نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات در ایران سالم است و بر اساس اراده ملت شکل می گیرد، گفت: تجلی اراده ملت ایران با برگزاری انتخابات محقق می شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 06 February 2024

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه دوشنبه، در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد حضرت معصومه (س) قم گفت: پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب بسیار بوده و ایران در رشد علم و فناوری در سطح جهانی دستاوردهای بسیاری داشته است و در عرصه صنعت نظامی نیز اتفاقات خوبی رخ داده و امروز کشورهای زیادی خواهان خرید تولیدات کشور در صنایع دفاعی هستند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه و آبادانی قم نیز گفت: امروز شاهد تحولات خوبی در قم هستیم و صنایع مختلفی در شهرک‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در دوره گذشته افراد از سوی حکومت به عنوان نماینده انتخاب می‌شدند و شاه افراد را به عنوان نماینده انتخاب می‌کرد.

امیرآبادی فراهانی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات بسیاری در شرایط بحرانی از جمله در دوران دفاع مقدس برگزار شد و مردم با اعتقاد پای صندوق می‌آمدند و این امر در انتخابات مختلف دیده شد و تجلی اراده ملت ایران، با برگزاری انتخابات محقق می‌شود.

انتخابات در ایران سالم است

وی با بیان اینکه انتخابات در ایران سالم است و بر اساس اراده ملت شکل می‌گیرد افزود: حضور مردم در پای صندوق رأی آثار فراوانی به همراه دارد و هر کسی که دل در گرو اعتلای کشور دارد باید در این عرصه در میدان حضور داشته باشد و نباید با صندوق‌ها قهر کرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی انتخابات را از دستاوردهای انقلاب اسلامی است برشمرد و گفت: نظارت بر امر انتخابات نیز موضوع مهمی است و همه تلاش و تمرکز مسؤولان برای برگزاری انتخاباتی مطلوب معطوف شده است.

وی افزود: برخی از افراد در دوره‌های گذشته تأیید صلاحیت شدند اما وقتی در این دوره تأیید نشدندحرف های دیگری را زدند و رئیس جمهور قبل هم وقتی در این انتخابات احراز صلاحیت نشد؛ می‌گوید شورای نگهبان باید دلیل را برای مردم بازگو کند که این امر در قانون نیامده و شورای نگهبان در این بخش محدودیت قانونی دارد.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: در عرصه برگزاری انتخابات ایران پیشتاز است و نباید به سخنان دشمنان انقلاب توجه کرد، چرا که آنان به دنبال تضعیف ملت ایران هستند.

ملت پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران علارغم همه مشکلات وفادار به نظام اسلامی است و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌توانیم نمونه‌ای در دنیا بیاوریم که فردی از دل یک روستا تلاش کرده باشد و با تحصیل و رسیدن به مدارج بالای علمی به نمایندگی مجلس برسد و موارد متعددی در نقاط مختلف کشور اینگونه داریم.

وی گفت: در آمریکا دو حزب هستند که پشت پرده آنان نظام سرمایه داری است و کسی نمی‌تواند بدون آنکه پشتوانه‌ای داشته باشد وارد سنا و کنگره شود.

امیرآبادی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طی سالهای اخیر برای حل مشکلات منطقه نیروگاه و شاه ابراهیم تصمیمات خوبی گرفته شد و مسیرهای بسیاری برای تردد بازگشایی شد به عنوان نمونه ۷۰۰ میلیارد تومان برای زیرگذر امام حسین علیه السلام هزینه شد.

وی در خصوص پروژه مترو قم گفت: مترو تا میدان مطهری آماده شده و منتظر هستیم تا بر اساس قراردادی که با چین داریم واگن‌ها ساخته و تحویل شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور اتباع در کشور و قم گفت: بعد از استقرار حکومت طالبان بر افغانستان، بخشی از شیعیان در خطر قرار گرفتند که به سمت ایران آمدند که باید مراقبت کرد تا اتفاقاتی رخ ندهد.

وی اضافه کرد: در مجلس قانونی به نام سازمان مهاجرت در دست تدوین است که بر آن اساس دولت مکلف است بخشی از مهاجرین را بازگرداند.

علت عدم حضور در انتخابات مجلس

امیرآبادی فراهانی در خصوص عدم حضورش در انتخابات مجلس گفت: دو سال قبل در جمع سپاهیان گفتم برای انتخابات شرکت نمی‌کنم و آن زمان قصد داشتم وزیر شوم و آقای رئیسی نیز در مجلس مطرح کرد که به دلیل ادامه کار در کسوت نمایندگی قم امیرآبادی قصد ورود به دولت ندارد و ایشان حتی در سفر چین گفتند بیاید سفیر ایران در چین شوید.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای هماهنگی اصولگرایان قم به من گفتند ثبت نام کنم و نهادهای ۵ گانه و هیأت اجرایی نیز مرا تأیید کردند اما به آقای رئیسی گفتم اگر بخواهم وارد دولت شوم نمی‌توانم پس از انتخابات تصمیم بگیرم و به همین دلیل از ادامه کاندیداتوری انصراف دادم.

وی افزود: هیچ جمعه‌ای در طی ۱۲ سال نمایندگی قم دیدار با مردم را ترک نکردم و هیچ گاه اسم من به عنوان تأخیر کننده در مجلس خوانده نشده و مرخصی شخصی نگرفتم و در کمیسیون‌ها حضور فعالی داشتم.

امیرآبادی فراهانی گفت: ۱۲ سال عضو کمیسیون تلفیق و بودجه بودم و ۲۵ درصد پیشنهادها را می‌دادم و از سویی دیگر در ختم مردم هم شرکت می‌کردم و این افتخار من است؛ چرا که معتقدم باید حال مردم را در سختی‌ها درک کرد و در کنار آنها بود تا اندکی از سختی مصیبت بر آنان کاسته شود.

وی تصریح کرد: حضور مردم در صحنه موجب خواهد شد دشمن به عقب رانده شود و باید تلاش شود نمایندگان با رأی بالا وارد مجلس شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار