کد خبر: ۱۱۵۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 17 March 2024

آزمایشگاه‌ها در حوزه سلامت و پزشکی بسیار مهم می‌باشند و نقش اساسی را ایفاء می‌کنند. ما برای اطلاع از بیمار بودن و نبودن خود، تاثیرات داورهایی که مصرف می‌کنیم و سایر موارد دیگر، به نتایج آزمایشگاهی نیاز داریم. در ماه رمضان که برای ما مسلمانان ماه ویژه و مهمی می‌باشد، آزمایشگاه‌های مختلفی در استان تهران پایتخت ایران فعالیت می‌کنند.

جهت اطمینان از صحت چکاپ‌ها و تست‌های خود در تهران، باید مجهزترین آزمایشگاه تهران را جهت انجام آزمایشات خود در ماه رمضان انتخاب کنیم. چنین آزمایشگاه به طور حتم از خدمات مشاوره ژنتیک، انجام آزمایشات مختلف (نظیر تست هورمونی، آزمایش خون و...) در منزل و محل کار، جهت راحتی افراد برخوردار خواهد بود. به این ترتیب، خواهیم توانست از خدمات مختلف و گسترده آن بهره‌مند شویم.

کدام آزمایشگاه‌های استان تهران در ماه رمضان فعال هستند؟

شرایط انجام آزمایشات آزمایشگاه‌های استان تهران در ماه رمضان

ماه رمضان، ماهی برای روزه گرفتن، عبادت و پرستش می‌باشد. در ماه رمضان، مسلمانان از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب روزه می‌گیرند و از خوردن غذا و نوشیدنی خودداری می‌کنند. افراد زیادی برای سلامت خود، نیاز به انجام آزمایش در ماه رمضان را دارند. مسئله نمونه‌گیری خون در ماه رمضان و احتمال شکستن روزه به دلیل موارد شرعی ممکن است ابهاماتی را برانگیزد. اما با مطالعه و پرسش از مراجع تقلید و بر اساس نظر اکثریت آنها، مشخص شده است که نمونه‌گیری خون در این ماه، روزه را باطل نمی‌کند.

انجام آزمایش در ماه مبارک رمضان متفاوت می‌باشد. برای انجام برخی تست‌ها و آزمایش‌ها، نیاز است که بیمار چند ساعت قبل از انجام آزمایش یا تست ناشتا باشد. این مسئله ممکن است سبب شود که برخی افراد، تصمیم بگیرند که آزمایشات خود را نزدیک به زمان افطار انجام دهند. اما انجام آزمایشات نزدیک به افطار راه حل مناسبی نمی‌باشد. در آزمایشات هورمونی، نمونه‌گیری باید حتما در ساعت ۸ صبح انجام شود؛ زیرا در این زمان، میزان هورمون‌ها و ویژگی‌های دیگر فرد در حالت مناسبی قرار دارند. همچنین، در آزمایش هورمون‌های ACTH و کورتیزول که دارای ریتم‌های روزانه هستند، نمونه‌گیری حتما باید در صبح انجام شود؛ زیرا میزان آن‌ها در طول روز متفاوت است.

بنابراین، برخی آزمایشات (مانند تست هورمونی) نیاز است که در ساعت‌های اولیه صبح (ترجیحا ساعت 8) انجام شود. به این طریق، نتایج درست‌تری از وضعیت فرد ارائه خواهد شد. همچنین، تست پرولاکتین که از هورمون‌های جنسی زنان می‌باشد، باید حدود 2 الی 3 ساعت بعد از بیداری انجام شود. برای آزمایش قند خون (FBS)، تست تحمل گلوکز (GTT)، آزمایش های چربی خون، آزمایش‌های کبدی، آزمایش آهن، آزمایش اوریک اسید و آزمایش ویتامین B12 نیاز به ناشتا بودن فرد است.

لذا، ناشتا بودن فرد و زمان انجام آزمایشات در ماه رمضان بسیار مهم می‌باشند و عدم رعایت آنها، می‌تواند نتایج آزمایشات را بهم بزند. پس باید رعایت شوند تا نتایج آزمایشات دقیق و درست آز آب در بیایند. برای انجام چکاپ‌ها و آزمایشات خود در ماه رمضان در شهر تهران، آزمایشگاه تهران لب را انتخاب نمایید تا به این طریق بتوانید به نتایج آزمایشات خود اطمینان کنید.

لیست آزمایشگاه‌های فعال پایتخت در طول ماه رمضان

ما برای اطلاع از وضعیت سلامتی خود به آزمایشگاه‌ها احتیاج داریم. نتایج آزمایشاتی بر روند درمان بیماری‌ها بسیار تاثیرگذارند و می‌توانند تاثیرات داروها و روش‌های درمانی را نشان دهند. در ادامه، به چند آزمایشگاه استان تهران که در ماه رمضان فعال می‌باشند، اشاره می‌شود.

«برای رزرو انواع چکاپ ها در آزمایشگاه، منزل و محل کار و همچنین دریافت خدمات مشاوره ژنتیک در ماه رمضان، آزمایش در محل کار و منزل، می‌توانید با شماره تلفن 1650 برای تمام استان‌ها تماس بگیرید.»

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب در تهران

آزمایشگاه تهران لب، که به دلیل داشتن امکانات و تجهیزات بالا و به‌روز، تکنسین‌ و کادر متخصص و حرفه‌ای، محیطی سالم و ایمن، ارائه خدمات گسترده و متنوع، ارائه نتایج آزمایشگاهی دقیق و...،مجهزترین آزمایشگاه تهران می‌باشد، آماده ارائه خدمات به همشهریانی تهرانی در ایام ماه مبارک رمضان است.

این آزمایشگاه که در شهر تهران قرار دارد، خدمات خود را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. خدمات آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب شامل آزمایش و سنجش ریسک انواع سرطان، آزمایش HPV، آزمایش غربالگری، آزمایش خون، آزمایش بیوشیمی، آزمایش هورمونی، آزمایش تیروئید، آزمایش ژنتیک، آزمایش سرولوژی، آزمایش انگل شناسی، آزمایش میکروبیولوژی، آزمایش ادرار، آزمایش COVID، آزمایش PGD، تست PGT، آزمایش پاپ اسمیر، آزمایش تشخیص هویت، آزمایش پرولاکتین و آزمایش سل فری، تست تعیین جنسیت جنین، آزمایش انگل، آزمایش ترومبوفیلی، تست DNA، مشاوره‌ ژنتیک و... می‌شود.

از میان خدمات این آزمایشگاه، خدمات آزمایش در منزل تهران و محل کار و همچنین خدمات مشاوره ژنتیک که توسط متخصصین ژنتیک ارائه می‌شود، بسیار کاربردی می‌باشند و نیازهای شما را به طور کامل رفع می‌نمایند. ساعت کاری مجموعه تهران لب 6 صبح الی 20 شب از شنبه تا چهارشنبه می‌باشد و پنجشنبه‌ها هم از ساعت 6 صبح الی 18 عصر فعالیت می‌کند.

شما می‌توانید از طریق تماس با شماره 1650، درخواست‌ها و نیازهای خود برای آزمایش در خانه و محل کار تهران، مشاوره ژنتیک در تهران و... را مطرح کنید و از خدمات آزمایشگاه تهران لب بهره‌مند شوید.

وب سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب

وب سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب:

tehranlab.com

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی پارس لب در ورامین

آزمایشگاه پارس لب که مجهزترین آزمایشگاه ورامین و حومه آن (پاکدشت، قرچک، پیشوا و جواد آباد) می‌باشد، نیز در ایام ماه رمضان آماده ارائه خدمات به شما مردم عزیز می‌باشد. این آزمایشگاه خدمات گسترده و مختلفی را ارائه می‌دهد. از خدماتی که توسط این آزمایشگاه ارائه می‌شود، می‌توان به آزمایش  HPV، آزمایش غربالگری، آزمایش خون، آزمایش بیوشیمی، آزمایش سرولوژی، آزمایش انگل شناسی، آزمایش میکروبیولوژی، آزمایش هورمونی، آزمایش ژنتیک، آزمایش سرطان و سنجش ریسک آن، آزمایش ادرار، آزمایش COVID، آزمایش تشخیص هویت، آزمایش پاپ اسمیر، آزمایش پرولاکتین، مشاوره ژنتیک، آزمایش تعیین جنسیت نوزاد، آزمایش سل فری، تست‌های PGD و PGT و سایر آزمایشات اشاره نمود. این آزمایشگاه نیز از خدمات آزمایش در محل کار و منزل برخوردار می‌باشد. همچنین، مشاوره ژنتیک در این آزمایشگاه هم توسط متخصصین ژنتیک انجام می‌شود. ساعت کاری آزمایشگاه پارس لب، از روز شنبه تا پنجشنبه  از ساعت 6:30 صبح الی 21:30 شب است.

وب سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی پارس لب:

parsslab.com

خدمات آزمایشگاهی پرتکرار تهران لب و پارس لب در ماه رمضان

مجموعه تهران لب و آزمایشگاه پارس که به ترتیب مجهزترین آزمایشگاه تهران و مجهزترین آزمایشگاه ورامین و حومه آن (پاکدشت، قرچک، پیشوا و جواد آباد) می‌باشند، از سال 1386 شروع به فعالیت نمودند و خدمات گسترده‌ و با کیفیتی را ارائه کردند. خدماتی نظیر انجام آزمایش در منزل و محیط کار، مشاوره ژنتیک و انجام چکاپ‌ها و آزمایشات مختلف نظیر تست DNA، تست HPV، آزمایش هورمونی، آزمایش ادرار، آزمایش خون و ... که در این دو آزمایشگاه ارائه می‌شوند، با استفاده از تجهیزات جدید و پیشرفته و توسط کادر مجرب و متخصص صورت می‌گیرد. به همین دلیل، نتایج آزمایشات این دو آزمایشگاه بسیار دقیق می‌باشند و می‌توان به صحت و درستی آنها اطمینان یافت. بعضی از خدمات آزمایشگاهی در ماه رمضان، بیشتر از سایر خدمات آزمایشگاهی تقاضا دارند و افراد زیادی برای اطلاع از وضعیت خود، آنها را انجام می‌دهند. آزمایشگاه تهران لب و آزمایشگاه پارس لب برای راحتی شما، خدمات آزمایش در منزل و محل کارتان را ارائه می‌نمایند و با اینکار انجام دادن آزمایش را آسان می‌کنند.

در ذیل، برخی از خدمات و آزمایش‌های پرتقاضا در ماه رمضان بیان می‌شود:

  • آزمایش خون
  • آزمایش ادرار
  • آزمایشDNA
  • آزمایش غربالگری
  • آزمایشHPV
  • آزمایش‌های هورمونی
  • مشاوره ژنتیک

«برای رزرو انواع چکاپ ها در آزمایشگاه، منزل و محل کار  و همچنین دریافت خدمات مشاوره ژنتیک در ماه رمضان، آزمایش در محل کار و منزل، می‌توانید با شماره تلفن 1650 برای تمام استان‌ها تماس بگیرید.»

خدمات آزمایشگاهی پرتکرار تهران لب و پارس لب در ماه رمضان

این دو آزمایشگاه، در ایام ماه رمضان نیز در استان تهران خدمات خود را ارائه می‌نمایند و به این طریق، شما می‌توانید در ماه رمضان برای انجام چکاپ‌ها و آزمایشات خود به آزمایشگاه تهران لب و پارس لب مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار