استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از اجرای طرح‌های اشتغالزایی روستایی حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 03 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان‌غربی در جمع مردم روستای مافی کندی سلماس، با بیان اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار است افزود: در ۴۵ سال گذشته، خدمات شایسته‌ای به مردم در مناطق روستایی و محروم ارائه شده است.

محمدصادق معتمدیان می گوید: در مقایسه با قبل از انقلاب، شاهد افزایش ارائه خدمات به مردم هستیم، و تثبیت جمعیت روستایی از سیاست‌های نظام اسلامی بوده و با آماده شدن زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی، زمینه برای تحقق این امر فراهم شده است.

وی به خدمات نظام اسلامی در حوزه‌های گازکشی، برق رسانی، بهداشتی و درمانی به دورافتاده‌ترین روستا‌های کشور نیز اشاره کرده و افزود: در دولت سیزدهم نیز خدمات شایسته‌ای به مناطق محروم و کم برخوردار ارائه شده است.

معتمدیان همچنین اضافه کرد: همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان‌غربی تا پایان دولت سیزدهم از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان، این محدودیت‌ها کوچکترین وقفه‌ای در خدمت بی منت دولتمردان به مردم ایجاد نکرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه براساس توانمندی‌ها و مزیت‌های هر منطقه برای ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌های اشتغال برنامه ریزی شده، تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌های اقتصادی و فرآوری محصولات کشاورزی در جوار روستاها، در اولویت استان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال روستایی است.

معتمدیان تصریح کرد: یک روستا در هر شهرستان به عنوان نمونه برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شناسایی شده و از اجرای طرح‌های اشتغالزایی روستایی حمایت می‌کنیم.

روستای مافی کندی یکی از قطب‌های تولید مجسمه در ایران است که همه اهالی آن مشغول به این کار هستند و ۱۰۰ کارگاه تولید مجسمه در این روستا، ماهانه نزدیک به ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان از صادرات مجسمه عاید این روستای ۸۰۰ نفره می‌کند.

در پایان بازدید استاندار آذربایجان غربی از روستای مافی کندی سلماس ضمن بررسی مسائل پیشروی این قشر، مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای جهت تسهیل در فرآیند دریافت مجوز قانونی فعالیت برای کارگاه‌های فاقد پروانه‌ی صنفی تشکیل گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار