مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی عنوان کرد:
از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تعداد 35658 نفر به نام حسین، در خراسان جنوبی نام گذاری شده اند.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 20 October 2015
به گزارش تابناک علی پورحسین مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش اظهار داشت: از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال بیش از سی و پنج هزار نفر مزین به نام زیبای حسین بدون پیشوند یا پسوند در استان خراسان جنوبی نام گذاری شده اند.
پور حسین در ادامه با بیان اینکه واقعه عاشورا، دانشگاهی بی نظیر برای تمامی انسان های طول تاریخ است، و تک تک یاران امام حسین (ع) به نوعی درس زندگی به بشریت داده اند، خاطر نشان کرد از ابتدا تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون بیش از نه هزار و ششصد نفر از نوزادان متولد شده در استان بنام ابوالفضل،9607 نفر علی اکبر و 2536 نفر به نام باب الحوایج شش ماهه دشت کربلا علی اصغر  نام گذاری شده اند.
وی همچنین بیان آمار فراوانی اسامی را از اقدامات موثر فرهنگی در نام گذاری دانست و خواستار انتخاب نام های نیکو که برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایرانی بوده توسط خانواده های نوزادان شد.
در ادامه مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی ابراز داشت که از ابتدای سال جاری نیز با نام حسین 120 مورد، ابوالفضل 287 مورد، علی اکبر 25 مورد و علی اصغر 92 مورد نام گذاری در استان صورت گرفته است.
شایان ذکر است استان خراسان جنوبی همواره در سطح کشور از استان هایی بوده که بالاترین آمار نام های مذهبی برگرفته از اسامی مطهر ائمه طاهرین (ع) را در خود جا داده است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار