مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی قم با اشاره به گذشت یک‌سال از تاسیس کتاب‌خانه مرکزی این استان گفت: در این مدت ۷۲ هزار نسخه کتاب به کتاب‌خانه مرکزی قم امانت داده شده‌است.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 05 March 2024

به گزارش تابناک قم، مهدی توکلیان روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری طرح ملی کتاب‌خانه‌گردی در کتاب‌خانه‌مرکزی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۶۳۴ نفر نیز به عضویت کتاب‌خانه مرکزی قم درآمدند.

وی با یادآوری اینکه کتاب‌خانه مرکزی قم سال قبل همزمان با روز نیمه‌شعبان طی آیینی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دوازدهمین کتاب‌خانه مرکزی کشور به بهره‌برداری رسید افزود: این کتاب‌خانه از سوی جوانان مورد استقبال قرار گرفته، به گونه‌ای که پنج‌هزار نفر از اعضای آن را افراد ۱۲ تا ۲۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفدهم اسفندماه بیستمین سال‌گرد تاسیس نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور است بیان کرد: سیزدهم تا پانزدهم اسفندماه به عنوان روزهای کتاب‌خانه‌گردی در کشور نام‌گذاری شده است، از این رو مدیران استانی و شهروندان فهیم و فرهنگ دوست و علاقه‌مند به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند از کتاب‌خانه‌ها بازدید نمایند.

وی افزود: طرح کتاب‌خانه گردی نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه همزمان با این ایام در کتابخانه‌های مرکزی کشور از جمله قم برگزار می‌شود.

توکلیان با اشاره به برگزاری طرح مذکور از ساعت ۹ تا ۱۶ روز جاری در کتاب‌خانه‌ مرکزی استان خاطرنشان کرد: امروز پذیرای گروه‌های مختلف مردم همچنین برخی از مسئولان بوده‌ایم، علاقه‌مندان با خدمات متنوعی که در این مکان فرهنگی ارائه می‌شود، آشنا شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که بخشی از محیط کتاب‌خانه مرکزی قم با مشارکت اداره‌کل بهزیستی استان به نمایشگاه کسب و کارهای کوچک و حمایت از ناتوانان جسمی و نابینانیان اختصاص پیدا کرده است اظهار کرد: در بخش کودک و نوجوان این کتاب‌خانه نیز توسط بخش خصوصی، نمایشگاهی تحت عنوان به رنگ خورشید ویژه نقاشی‌های کودکان خردسال ایجاد شده‌است.

۷۲ هزار نسخه کتاب به کتاب‌خانه مرکزی قم امانت داده شد

توکلیان تاکید کرد: نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در خدمت مردم است.

وی اضافه کرد: کتاب‌خانه‌های عمومی صرفا برای امانت دادن کتاب و سالن مطالعه نیست، این از کارهایی است که در راستای توسعه فرهنگی کشور انجام پذیرفته است.

وی با ذکر این نکته که در کتاب‌خانه‌های عمومی خدمات فرهنگی بدون هیچ شرطی به تمام مردم ارایه می‌شود گفت: کتاب‌خانه‌های عمومی نهادی است که در خدمات‌دهی به مردم، شرایط سِنی، مقطع تحصیلی و جنسیت را در نظر نمی‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه علاقه‌مندان طی امروز و فردا این امکان را دارند تا با مراجه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور برای عضویت رایگان در کتاب‌خانه ثبت‌نام کنند در عین حال تصریح کرد: مبلغی که برای ثبت‌نام و عضویت در کتاب‌خانه عمومی گرفته می‌شود، قابل توجه نیست، بیشترین هزینه‌ای که در استان باید پرداخت شود، ۳۵۰ هزار ریال برای یکسال است.

وی یادآور شد: هر کسی که به شبکه کتاب‌خانه عمومی کشور متصل شود، به بیش از سه هزار و ۷۰۰ کتاب‌خانه عمومی دسترسی پیدا می‌کند.

۷۲ هزار نسخه کتاب به کتاب‌خانه مرکزی قم امانت داده شد

 

۷۲ هزار نسخه کتاب به کتاب‌خانه مرکزی قم امانت داده شد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار