سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از بارگیری و امحاء سه تن پسماند دارویی شرکت وانا داروگستر و انتقال آن به مرکز مجاز امحاء خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ 11 March 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، سپیده وجیهی روز دوشنبه اظهار داشت: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماند های شیمیایی و ویژه بر عهده تولید کنندگان این پسماندها بوده واین پسماندها نیازمند مدیریت اصولی است.

وی افزود: به منظور انتقال این پسماندها به محل مجاز، ابتدا واحد های صنعتی باید در سامانه جامع محیط زیست ثبت نام و پس از تایید محیط زیست مبدا و مقصد و با نظارت کارشناسان محیط زیست و مطابق با ضوابط و دستورالعمل های انتقال، نسبت به انتقال و امحاء اقدام کنند.
این مسئول به لزوم تفکیک پسماندهای دارویی و شیمیایی در مراکز تولید دارو اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا آموزش به کارکنان واحدهای تولیدی، توسط ارگانهای مرتبط من جمله شبکه بهداشت و درمان و سازمان مدیریت پسماند به لحاظ خطرات ناشی از پسماندهای دارویی، نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار آلودگی و ارتقای مدیریت انتقال و امحای اینگونه پسماندها دارد.

شهریار از شهرستان های ۱۶ گانه استان تهران با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، هفت شهر، یک بخش و وسعتی معادل ۳۳۰ کیلومتر مربع است که از غرب و شمال به شهرستان های کرج و ملارد و از شرق به شهرستان های تهران ، قدس و اسلامشهر و از جنوب به شهرستانهای رباط کریم و بهارستان محدود می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار