رئیس اتحادیه چلوکباب و رستوران مشهد گفت: پخت شله مشهدی در رستوران‌های سطح شهر ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 22 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسن امیریان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هم اکنون شله درجه یک در بازار مشهد هر کیلو 8000 تومان قیمت دارد؛ همچنین بهترین نوع حلیم نیز در بازار مشهد کیلویی 6300 تومان قیمت داشته و گران‌فروشی آن مجازات قانونی به همراه دارد.

رئیس اتحادیه چلوکباب و رستوران مشهد با بیان اینکه شله مشهدی تنها باید در آشپزخانه‌ها پخته شود، خاطرنشان کرد: پخت شله مشهدی در رستوران‌ها و فست فودها ممنوع است و در صوت مشاهده تخلف با واحد متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

امیریان افزود: مردم باید در نظر داشته باشند که پخت حلیم تنها در کبابی‌های مجوزدار انجام می‌گیرد و در صورت تهیه آنها در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها افراد باید مراتب را به بازرسان اطلاع دهند.

وی با اشاره به تخلفات موجود در واحدهای صنفی چلوکباب و رستوران، بیان کرد: خلاف وزنی به معنی کم فروشی در میزانی که باید به مشتری داده شود و خلاف کیفیتی به معنی متناسب نبودن میزان گوشت و دیگر مخلفات در غذای تهیه شده که اغلب تخلفات نیز در همین دسته قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه چلوکباب و رستوران مشهد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حلیم به ازای هر 3 کیلو بلغور گندم باید 3 کیلو گوشت با استخوان یا یک کیلو و 200 گرم گوشت خالص وجود داشته باشد که کم شدن این میزان تخلف به حساب می‌آید.

امیریان بیان کرد: برای رسیدگی به این تخلفات 4 بازرس در اطراف حرم مطهر و 4 بازرس در دیگر نواحی شهر مشهد فعالیت کرده و اقدامات مربوط به این موضوع را ساماندهی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار