کد خبر: ۱۱۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 28 October 2015

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی گفت: البرز به دلیل نزدیکی به تهران به عنوان پایلوت برای توسعه دولت الکترونیک در حوزه صدور مجوزها در بخش کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، کریم احمدی در نشستی با مسئولان استان البرز در خصوص اجرای دولت الکترونیک در روستاها، اظهار داشت: این موضوع به مرور در استان عملیاتی شده و به سایر استان توسعه داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس سند چشم انداز در زیرساخت‌های ارتباطی باید به 0.56درصد برسیم، اظهار کرد: توسعه نیافتگی فناوری اطلاعات یکی از معضلات اساسی کشور است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی تأکید کرد: برای جلوگیری از فساد اقتصادی، باید به سمت تحقق کامل دولت الکترونیک پیش رویم و استقرار زیرساخت‌های مناسب شبکه ارتباط داده‌ای، توسعه شبکه اینترنت در مراکز خدمات کشاورزی در سطح روستاها از اهداف وزارت کشاورزی است.

احمدی با اشاره به راه‌اندازی درگاه الکترونیک در بخش‌های ارزی، تجاری، کشاورزی و دارو، افزود: درگاه کشاورزی یکی از درگاه‌های مهم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دولت الکترونیک به معنای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پشتیبانی از عملکرد حکومت و فراهم کردن زمینه لازم برای تحقق بهینه برنامه‌ها است.

احمدی تاکید کرد: چگونگی توسعه دولت الکترونیک در سطح وزارت جهادکشاورزی و به طبع آن در استان البرز در اولویت کاری قرار گرفته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی گفت: چگونگی توسعه زیرساخت مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات و خدمات رسانی بهتر به کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته و توسعه زیرساخت‌ها در استان از طریق وزارت فناوری اطلاعات در عرصه اینترنت به روستاها در اولویت وزارتخانه قرار دارد.

وی اضافه کرد: خدمات بیشتر به بهره‌برداران کشاورزی باعث کاهش مراجعات و صرفه‌جویی در زمان و امکان ارایه خدمات بهتر می‌شود.

سرپرست معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری البرز نیز گفت: سامانه صدور مجوزها از ماه آینده در البرز برای جمع‌آوری صدور مجوز جهت بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌شود.

عبادالله کامکار ادامه داد: اطلاعات کشاورزی باید به صورت دقیق به منظور برنامه‌ریزی مطلوب‌تر در سامانه‌های مرتبط ثبت شود.

وی افزود: مقرر شد پس از رونمایی از سامانه یکپارچه صدور مجوزها در ماه آینده توسط وزارت کشاورزی، استان البرز پایلوت در اجرای طرح قرار گیرد و پس از سه ماه عملیاتی شود.

سرپرست معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری البرز گفت: تفاهمنامه سه جانبه بین وزارت جهادکشاورزی، استانداری البرز، اداره کل جهادکشاورزی استان منعقد می‌شود تا الکترونیکی شدن خدمات با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی بیان داشت: مقرر شد اداره کل جهادکشاورزی از مرکز داده استان به منظور ارائه خدمت بهتر به مردم استفاده کند و این سامانه صدور مجوزها در بخش کشاورزی برای بهره‌برداران به صورت پایلوت در استان البرز راه‌اندازی می‌شود.

کامکار افزود: در این راستا مقرر شد تمام خدمات الکترونیکی جهادکشاورزی از طریق دفاتر پیشخوان استان نیز قابل دسترس مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار