رئیس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ اتوبوس مسافربری بین شهری در استان عمری بالای ۱۰ سال دارند که همه آن‌ها نیازمند نوسازی است.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳ 13 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید سپهدار چراغی افزود : بیشتر مدل اتوبوس‌های مسافربری استان مربوط به پیش از سال ۱۳۹۵ است و اگر چه نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم، اما مطابق با استاندارد‌ها و عمر مفید ناوگان عمومی لازم است همه اتوبوس‌های استان را نوسازی کنیم.
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون اتوبوسی جدیدی به ناوگان عمومی استان اضافه نشده و اتوبوس‌های مسافربری فعال در استان و کشور تولیدی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۸۵ هستند.
چراغی گفت: اگرچه اتوبوس‌های جدیدی از شرکت داخلی عرضه شده است، اما بدلیل مشکلات و افزایش قیمت ها، سرمایه گذاران تمایلی برای خرید این نوع اتوبوس‌ها با هزینه‌های جدید ندارند.
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان با اشاره به افزایش تورم، هزینه‌های بالای استهلاک و ناچیز بودن کرایه‌ها گفت: در ۲ سال گذشته مالکان بیش از ۲۰ تا از اتوبوس‌های مسافربری استان را فروختند و بجای آن کامیون باری خریداری کردند و بقیه اتوبوس داران در صدد فروش هستند.
وی قیمت اتوبوس مدل سال ۱۳۹۵ را حدود ۱۳ میلیارد تومان برشمرد و گفت: کرایه حداکثری رفت و برگشت اتوبوس کمتر از ۶ میلیون تومان است بنابراین با این وضعیت سرمایه گذاری تمایلی به سرمایه گذاری در این حوزه ندارد.
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری گفت: اگرچه حدود ۶۰ اتوبوس هم اکنون در تمامی خطوط ارتباطی استان فعال هستند، اما علاوه بر نو شدن اتوبوس‌های فعلی باز نیازمند خرید ۳۰ دستگاه جدید داریم.
روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در مسیر بوشهر یکی از آتش سوزی اتوبوس مسافربری یاسوج به علت نقص فنی در آتش سوخت، ولی به کسی آسیبی وارد نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار