رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم با بیان اینکه از ابتدای امسال تا دی‌ماه آمار سرقت ۱۵ درصد کاهش یافته‌است، گفت: قم جزء چهار استان کشور در کاهش وقوع سرقت طی امسال است.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۷ 30 January 2024

به گزارش تابناک قم، سرهنگ جعفر عباسعلی پور گفت:سرقت خودرو و قطعات داخلی آن با ۲۵ درصد، بیشترین فراوانی سرقت در قم را به خود اختصاص داده که علت اصلی آن کمبود پارکینگ‌های شخصی و عمومی در این استان است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم عنوان کرد: علاوه بر خودرو، سرقت از اماکن خصوصی شامل منازل خالی از سکنه و خانه‌های نیمه‌کاره و موتورسیکلت بیشترین فراوانی سرقت در قم را به خود اختصاص داده است.

عباسعلی‌پور ادامه داد: به‌خاطر قرارگیری قم در محور مواصلاتی کشور، کشفیات خودرو‌های سرقتی در این استان ۱۱۰ درصد است که بیشتر آن‌ها خودرو‌های سرقت شده در شهر‌های دیگر است که در این استان شناسایی می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به کاهش سرقت موتورسیکلت از ۲۳ درصد به ۱۴ درصد از ابتدای امسال تا دی ماه گفت: طی این مدت ۶۰ درصد موتورسیکلت‌های سرقتی در این استان کشف و به صاحبان آن عودت داده شده‌است.

عباسعلی پور با بیان اینکه کشف و شناسایی و دستگیری سارقان در حوزه خودرو و موتورسیکلت به‌صورت ویژه در حال پایش است، عنوان کرد: سرقت تلفن همراه در قم بسیار ناچیز است و آمار آن کمتر از یک درصد برآورد می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم گفت: قم در حوزه سرقت خشن نیز جزء استان‌هایی است که تعداد وقوع این بسیار اندک است و امسال نیز شاهد آن نبودیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم با بیان اینکه سن سارقان در قم در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال است، تصریح کرد: شناسایی و دستگیری قاتلان در استان قم ۱۱۰ درصد است و متهمان به قتل هیچ‌گونه حاشیه امنی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار