را هزار و ۳۰۰ تومان تعیین کرد و به کارخانجات اجازه داد نرخ محصولات فراوری شده خود را ۱۵ درصد افزایش دهند. وی با اشاره به این که بازار محصولات لبنی در استان با رکود زیادی مواجه است افزود: میزان خرید محصولات لبنی توسط مردم کاهش پیدا کرده است.
وی از تعطیلی ۳۸ کارخانه فراوری محصولات لبنی در استان خبر داد و افزود: ۶۰ درصد ظرفیت ۱۰۴ کارخانه فراوری محصولات لبنی استان خالی است.
مهندس فرزانه گفت: با تدبیری که اتخاذ شده بود باید سرانه سالانه مصرف شیر توسط هر فرد به ۱۵۰ کیلو می رسید ولی هم اکنون به ۸۰ کیلو کاهش یافته است.
وی با اشاره به موضوع طرح شیر مدارس گفت: در ابتدا هماهنگی هایی برای معرفی کارخانجات معتبر به آموزش و پرورش توسط اتحادیه انجام شد ولی پس از آن ارتباط قطع شد و تنها موضوعی که مراجع مربوط به کارخانجات لبنی از آن اطلاع دارند انتخاب چند کارخانه برای همکاری در این طرح است.وی تصریح کرد: آموزش و پرورش قرار بود ۷۰ نوبت شیر بین دانش آموزان توزیع کند ولی هم اکنون به ۳۰ نوبت کاهش یافته است.
علی بیات- خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار