کد خبر: ۱۱۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 25 October 2015

ضعف مدیریت عزاداری درهمدان

همدان نیوز- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: شور و شعور مردم در عزاداری ها بسیار عالی و قابل تقدیر است اما باید مدیریت شود چراکه در این زمینه ضعیف است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی درحاشیه اقامه نمازظهرعاشوراضمن تقدیرازمردم برای حضوردر عزاداری شهادت امام حسین(ع)،اظهار داشت: امسال برخلاف سالهای گذشته که درعزاداری مرکز شهرحضور داشتیم درهیئت های عزاداری حاشیه شهرحضوریافتیم که شورمردم قابل تقدیربود.

وی با تأکیدبرتقویت مدیریت هیأت های مذهبی،خاطرنشان کرد:کم وکاستی هایی درمدیریت هیئت ها دیده می شود که روبه اصلاح دارد وامیدواریم درآینده کاستی ها ونواقص برطرف وعزاداری امام حسین(ع) بهتر برگزار شود.

امام جمعه همدان همچنین تصریح کرد: دشمنان اسلام و سرزمین های مسلمان نشین را زیر ذره بین دارند و تمام حرکات ما را در جهان منعکس می‌کنند، لذا عزاداری ها نباید به گونه ای باشد که باعث توهین به مذهب شیعه شود و دشمن این را بهانه قرار دهد و شیعه را تحقیر کند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در مدیریت عزاداری ها بسیار مؤثر هستند، اظهار داشت: اگر این هیئت‌ها نباشند اصل عاشورا هم فراموش می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلات ما در روز عاشورا این است که برخی بانوان با حجاب خوبی در عزاداری ها حضور ندارند و این قلب امام حسین(ع) را به درد می آرود چراکه حضرت زینب(س) برای حفظ ارزشهای دین اسلام همچون حجاب اسیر شدند و اگر بانوان ما حجاب اسلامی را رعایت نکنند و با آرایش در عزاداری‌ها حاضر شوند ارزش و اعتبار عزاداری را زیر سوال می برند.

وی استفاده از طبل‌ها و علامت ها را از دیگر معایب در برخی هیئت های مذهبی عنوان کرد و افزود: اگر این طبل ها و علامت ها نباشد وقار و حزن عزاداری امام حسین(ع) که زمین و زمان برای آن می گریند، بیش از پیش حفظ می شود که ما در این خصوص هر سال تذکر می دهیم اما متأسفانه توجهی نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تمامی فلسفه های عاشورا تبیین شود، گفت: ما به عنوان طلبه حاضریم درسهای عاشورا را از عاشورا تا عاشورا تبیین کنیم که با این وجود باز هم این فلسفه‌ها و درس‌ها تمامی ندارد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در پایان یادآور شد: ما باید قدم به قدم و نقطه به نقطه درس‌های عاشورا را نه تنها به شیعیان بلکه به جهانیان معرفی کنیم که متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم و امیدواریم در آینده عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشیم.


نامه خانواده شهیدمدافع حرم به رهبرانقلاب

همدان پرس - پرچمدار نهضت کربلا در عصر حاضر! چه باک از اینکه محرم امسال را با دفن پیکر مطهرش آغاز نموده ایم و پیش از مجتبی و بیش از مجتبی، سیاه پوش عزای سیدالشهداء(علیه السلام) هستیم و در این تاسوعا و عاشورا، همراه با دختر سه ساله شهیدمان، حرکت در گردنه ای از زمان را شاهدیم که از پس مصائب آن، طلوع خورشیدی عالم تاب مشهود خواهد بود.

خانواده شهید مجتبی کرمی از شهدای مدافع حرم نامه ای را به رهبر معظم انقلاب نوشتند. در متن این نامه که توسط خانواده شهید کرمی در اختیار پایگاه خبری همدان پرس قرار گرفته، آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

"و من یقاتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجراً عظیماً "

محضر مبارک ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته)

سلام و درود خانواده شهید مدافع حرم، پاسدار سرافراز اسلام، مجتبی کرمی را از همدان قهرمان پرور پذیرا باشید.

آقاجان! اینک که پاره تنمان به تأسی از فرمانده غیور خود، سردار حسین همدانی، رخت شهادت پوشید تا آحاد مسلمانان در اقصی نقاط عالم، ردای عوام فریب و اغواکننده اسلام آمریکایی از تن بیرون کنند، اینک که خون سرخ عزیز دلمان به خندقی از خون پیوسته که عمق تاریخی آن، تا کربلا و عرض جغرافیایی آن به وسعت قلب رزمندگان و مجاهدان در خط مقدم محور مقاومت، سد نفوذناپذیری در برابر دست اندازی ایادی کفر به هویت و عزتمان ساخته است، حزنی افتخارآمیز را تجربه می کنیم.

پرچمدار نهضت کربلا در عصر حاضر! چه باک از اینکه محرم امسال را با دفن پیکر مطهرش آغاز نموده ایم و پیش از مجتبی و بیش از مجتبی، سیاه پوش عزای سیدالشهداء(علیه السلام) هستیم و در این تاسوعا و عاشورا، همراه با دختر سه ساله شهیدمان، حرکت در گردنه ای از زمان را شاهدیم که از پس مصائب آن، طلوع خورشیدی عالم تاب مشهود خواهد بود.

امید دل مظلومان از سوریه تا عراق و یمن! سرت سلامت، جانمان به فدایت، عظمت و شکوه خلق شده در تشییع سردار همدانی و سایر مدافعان حرم که مدال تحسین نایب امام زمانمان را دریافت کرد، آمادگی عباس ها و علی اکبرهایی را نشان می دهد که برای دریافت اذن ورود به میدان، سر از پا نمی شناسند و غریو لبیک یا حسینشان، باطل السحر افسون استکبار بر گوش سربازان نیابتی فعال در عرصه های متنوع نبرد سرنوشت ساز حق و باطل شده است.

رهبر دشمن شکن و عزت آفرین! حال که در باغ شهادت باز است و امانت های گرانقدر پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت (صلوات الله علیهم)، با خون باید پاسداری شوند، پا در رکابت، آماده ایم، اذن میدانمان بده. ما هم برایت مجتبای دیگری خواهیم بود... اما این بار و در این کربلای جدید، زمین را با فرماندهی شما از لوث وجود یزیدیان پاک خواهیم کرد تا پرچم را با افتخار به دست مولایمان بسپاری.

تاسوعای محرم الحرام سال 1437 هجری قمری

خانواده شهید مجتبی کرمی


داعش مولود پلید استعمار

ایرنا- امام جمعه موقت ملایر گفت: گروه تروریستی داعش مولود پلید و ماری است که از آستین استعمار درآمده و امیدواریم راهی برای نابودی و هلاکت خودشان باشد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در خطبه های نمازجمعه ملایر در مسجد جامع این شهر افزود: هر فردی اقدام ضد انسانی داعش علیه مسلمانان را محکوم می کند.

وی اظهار کرد: داعش فرزندان و بچه های خود را برای سر بریدن و انسان کشی تربیت و آموزش می دهند و با بدترین و وحشیانه ترین رفتار به جان مسلمانان و شیعیان افتاده اند.

وی ادامه داد: به استناد آیه های قرآن، قتل و غارت و کشتن انسانها حرام است و هر کس مظلوم کشته شود و مظلومانه به شهادت برسد، ولی دم است.

حجت الاسلام فاضلیان بیان کرد: یک پیوند عمیق بین قیام عاشورا، کربلا و قیام حضرت مهدی(عج) مشاهد می کنیم و یکی از سوره های مبارک قرآن کریم نیز به پیوند تام و تمام عاشورا و مهدویت اشاره کرده است.

وی بر لزوم تبیین قیام عاشورا و اهداف نهضت امام حسین(ع) تاکید کرد و افزود: نیاز است بعد از ایام محرم و صفر نیز حجاب و عفاف و صفای قلب خود را داشته باشید و همواره برای رسیدن به خدا تقوا را که در آن بن بست، سقوط و خطری وجود ندارد، پیشه کنید و به ائمه اطهار(ع) توسل جویید.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


سنگینی سایه گلدکوئست بربازاریابی شبکه‌ای

ایسنا - امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مردم به صورت اینترنتی خریدهای خود را انجام می‌دهند و کالای مورد نیاز خود را با کیفیت مورد تایید خود تهیه می‌کنند.

نام این نوع خرید و فروش "تجارت الکترونیک" نام‌گذاری شده و جهان با شتاب به سوی الکترونیکی شدن تجارت پیش می‌رود. در کشور ما نیز چندسالی است که این نوع خرید و فروش کالا رواج پیدا کرده است.

شکل‌گیری شرکت‌های عرضه‌کننده محصولات مختلف به صورت اینترنتی در کشور، در سال‌های اخیر به گوش همه رسیده اما نکته قابل توجه خرید و فروش در این شرکت‌ها این است که دیگر اعتقادی به تبلیغ‌های تلویزیونی و بیلبوردی ندارند و بهترین راه تبلیغ را "تبلیغ کلامی" می‌دانند که به آن بازاریابی شبکه‌ای گفته می‌شود.

بازاريابي شبكه‌اي نوعي از تجارت است كه در آن مصرف‌كنندگان يك شركت توليدكننده مي‌توانند بازارياب محصولاتي باشند كه خود مصرف مي‌كنند و با انعقاد قرارداد با شركت توليدكننده و معرفي و فروش محصولات به اطرافيان خود، درآمد قابل توجهي كسب كنند.

در واقع در بازاریابی شبکه‌ای یا network Marketing در صورتي‌كه شخص بتواند با معرفي اين تجارت به اطرافيان خود و معرفي آنها به شركت، گروه فروش خود را شكل دهد و طبق پلن‌هاي درآمدزایی شركت درصدهاي مشخصي از قيمت كالاهاي فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دريافت كند.

پس از پرس‌وجو درخصوص این‌گونه شرکت‌ها متوجه شدیم چند شرکت نیز در همدان در زمینه بازاریابی شبکه‌ای فعالیت می‌کنند که با حضور در یکی از این شرکت‌ها به تحقیق درباره روال کار آن پرداختیم.

بازاریابی شبکه‌ای هنوز در بین آحاد مردم جا نیفتاده است

بازاریابان این شرکت‌ها معتقدند بازاریابی شبکه‌ای هنوز در بین آحاد مردم جا نیفتاده است در حالی‌که می‌تواند شغلی پردرآمد برای هر فرد باشد.

این افراد می‌گویند در بازاریابی شبکه‌ای پورسانت‌ها به صورت تصاعدی به بازاریابان تعلق می‌گیرد و فرد علاوه بر تأمین کالای مورد نیاز خود و سایر دوستان و اطرافیان بدون حضور واسطه‌ها، پورسانت خوبی دریافت می‌کند.

به گفته این بازاریابان مردم تصور اشتباهی از بازاریابی شبکه‌ای یا همان network Marketing دارند و علت آن را سابقه بد فعالان این نوع تجارت در خصوص شرکت‌های هرمی عنوان می‌کنند.

نکته جالب توجه این شرکت راه‌اندازی رستوران‌ها و فست‌فودها در شهرهاست که بازاریابان با خرید از این رستوران‌ها نیز می‌توانند پورسانت دریافت کنند.

network Marketing با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است

یک کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه network Marketing صنعتی است که با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است، اظهار کرد: رشد سریع این صنعت تا حد زیادی به توسعه ضعیف این صنعت انجامیده و البته موجب ضعف‌های خاصی نیز شده است.

"پویا تدین" با اشاره به پیشینه network Marketing و توسعه آن اظهار کرد: از جمله تمایالات روزافزون در دنیا میل به داشتن شغل خانگی است. مردم سراسر دنیا به تدریج به اهمیت این نکته پی می‌برند که صاحب کار خود و ارباب خودشان باشند.

وی ادامه داد: بهترین و آسان‌ترین راه برای آغاز یک کار خانگی، network Marketing است و امروزه این کلمه بر سر زبان‌ها افتاده و به گوش اکثر مردم دنیا خورده است که تا سال 2015، می‌توان گفت مردم چه مستقیم و چه غیرمستقیم و چه به واسطه خرید محصولات از کسانی که کارشان network Marketing است، با این تجارت سر و کار دارند.

network Marketing در ایران به مدت تقریبا 3 سال آغاز شده است

وی قدمت این نوع تجارت را 50 سال دانست و عنوان کرد: network Marketing صنعتی است که با 50 سال قدمت در دنیا و در ایران نیز به مدت تقریبا 3 سال آغاز شده است.

این کارشناس ارشد مدیریت اجرایی عنوان کرد: network Marketing یک روش توزیع محصول و خدمات به مشتری نهایی است؛ روشی خاص برای توزیع کالا و بازاریابی شبکه‌ای.

تدین تاکید کرد: اینترنت با نقش چشمگیری که در دنیا ایفا می‌کند، مزایای تجارت الکترونیک را افزایش داده و همین امر موفقیت network Marketing از طریق اینترنت را قطعی ساخته است.

وی یکی از مزایای این نوع تجارت را ثبات قیمت دانست و افزود: ثبات قیمت یکی از مهمترین مزایای این تجارت است به‌طوریکه قیمت یک کالا در همه نقاط کشور یکسان خواهد بود.

درآمد بالای این نوع کسب و کار

وی درآمد بالای این نوع کسب و کار را از دیگر مزایای بازاریابی شبکه‌ای عنوان کرد و گفت: برای کسانی که می‌خواهند شغل دوم داشته باشند این شیوه بهترین و راحت‌ترین کسب و کار است.

تدین در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر ساختار هرمی این نوع شرکت‌ها بیان کرد: هرم محکم‌ترین ساختار در جهان است و تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها ساختاری هرمی دارند اما نکته مهم در بازاریابی شبکه‌ای ساختار هرمی آن نیست بلکه استفاده از این ساختار اهمیت دارد.

بازاریابی شبکه‌ای یک تجارت واقعی است

وی بازاریابی شبکه‌ای را یک تجارت واقعی خواند و اظهار کرد: در این تجارت واسطه و دلال وجود ندارد و خریدار بدون واسطه کالای مورد نیاز خود را از تولیدکننده دریافت می‌کند.

وی عنوان کرد: هر طرحی که در کشور اجرا می‌شود باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا بتوان از این نوع کسب و کار به نحو خوبی استفاده کرد.

کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه بوعلی‌سینا شرط موفقیت بازاریابی شبکه‌ای در کشور را مدیریت و نظارت دانست و تصریح کرد: اگر نتوانیم سیستم‌های جدید را مدیریت کنیم در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای در همدان تاسیس نشده است

رئیس امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: تا کنون در استان همدان هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای تاسیس نشده است.

" مجید زرین‌دلاور" با بیان اینکه مجوز تاسیس شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از تهران صادر می‌شود، اظهار کرد: مجوز تاسیس این شرکت‌ها به صورت متمرکز از تهران صادر می‌شود و در استان‌ همدان نمایندگی این شرکت‌ها فعالیت دارند.

وی بیان کرد: با توجه به مطالبه جامعه وجود شرکت‌های این‌چنینی در زمینه‌ فعالیت اقتصادی احساس شده که در راستای اجرای آن کمیته‌ای با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و پلیس فتا تشکیل شده و عرضه کالای در فضای مجازی ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد: نوع کالا و نحوه فعالیت در این شرکت‌ها احصا شده و شرکت‌ها براساس انتخاب نوع فعالیت خود مجوزهای لازم را اخذ می‌کنند.

زرین‌دلاور ادامه داد: کمیسیون مقرراتی را تدوین کرده است که شرکت‌ها در عرضه کالاهای خود باید این مقررات و آئین‌نامه‌ها را رعایت کنند.

وی گفت: فعلا به استان‌ها اختیاراتی در زمینه فعالیت بازاریابی شبکه‌ای داده نشده است و فقط در صورت تخلف به شکایات مردم رسیدگی می‌شود.

رئیس امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: خریدارانی که از طریق بازاریابی شبکه‌ای خرید می‌کنند در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند به سازمان صنعت و معدن مراجعه کرده و اعلام کنند تا ما نیز به تهران گزارش دهیم.

زرین‌دلاور گفت: لیست شرکت‌های دارای مجوز و آئین‌نامه آن‌ها در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است و افرادی که تمایل به فعالیت در این عرصه را دارند می‌توانند از آئین‌نامه از طریق سایت مطلع شوند.

شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تحت کنترل قرار دارند

وی با بیان اینکه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تحت کنترل قرار دارند، تاکید کرد: اگر این شرکت‌ها بخواهند فراتر از آئین‌نامه رفتار کنند قطعا با آن‌ها برخورد شده و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هرمی بدون مجوز، قاعده و قانون فعالیت می‌کردند و هیچ مرجع نظارتی نداشت درحالی‌که شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تحت نظارت "کمیته نظارت بر فروشگاه‌های مجازی" هستند.

رئیس امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: با توجه به گسترش شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی ناگزیر هستیم به سمت تکنولوژی و الکترونیکی شدن پیش برویم که در حال حاضر بحث فروشگاه‌های مجازی مطرح است.

زرین‌دلاور بیان کرد: امروزه فروشگاه‌های مجازی طبق آئین‌نامه ماده 87 در زمینه کسب‌وکار لوازم خانگی و گوشی همراه و لوازم‌التحریر و ... فعالیت می‌کنند.

تاسیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای

وی با اشاره به اینکه قطعا در آینده فعالیت شرکت‌های شبکه‌ای و فروشگاه‌های مجازی گسترده می‌شود، عنوان کرد: به‌زودی برای فروشگاه‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای اتحادیه کشوری تاسیس خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ طبق تحقیقات به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که بحث تجارت الکترونیک به صورت بازاریابی شبکه‌ای بسیار متمایز با شرکت‌های هرمی یا گلدکوئست است که در گذشته رواج چشمگیری داشت البته این نوع فعالیت همچنان ادامه دارد اما آنقدر کمرنگ شده که دیگر روبه انقراض است.

بازاریابی شبکه‌ای از دید بسیاری از مردم کاری پر ابهام به شمار می‌آید و گاهی با شرکت‌های هرمی اشتباه گرفته می‌شود چراکه خاطره‌ای بد از این نوع فعالیت در اذهان همه به یادگار مانده بنابراین افراد باید با آگاهی لازم پا در این عرصه بگذارند تا متضرر نشوند.

البته آنطور که به نظر می‌رسد بازاریابی شبکه‌ای شغلی پردرآمد و خانگی است اما هر گونه غفلت و عدم‌آگاهی ممکن است زیان‌بار باشد.


شهادت یک بسیجی بهاری مدافع حرم درسوریه

فارس - سید میلاد مصطفوی به عنوان مدافع حرم در محور حلب همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به شهادت رسید.

سید میلاد مصطفوی به عنوان مدافع حرم در محور حلب همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به شهادت رسید.

شهید مصطفوی 29 سال داشت که در مقابل تکفیری‌ها برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه حضور یافت و در این راه به مقام شهادت نائل آمد.

این شهید بزرگوار سابقه همکاری و فعالیت در هیئت‌های مذهبی شهرستان بهار و فعالیت در گردان امام حسین (ع) این شهر را داشت.

پیش از این شهیدان مجتبی کرمی و مجید صانعی دو بسیجی همدانی مدافع حرم حضرت زینب (س) نیز به کاروان شهدای عاشورای امام حسین(ع) پیوستند.

شهید صانعی عضو گردان 161 امام حسین (ع) همدان و شهید کرمی عضو گردان 154 تکاور حضرت علی‌اکبر (ع) همدان بودند.

شهید سردار سرلشکر حسین همدانی نیز از دیگر شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) بود که به عنوان مستشار ارشد سپاه در سوریه حضور داشت و در نهایت به آرزوی خود که شهادت بود، دست یافت.


ورودپیکرمطهر۶شهید گمنام به همدان

مهر- نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودان از تشییع و خاک‌سپاری پیکر ۶ شهید گمنام در نقاط مختلف استان همدان خبر داد.

جعفر زمردیان افزود: از ۵ تا ۸ آبان ماه مردم شهرهای همدان، ملایر، گل‌تپه و فیروزان میزبان پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام هستند.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودان گفت: این شهدا به ترتیب ۱۶، ۲۳، ۲۴ و ۲۷ ساله بوده و در مناطق عملیاتی شرق دجله، شرهانی، مجنون و شلمچه در خاک عراق تفحص شده و متعلق به عملیات محرم ارسال ۶۱، خیبر در سال ۶۲، بدر ارسال ۶۳ و آفندی کربلای ۵ در سال ۶۵ هستند.

وی پیرامون برنامه‌های حضور شهدا در استان افزود: در مرحله اول ۱۴ برنامه برای گرامیداشت این شهدا عملیاتی می‌شود که با تشکیل ستادهای شهرستانی در همدان، ملایر، گل‌تپه و فیروزان از طریق مسئولان مربوطه منعکس خواهد شد.

وی عنوان کرد: این شهدای والامقام به ترتیب در حوزه علمیه امام علی (ع) ملایر با یک شهید، ستاد سپاه انصارالحسین(ع) همدان با یک شهید، پارک «صبا» گل‌تپه با دو شهید در روزهای ششم، هفتم و هشتم آبان ماه به خاک سپرده خواهند شد.

وی در ادامه گفت: ۲ شهید دیگر نیز ۱۷ آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام زین‌العابدین (ع) در پارک «کشاورز» فیروزان به خاک سپرده می‌شوند که جزئیات مراسم تشییع و خاک‌سپاری آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمردیان با اشاره به نقش کلیدی مردم در حفظ و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های ۸ سال دفاع مقدس بیان کرد: اگر مسئولان از توان مردمی در برپایی مجالس و نگهداری مزار این شهدا غافل شوند خسران عظیمی خواهند دید چراکه بهره‌مندی از وجود تشکل‌های مردمی درانجام امور فرهنگی، عمق‌بخشی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت است.


قراردادهای ابهام برانگیز آسفالت درشهرداری همدان

تسنیم - قراردادهایی که کمتر از قیمت تمام شده آسفالت بین شهرداری و پیمانکاران منعقد می‌شود نقاط ابهام برانگیزی دارد چراکه هر دو طرف از انعقاد این قراردادها رضایت دارند.

از چند سال گذشته همدان به نام شهر "چاله چوله" بین شهروندان شهرت یافته که مصداق‌های آن را می‌توان در کوچه پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر تاریخی همدان پیدا کرد.

در سال‌های گذشته وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی همدان نامطلوب بوده و حتی خود مدیران ارشد وقت همچون آزاد استاندار سابق همدان نیز از این موضوع گلایه‌های بسیاری داشت و این امر نشان می‌داد که مردم همدان نیز دل خوشی از وضعیت آسفالت در همدان ندارند.

نارضایتی مردم از آسفالت شهر به صورت خودجوش در تاکسی‌ها بروز کرده و رانندگان تاکسی نیز از این موضوع برای درد و دل با مسافران استفاده می‌کنند و در این بین چند سخن سنگین نیز حواله مدیران شهری می‌شود.

وضعیت آسفالت خیابان‌ها از سال گذشته روند رو به بهبودی را طی کرده ولی عمر پایین آسفالت و کیفیت نامطلوب از مواردی است که بارها مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

شهرداری همدان در آمارها اعلام می‌کند سال گذشته 120 هزار تن آسفالت در معابر شهر همدان اجرا کرده که در سال‌های گذشته بیسابقه بوده ولی باید دید نمود این میزان پروژه آسفالت در نظر مردم چگونه بوده است.

در جلسات گذشته صحن علنی شورای شهر همدان یکی از اعضای شورای شهر نسبت به قرارداد پروژه‌های آسفالت در شهر همدان اعتراض کرده و معتقد بود که ابهاماتی در این قراردادها وجود دارد.

ارتقا کیفیت، افزایش عمر، توزیع عادلانه و استفاده از کفپوش‌های با عمر بیشتر به جای آسفالت از خواسته‌ها و انتظارات مردم در قبال پروژه‌های آسفالت از شهرداری همدان است و معتقدند که برای عوارضی که پرداخت می‌کنند حق مطالبه نیز دارند.

البته عدم پرداخت عوارض در برخی مناطق همدان به شهرداری سبب شده تا مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های آسفالت با مشکلاتی مواجه شده و از ردیف‌های اعتباری دیگر برای این مورد استفاده کند.

با توجه به اینکه شهرداری همدان با مشکلات مالی و درآمدی مواجه است انتظار می‌رود اجرای عملیات آسفالت در محلات با مشارکت مردمی و پرداخت بخشی از هزینه‌ها توسط اهالی محله انجام شود که این تجربه در برخی مناطق و محلات شهر همدان موفق بوده است.

عدم هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری همدان سبب شده تا عمر آسفالت در همدان کاهش یابد، به طوری که شهرداری ابتدا منطقه‌ای را آسفالت کرده و سپس دستگاه‌های دیگر همچون شرکت آب و فاضلاب، گاز و مخابرات اقدام به حفاری و کنده‌کاری در این مناطق می‌کنند.

یکی از رانندگان تاکسی خط تختی-اعتمادیه وقتی فهمید می‌خواهم گزارشی درباره وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌ها بنویسم ابتدا خنده‌ای کرد و گفت: مشکلات آسفالت همدان به گونه‌ای نیست که کسی متوجه آن نباشد بلکه همت مسئولان را برای اجرای درست آسفالت می‌طلبد.

روحی با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌های همدان نسبت به سال‌های گذشته مقداری بهبود یافته است، بیان کرد: اما هنوز وضعیت آسفالت خیابان‌های همدان مطلوب نیست و انتظار بیشتر از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی بیشتر از هر قشری مشکلات آسفالت در همدان را می‌دانند، گفت: البته وضعیت آسفالت همدان سبب رونق کار تعمیرکاران جلوبندی در همدان شده چراکه آنقدر خودروها در چاله می‌افتند که هر ماه باید به تعمیرگاه مراجعه کنیم.

این راننده تاکسی عنوان کرد: خوشبختانه چندین سال است که در این خط فعالیت می‌کنم و به طور دقیق با چاله‌های آن آشنا هستم ولی اگر راننده‌ای به این مسیر آشنا نباشد و در شب وارد خیابان‌های منتهی به اعتمادیه شود به طور قطع با مشکل مواجه می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان که در تاکسی نشسته بود نیز زمینه را برای گلایه مهیا دید و گفت: درست است که خرابی آسفالت خسارت‌هایی را برای رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی وارد می‌کند ولی عابران پیاده نیز به نوعی دیگر از این موضوع رنج می‌برند.

وی افزود: زمانی که شاهد بارش باران در شهر همدان هستیم باید مراقب باشیم که آب‌های جمع شده در چاله‌های خیابان‌ها توسط خودروها روی ما پاشیده نشود.

این شهروند با بیان اینکه بلوار آیت‌اله نجفی یکی از مسیر پر رفت و آمد بنده است، اظهار داشت: آسفالت این بلوار سال گذشته به سبب عبور خودروهای سنگین، وضعیت بسیار نامطلوبی داشت که امسال شهرداری این مسیر را آسفالت کرده و شرایط بهبود یافت.

وی عنوان کرد: اما خیابان کوی کوثر که در فرعی این بلوار قرار دارد وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و سالهاست که آسفالت ریزی در آن صورت نگرفته و یا تنها لکه‌گیری در آن انجام گرفته است.

وی افزود: بلوار ارتش یکی دیگر از راه‌هایی است که با توجه به تردد بالا آسفالت نامطلوبی دارد که زمینه ایجاد سانحه و تصادفات را نیز فراهم کرده است.

راننده اتوبوس خط میدان امام(ره)-میدان امام حسن(ع) فرد دیگری بود که از وضعیت آسفالت این مسیر دل خوشی نداشت.

این راننده با بیان اینکه از میدان امام حسین(ع) تا میدان امام حسن(ع) مسیر با خرابی بسیاری مواجه است، گفت: خرابی آسفالت در این مسیر استهلاک خودرو بویژه اتوبوس‌ها را به دنبال دارد که تعمیرات نیز نیازمند هزینه‌های بالاست.

وی با اشاره به اینکه این مسیر دارای مسافرهای زیادی نیز هست، عنوان کرد: در روزهای پنجشنبه که مسافران زیادی در اتوبوس حضور دارند با افتادن در یک چاله، صدای اعتراضشان بلند می‌شود.

آسفالت در جای جای شهر همدان از جمله بلوار ارتش، بلوار بهشت، تقاطع غیرهمسطح غدیر، کوی کوثر، بلوار خوزستان، بلوار شاهد و محلات پایین شهر مورد اعتراض مردم بوده که انتظار دارند شهرداری برای رفع این معضلات اقدامات جدی داشته باشد.

کیفیت آسفالت معابر همدان مورد رضایت مردم و شورای شهر نیست

عضو شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: قراردادهای آسفالت با 70 درصد قیمت آسفالت تولید شده بین شهرداری و پیمانکاران منعقد می‌شود که رضایت هر دو طرف جای تعجب دارد.

رضا میرزایی افزود: برای اجرای آسفالت، پیمانی بین پیمانکار و شهرداری منعقد می‌شود که با 70 درصد قیمت تولید این پیمان بسته شده است و پیمانکار و شهرداری از این موضوع راضی هستند و این نشان می‌دهد از کیفیت کاهش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مگر می‌شود 30 درصد زیر قیمت تولید پیمانکار کار کرده و راضی باشد، تصریح کرد: این ایرادی در پروژه‌های آسفالت همدان است که متولیان باید به جد پیگیر رفع این موضوع باشند.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: متاسفانه کیفیت آسفالت در سال‌های گذشته با آنچه مدنظر مردم و شورای شهر بوده، فاصله داشته و بارها شورای شهر تذکر داده تا شهرداری در زمینه اولویت‌بندی محلات برای آسفالت، کیفیت مطلوب آسفالت و خرید از کارخانه‌های دارای آسفالت استاندارد اقدامات مناسبی انجام دهد.

میرزایی تاکید کرد: مهمترین نکته درباره پروژه‌های آسفالت نظارت بر نحوه اجرای آسفالت است که متأسفانه با وجود به کارگیری 12 متخصص برای 12 ناحیه شهرداری در سال گذشته، کیفیت مورد رضایت نبود.

عضو دیگر شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اعلام اینکه ارتقا کیفیت آسفالت معابر همدان جای کار دارد، گفت: کیفیت آسفالت همدان در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت مطلوبی پیدا کرده است.

علی رحیمی فر افزود: کاهش طول عمر آسفالت در شهر همدان و از بین رفتن آن به عوامل مختلفی از جمله ایراد در اجرای روسازی و سوءمدیریت در اجرای آسفالت در معابر مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: شورای شهر اهتمام دارد پروژه‌های آسفالت بویژه معابری که به صورت روکش اجرا می‌شود با موارد فنی مطابقت داشته تا طول عمر آسفالت در حد استاندارد پاسخگوی نیاز مردم باشد.

رحیمی فر کیفیت آسفالت‌ریزی در شهر همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرداری همدان در زمینه اجرای عملیات آسفالت اقدامات مطلوبی داشته ولی برای ارتقای کیفیت آسفالت می‌توان اقدامات بیشماری انجام داد.

آسفالت همدان 15 سال عمر دارد

شهردار همدان نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در همدان، عمر آسفالت در همدان را بین 10 تا 15 سال اعلام کرد و گفت: امسال 35 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر همدان در نظر گرفته شده است.

سیدمصطفی رسولی با اشاره به اینکه اجرای آسفالت یک فن خاص دارد، اظهار داشت: استانداردهای لازم برای آسفالت معابر در انجام امور فنی و زیرسازی رعایت شده تا بتوان به عملکرد خوبی در آسفالت دست پیدا کنیم.

وی افزود: اگر در زمان زیرسازی برای آسفالت اقدامات براساس استانداردها و معیارهای فنی صورت گیرد مشکلاتی در کیفیت و ماندگاری آسفالت ایجاد نمی‌شود البته این مسئله تا زمانی است که کنده‌کاری و حفاری بر روی آسفالت صورت نگیرد.

رسولی تصریح کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان برای طرح‌های توسعه زیرساختی باید کنده‌کاری انجام دهند که این امر سبب می‌شود تا آسفالت تراکم اولیه را نداشته باشد، به طور قطع در زمستان با نشت آب‌های سطحی به زیرساخت‌ها، آسفالت و زیرسازی انجام شده دچار یخ‌زدگی و تخریب آسفالت می‌شود.

وی بیان کرد: بارها به شرکت‌های خدمات‌رسان همدان اعلام شده که یک بار هزینه کرده و شبکه‌های زیرساختی مشترک را در قالب یک کانال اجرا کنند تا تأسیسات از آنها عبور کند تا کمتر شاهد تخریب آسفالت در سطح شهر باشیم که شهرداری همدان آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

شهردار همدان با اعلام اینکه این اقدام می‌تواند سبب افزایش طول عمر آسفالت شود، بیان کرد: سال گذشته 120 هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر همدان اجرایی شده که متأسفانه ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری سبب تخریب آسفالت برخی از مناطق شده است.

رسولی با بیان اینکه هزینه هر تن آسفالت براساس قیمت مصوب 117 هزار تومان به ازای هر تن است، اظهار داشت: سازمان عمران شهرداری همدان به سبب ذخیره‌سازی مناسب قیر، اجرای پروژه‌های آسفالت شهرداری را در دست داشت.

وی از اجرای امسال 120 هزار تن آسفالت با اعتبار افزون بر 35 میلیارد تومان در سطح معابر شهر همدان خبر داد و گفت: اگر تخریبی در آسفالت ایجاد شده وارد نشود، آسفالت در همدان بین 10 تا 15 سال عمر می‌کند.


فاجعه زیست محیطی درهمدان/فعالیت های انتخاباتی درروزعاشورا

1- فعالیت کاندیداهای انتخاباتی در روزعاشورا پررنگ بوده است. گویا در روزهای گذشته کاندیداهای انتخابات مجلس با حضور در مراسم‌ها و نصب بنر و پرده حضور و فعالیت خود را اعلام کرده‌اند. آمار گزارشی خبرنگار همدان‌پیام از مراسم دیروز 76 نفر گزارش شده است.

2- بار دیگر مشکل سیستم صوتی مراسم میدان امام مورد انتقاد قرار گرفته است. گویا روز گذشته قرار بوده مراسم یکپارچه عزاداری در میدان امام برگزار شود که مشکل قطع و وصل صدا تکرار شده است. گفتنی است در مراسم‌های قبل نیز این مشکل وجود داشته است. این در حالی است که سیستم نوای اذان میدان مرکزی از یک دهه پیش تاکنون درست عمل نکرده است.

3- فاجعه زیست محیطی ظروف یکبار مصرف در استان در حال شکل‌گیری است. گویا در عزاداری‌های روز گذشته علی‌رغم تاکید بر استفاده از ظروف گیاهی یا غیرپلاستیکی مصرف ظروف پلاستیکی بسیار بالا بوده است. گفتنی است رها کردن ظروف از معضلات اجتماعی زیستی می‌باشد. گویا برخی تشکل‌ها و حامیان محیط زیست به صورت خودجوش اقدام به جمع‌آوری کرده‌اند.

4- شهدای دیگر از مدافعان حرم در راه است. گویا تعداد دیگری از مدافعان حرم که در مبارزه با تکفیری‌ها به شهادت ‌رسیده‌اند بزودی وارد استان و دیگر استان‌ها خواهند شد. گفتنی است در دو هفته گذشته استان 3 شهید مدافع حرم و سردار سرلشگر همدانی را تقدیم کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار