انتخابات و شعارهای انتخاباتی را می‌توان دوقلوهای به هم چسبیده ای به شمار آورد که جداناشدنی‌ترین هستند.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 26 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، چند روز از آغاز تبلیغات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور گذشته است و فعالیت‌های تبلیغاتی چهره شهر را عوض کرده و فعالیت اعضای ستادها شور و شوق خاص به فضای شهر بجنورد داده است.

همه اعضای ستاد انتخاباتی در وهله اول در تلاش هستند تا مردم را برای حضور در انتخاباتی باشکوه دعوت کنند و در وهله دوم آن‌ها را به داخل ستادها دعوت کنند تا کاندیدای مورد نظر خود را برای کسب آراء بیشتر معرفی کنند و تلاش همگانی برای دعوت مردم به حضور در انتخابات گویی شکوفه‌های ناب همدلی را بر چهره شهر نقش زده است.

هرچند که هوای این روزهای خراسان شمالی بارانی و بسیار سرد است اما مصادف شدن با اعیاد شعبان و از سوی دیگر آغاز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سبب شده تا هوای گرم همدلی این روزها، سردی آخر اسفندماه را فراری داده و شکوفه‌های ناب مهربانی از حرارت خورشید وحدت ملت ایران بر درخت انتظار انتخابات اسفندماه روییده است.

به نظر می‌رسد شیوه تبلیغات کاندیداهای این دور از انتخابات با سایر دوره‌ها کمی تغییر کرده و تبلیغات کاغذی که در دوره‌های گذشته کاندیداها به آن توجه خیلی زیادی داشته کمتر شده و آن‌ها با انجام سخنرانی در جمع مردم، مناظره در شبکه‌های تلویزیونی و معرفی برنامه‌های خود در فضای مجازی به معرفی خود می‌پردازند اما آن چیزی که بیش از هرچیزی در تبلیغات کاغذی که بر روی در و دیوار شهر، تیرهای چراغ برق، درخت‌ها و ... قاب گرفته شده به چشم می‌آید شعارهایی است که نوشته شده است.

بیشترین فراوانی شعارهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان حول محور مردم و توسعه است.

«صدای مردم بی صدا»، «برای مردم»، «برای وطن، صدای مردم»، « صدای مردم، انتخاب مردم» از جمله شعارهایی هستند که کاندیداهای این دوره از انتخابات استفاده کرده تا به مردم استان نشان دهند که در صورت راه‌یابی به مجلس حول فعالیت‌های آن‌ها برای مردم است.

از سوی دیگر برخی از کاندیداها شعارهایی بر مبنای امید در راستای توسعه استان داده اند که برخی از آن‌ها شامل «هم افزایی اندیشه ها، ظرفیت نهفته توسعه»، «خدمت، پیشرفت، آبادانی»، جوانی از شما- پیش به سوی تحول» و « ما را به سوی آسمان آبی حکایت هاست – بارانیم و می‌باریم» است.

در این میان برخی از کاندیداها نیز محرومیت قشر محروم را مورد توجه قرار داده و شعار« حامی قشر محروم جامعه» را داده‌اند.

ک

برجسته‌سازی پست‌ها، مسئولیت‌ها و سمت‌های قبلی دولتی و دانشگاهی و ادعای اولین بودن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در رده بعدی شعارهای تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه قرار دارد که این موضوع در میان نامزدهای با تجربه و البته مذکر بیش از سایر نامزدها به چشم می‌خورد.

شعارهایی همچون حول محور اشتغال که در دوره های گذشته بیشتر به چشم می‌خورد این دور کمتر به چشم می‌خورد.

یکی از نقاط جالب این دوره از انتخابات خانه ملت در این حوزه انتخابیه، عدم درج شعارهای تبلیغاتی از سوی برخی از نمایندگان ادوار خراسان شمالی است که از نگارش هر گونه شعار تبلیغاتی خودداری کرده و با تکیه بر سوابق نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی اقدام به انتشار عکس و نام بزرگ خود در پوسترهای تبلیغاتی کرده‌اند.

و نکته قابل توجه در این میان این است در بین این همه تبلیغات، شعار و تصاویر و عکس‌های بزرگ و کوچک و رنگارنگ مردم بیشتر به برنامه‌های کاندیداها توجه دارند و تلاش می‌کنند تا کاندیدایی را روانه مجلس کنند که کارآمدی بیشتری برای آن‌ها داشته باشد.

۹۲۶ شعبه رای‌گیری ثابت و سیار در ۱۵۷۹ نقطه استان پیش‌بینی شده است. از این تعداد، ۶۲۷ شعبه ثابت و ۲۹۹ شعبه سیارند. از این تعداد ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۴ شعبه روستایی است.

تعداد نامزدهای تایید صلاحیت‌شده انتخابات مجلس در این استان ۱۱۳ نفر است که از این تعداد ۲۳ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیروان، ۲۲ نفر حوزه انتخابیه اسفراین و ۶۸ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد هستند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار