کد خبر: ۱۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰ 08 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا،طبق اعلام سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ،ذخیره اولیه معدن 55 تن طلای خالص ذکر شده که با اکتشافات تکمیلی صورت گرفته، میزان ذخایر به 110 تن قطعی رسیده و پیش بینی می شود با عملیات حفاری در حال اجرا، این رقم به بیش از 150 تن برسد

بنابراین گزارش، مناقصه اجرای مرحله دوم تولید طلا در زرشوران برای احداث خط تولید شمش به ظرفیت سه تن در سال و مدت زمان اجرای پروژه آن 24 ماه است.

مرحله نخست تولید مجتمع طلای زرشوران تکاب آذربایجان غربی آبان ماه امسال افتتاح شد و قرار است برای اجرای مرحله دوم این پروژه از طریق مناقصه به پیمانکاران و اشخاص واجد صلاحیت فنی و مالی واگذار شود.

افتتاح مرحله نخست طلای زرشوران موجب شد تا ظرفیت تولید طلای کشور به بیش از پنج تن برسد که برای اجرای آن 170 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی صورت گرفت و امکان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای دو هزار و 776 نفر فراهم شد.

اجرای مرحله دوم تولید سالانه سه تن طلا در مجتمع معدنی و صنعتی زرشوران (تکاب آذربایجان غربی) به روش طراحی، تامین تجهیزات و عملیات اجرایی(EPC) پس از تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.

متقاضیان برای حضور در این مناقصه باید دارای صلاحیت اجرای پروژه های صنعتی به روش مهندسی، طراحی و ساخت (EPC) پایه دو در رشته صنایع فلزی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باشند، یا مشارکتی از شرکت های دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری پایه دو رشته صنعت و معدن و پایه دو ساختمان و شرکت های مهندسین مشاور داخلی، دارای گواهینامه صلاحیت پایه دو تخصص صنایع فلزات اساسی یا پایه دو کانه آرایی یا شرکت مهندسی مشاور خارجی شناخته شده، معتبر و دارای تجربه باشند.

شرکت هایی که از تخصص مشارکت خارجی استفاده می کنند، مکلفند قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی را رعایت کنند.

متقاضیان از 19 اسفند ماه جاری تا پایان وقت اداری روز 27 اسفند فرصت دارند به دبیرخانه کمیسیون معاملات ایمیدرو مراجعه کنند، همچنین تاریخ تحویل پاکت های پیشنهادی به دبیرخانه مزبور پایان وقت اداری 25 فروردین 1394 تعیین شده است.

مجتمع یادشده بزرگترین واحد فرآوری مواد معدنی در خاورمیانه معرفی شده و روش به کار گرفته شده در فرآوری طلا در آن با روش شیمیایی صورت می گیرد که یک شرکت ایرانی ابداع و به ثبت رسانده است.

بهره گیری از روش فرآوری ایرانی، موجب صرف جویی در هزینه و اجرای طرح با یک سوم قیمت معمول در روش های مطرح دنیا شده است.

سهم تجهیزات داخلی به کار رفته در این واحد تولیدی که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده به میزان 70 درصد اعلام شد.

عملیات اکتشاف معدن طلای زرشوران سال 1376 آغاز شد ابتدا ذخیره 56 تن اکتشاف و اکنون به 110 تن رسیده و پیش بینی می شود در آینده با اجرای حفاری های لازم این رقم به 200 تن برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار