حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛
تابناك: حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری،استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم عزاداری شام غریبان اباعبد الله الحسین(ع) در هیئت انصار الحسین(ع) با اشاره به آیه 54 سوره مائده،گفت:چه کنیم که بتوانیم تا آخرین لحظه در محضر امام خود ثابت قدم بمانیم و دشمن نتواند ما را بترساند یا بخرد یا گول بزند، قرآن جواب را در تقویت ایمان به آخرت می داند.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 25 October 2015

به گزارش تابناك اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، در مراسم عزاداریشام غریبان اباعبد الله الحسین(ع) در هیئت انصار الحسین(ع) با اشاره به آیه 54 سوره مائده،گفت:چه کنیم که بتوانیم تا آخرین لحظه در محضر امام خود ثابت قدم بمانیم و دشمن نتواند ما را بترساند یا بخرد یا گول بزند، قرآن جواب را در تقویت ایمان به آخرت می داند.

وی ادامه داد: مؤمن می داند دنیا موقت و آخرت بی نهایت است، بنابراین آخرت را به دنیا نمی فروشد، بلکه دنیا را به آخرت می فروشد، تعداد سپاهیان عمر سعد از 30 هزار تا 120 هزار نفر و سپاهیان امام حسین(ع) تا 120 نفر نوشته شده است، ویژگی یاران امام حسین(ع) بسیار گفته شده و معرفی شده اند، اما درباره یاران عمر سعد کمتر صحبت شده است، 2 گروه از آن ها اقلیت هستند که بیشترین نقش را هم همین اقلیت ها دارند، با این که خیلی هم کاری نمی کنند.

اکثر قاتلان امام حسین نمازخوان و بهره مند از حکومت امام علی بودند

استاد حوزه علمیه افزود: یک نفر از سپاه عمر سعد هم اهل شام نبوده، اکثریت و تقریباً همگی اهل کوفه بودند و امیرالمؤمنین(ع) و فرزندانش را می شناختند، نمازخوان بودند و از حکومت علی(ع) بهره مند شده بودند، گروه اقلیت اول افراد ضد اهل بیت(ع) و ضد انقلاب کامل بودند، گروه اقلیت دوم هم ریزش های انقلاب پیامبرند و عقده پست و مقامی را دارند که در حکومت حضرت علی(ع) به آن نرسیدند.

حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: از جمله افراد اقلیت دوم، سمره ابن جندب است که در 18 سالگی در جنگ احد در کنار پیامبر(ص) شمشیر می زد، شیث ابن ربعی از یاران صفین حضرت علی(ع)وشمر ابن ذی الجوشن از جانبازان صفین هم جزء این گروه هستند، اما بقیه لشکر که اکثریت بودند و حدود 100 هزار نفر جمعیت آن ها بود، مردم عادی کوچه و بازار و بقال و تاجر و کشاورز و صنعتگر بودند.

وی اظهار داشت: گروه اکثریت سپاه عمر سعد آموزش های نظامی هم ندیده بودند و وعده پول و پست و مقام هم به آن ها داده نشده بود، حتی غذای آن ها هم سپری از خرماهای ضبط شده کوفیان بود و هیچ امتیازی نگرفته بودند، اما وقتی ابن زیاد دستور جنگ داد همگی به جنگ امام حسین(ع) آمدند در حالی که به فرمان حسین(ع) عمل نکردند.

یزیدیان دنیا را برای کوفیانبهتر از آخرت جلوه دادند

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز داشت: خداوند در آیه 37 سوره توبه درباره این افراد صحبت می کند، ابن زیاد به مردم کوفه گفت که اگر می خواهید زندگی کنید باید بهایی بپردازید و الا نمی گذارم زندگی کنید، وابستگی خود به بنی امیه و بریدنتان از اهل بیت پیامبر(ص) را اعلام کنید تا اجازه زندگی به شما بدهم، سپس مردم را تهدید به زندانی شدن و قتل کرد، تنها امتیازی که گرفتند زندگی 2 روزه دنیا بود.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه 64 سوره عنکبوت، تصریح کرد: آیت الله بهجت(ره) می گفت" ما آمده ایم در دنیا زندگی کنیم تا قیمت بگیریم، نه این که به هرقیمتی زندگی کنیم"، حب دنیا در دل قاتلان امام حسین(ع) وجود داشت و حیات موقت دنیا را جاودانه دیدند، در حالی که به مرگ طبیعی مردند و جاودانه نشدند، حال آن که شهدای کربلا جاودانه شدند.

وی گفت:یزیدیان توانستند به مردم بگویند که زندگی دنیا مهم تر از آخرت است، مردم کوفه می خواستند نماز و روزه را بجا بیاورند و به حج بروند، اما هیچ خدشه ای به خواب و خوراک و تفریح آن ها وارد نشود، در روایت داریم که" مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آن هاست"، دین مانند آب دهان برای آنان است، هر گاه خواستند آن را قورت می دهند و هر گاه نخواستند بیرون می اندازند.

همه زمان ها روز عاشورا و همه زمین ها زمین کربلاست

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر ابن زیادهای هر زمان بتوانند دنیا را شیرین وجذاب جلوه دهند، مردم به دنیا می چسبند تا آن را از دست ندهند، روزی مامون از هارون پرسید که پدر شما یا موسی ابن جعفر(ع) کدام یک بر حق هستید، هارون جواب داد که معلوم است موسی ابن جعفر(ع) بر حق است، من با او دشمنی می کنم چون حکومت را دوست دارم، تو هم اگر چشم به حکومت من داشته باشی چشمانت را کور خواهم کرد.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: وقتی امام رضا(ع) به ریان ابن شبیب که 150 سال با عاشورا سال 61 هجری فاصله زمانی دارد می فرماید" اگر خواستی با شهدای کربلا باشی، کافیست بگویی یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزاً عظیماً"، هدفش این است که به ما بفهماند که عاشورا یک جریان است و محدود به یک روز و یک سال نیست، بلکه به قول امام صادق(ع)" کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا" ، همه زمان ها روز عاشورا و همه زمین ها زمین کربلاست.

کارشناس برنامه سمت خدا، اظهار داشت: هر زمان که یزیدیان زمان خواستند تا دنیا را برای شما زیبا جلوه دهند تا به بهانه زندگی کردن در این دنیا بجنگید، آن روز در زمین کربلا هستید و روزهم روز عاشوراست، انتخاب با شماست که در کدام سمت میدان نبرد قرار می گیرید.

امروز یزید زمان آمریکاست

حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: امروز یزید زمان آمریکاست، ابن زیاد ها اسراییل و انگلیس هستند، شمرهای زمان آل سعود و آل خلیفه و وهابی ها هستند، حسینیان زمان در ایران هستند، ایرانیان همان قوم سلمان هستند که در آخرالزمان مهدی فاطمه را یاری خواهند کرد و ایمان آنان از آهن سخت تر است.

وی ابراز داشت: امروز یزیدیان زمان بر اساس تجربه به ظاهر موفق خود در کربلا دوباره وارد عمل شده اند، اگر 18 هزار نفری که به امام(ع) نامه نوشتند می آمدند و 100 هزار نفر مردم عامی از سپاه عمر سعد هم نمی آمدند که قضیه برعکس می شد و امام و یارانش در کربلا شهید نمی شدند.

استاد حوزه علمیه افزود: آمریکا واسراییل به ایران پیغام می دهند که اگر می خواهید زندگی کنید باید وابستگی خود را به ما نشان دهید، باید اعلام کنید که از اسلام ناب محمدی دست برداشته اید و دست از حمایت حسینیان در لبنان، یمن، سوریه و عراق و افغانستان و سایر نقاط دنیا بردارید، و الا زندگی را برایتان تلخ می کنیم و شما را تحریم می کنیم.

امروز شیطان بزرگ وعده حفظ دنیا را به ما می دهد

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: متاسفانه عده ای در داخل می خواهند هم نماز خود را بخوانند و هم شمال و سفر ترکیهو تفریحات خود را داشته باشند و می گویند ما را تحریم نکنید ما هم قول می دهیم شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را سر بدهیم، البته شعار جانم فدای ایران آن ها دروغ است چون آن ها یک روز جبهه هم در پرونده شان وجود ندارد.

وی با اشاره به آیه 30 سوره فصلت، توضیح داد: شیاطین وعده حفظ دنیا را به ما می دهند، ولی دروغ می گویند، با دقت درآیه 70 سوره آل عمران پی خواهیم برد که امریکایی که شیطان بزرگ است وعده هایش پوچ است و روز قیامت به پیروانش خواهد گفت که می خواستید از من اطاعت نکنید، دشمن شما را تهدید می کند، مطابق آیه 175 آل عمران نباید از غیر خدا بترسید.

کارشناس برنامه سمت خدا بیان داشت: حیات و ممات و عزت و ذلت ما در دست خداست، دنیای ما در دست ابن زیاد و امریکا نیست، عده ای خواستند در روز به نتیجه رسیدن و امضای مذاکره با آمریکا جشن ملی برپا کنند، خواستند به دشمن اعلام کنند ما با شماییم بگذارید زندگی کنیم، اگر بخواهیم تا نتیجه توافق با آمریکا به ذلت ما نینجامد باید همه مردم مطالبات 9 گانه رهبر معظم انقلاب را پیگیری کنند.

هنر ابن زیاد شوراندن مردم عادی علیه امام حسین بود

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: هنر ابن زیاد شوراندن مردم علیه امام حسین(ع) بود، امروز آمریکا قصد دارد تا مردم را علیه ارزش ها و شعارهای انقلاب به میدان بیاورد، در فتنه 88 آمریکا به فتنه گران قول حمایت از آن ها در صورت پیروزی را داده بود، در حالی که پهلوی هم مورد حمایت آن ها بود و نتوانستند حفظش کنند، در فتنه گذشته آدم های ریزشی خیلی به درد آمریکا نمی خوردند، آن ها می خواستند مردم را به میدان بیاورند که نهایتاً موفق نشدند.

وی ابراز داشت: امتحان امروز ما این است که در برابر زیبا جلوه دادن دنیا از سوی استکبار جهانی و وعده زندگی کردن آن ها ایمانمان سست نشود و به دنیا رو نیاوریم، دنیا همان خانواده، شهوت و قدرت است، شهدای جنگ تحمیلی به پیشنهاد های دنیوی خندیدند و رفتند، محبت آن ها پولکی و زورکی و کلکی نبود، محبتشان براساس تطمیع و تهدید نبود و فریب دشمن را نخوردند، محبتشان بر اساس ایمان آن ها بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار