چهارمین کنفرانس بین المللی فقه و قانون به منظور گسترش تعاملات بین دستگاه فقاهت و نهاد قانونگذار امروز با پیام آیت الله مکارم شیرازی در قم کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۸ 30 January 2024

به گزارش تابناک قم، آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به چهارمین کنفرانس بین المللی فقه و قانون با عنوان حکمرانی دینی و تنظیم‌گری در مسائل اساسی جهان معاصر با اشاره به نقش قوانین انسان ساز الهی و جایگاه فقه در استخراج این قوانین برای جامعه اسلامی گفت: برای تحقق تعامل کامل میان قانونگذار و فقیه، وضع قوانین مطابق با شرعِ مقدس و سپس شناخت مسائل اساسی و تنظیم آن بر اساس رأی برگزیده و مورد تأیید دو نهاد قانون گذاری و فقاهت، مسیری طولانی در پیش است و بخش زیادی از پیمودن این راه در گرو شناخت هر دو گروه از دیگری است تا جامعه اسلامی از نتایج آن بهره‌مند شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه روز نخست این کنفرانس گسترش تعاملات بین دستگاه فقاهت و نهاد قانونگذار را از اهداف این کنفرانس عنوان کرد.

رفیعی افزود: بیش از ۱۵۰ چکیده و مقاله کامل به دبیرخانه کنفرانس بین المللی فقه و قانون ارسال شده که بعد از داوری و ارزیابی توسط محققان و اساتید حوزه و دانشگاه، ۳۶ مقاله برای ارائه در کنفرانس برگزیده شد.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و ۷ موسسه و مرکز علمی و تحقیقاتی در قم میزبان نشست‌های تخصصی این کنفرانس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار