بحث فضای انتخاباتی یک بحث موجود و غیر قابل انکار است، اما نکته‌ای که بسیار مهم و حائز اهمیت است، فصلی بودن فعالیت برخی شورا‌هایی است که نام‌های انقلابی را هم یدک می‌کشد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳ 14 January 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند هفته‌ای است که برخی خبر‌ها از تشکیل جلسات متعدد از شورا‌هایی تحت عناوین مختلف منتشر می‌شود، بازار بیانیه و حمایت هم گرم است. گفته می‌شود هدف این شورا‌ها و انتشار خبر‌هایی از این دست گرم کردن بازار انتخابات است.
قطعا بازرگرمی یکی از اقدامات معمول و گا‌ها موثر در بالابردن مشارکت انتخاباتی است هر چند نقد‌های جدی بر این نوع نگرش به انتخابات وجود دارد . این نوع نگرش بیشتر به سوء استفاده از آرای مردم شباهت دارد تا حرکت در راستای اهداف نظام!
شورا‌های انتخاباتی!
مدتی است که بیشترین جلسات از جبهه اصولگرایان تحت عناوین مختلف برگزار می‌شود و خروجی ان هم مشخص نیست که چیست! اما مسئولین غیر سیاسی و کسانی که واقعا دغدغه کار مردم و نظام را دارند گا‌ها مسیر خود را از این گونه سیاسی کاری‌ها جدا می‌کنند و محترمانه تلنگر‌هایی هم به آن‌ها می‌زنند. به عنوان نمونه امام جمعه یاسوج و نماینده، ولی فقیه در استان روز گذشته و در نشست با اعضای شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، با انتقاد از اینکه چرا احزاب و جریان‌ها تنها کار خود را در شب انتخابات می‌بینند یادآور شد به مسائل مختلف کشور ورود پیدا کنید مشکلات را دریابید مطالبه‌گری داشته باشید.
نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید در گروه‌ها و جریان‌های سیاسی اختلاف سلیقه‌ها منجر به تقابل شود گفت: جیهه‌گیری در مقابل یکدیگر کار درستی نیست هرچند اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد، اما نباید منجر به تقابل شود.
امام جمعه یاسوج به آسیب‌هایی مانند طلاق بیکاری خودکشی تبعیض و بی‌عدالتی قبیله گرایی و اسراف اشاره کرد و گفت: شورای ائتلاف از ظرفیت خوب خودش برای ورود به این مباحث استفاده کند.
وی یکی از مشکلات بزرگ جریان‌های سیاسی و احزاب را عدم کادرسازی دانست و گفت: دولت‌ها نمی‌دانند از چه کسانی استفاده کنند، چون آن گونه که باید کسی را پرورش نداده‌ایم تا بتواند امور را در دست بگیرند.
به نظر می‌رسد نه فقط آیت الله حسینی بلکه برخی سیاسیون دغدغه‌مند هم تلاش می‌کنند که راه خود را از راه اینگونه افراد و تشکل‌ها به نوعی جدا کنند یا اینکه حریم عقاید و شاخص‌های خود را حفظ کنند.
چند روز پیش هم ستار هدایت خواه که در واقع پدر معنوی جریان اصولگرا محسوب می‌شود، در نشست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب هم حاضر نشد. گفته می‌شود وی حاضر به حمایت علنی از کاندیدایی که خود را کاندید جریان اصولگرا می‌نامد هم نشده است.
بحث فضای انتخاباتی یک بحث موجود و غیر قابل انکار است، اما نکته‌ای که بسیار مهم و حائز اهمیت است، فصلی بودن فعالیت برخی شورا‌هایی است که نام‌های انقلابی را هم یدک می‌کشد. در واقع به نظر می‌رسد این گروه‌ها بیش از انکه برای برداشتن باری از دوش نظام و حاکمیت و یا همان انقلابی که نام آن را یدک می‌کشند، باشند به فکر منافع شخصی و گروهی هستند. شاهد این مدعا فعالیت‌های صرفا انتخاباتی ان‌ها است که صرفا به چند ماه قبل از انتخابات آن هم با دستور کار‌های مشخص و منفعت طلبانه محدود می‌شود.
در خوشبینانه‌ترین حالت اگر فعالیت‌های انتخاباتی این شورا‌ها منطبق بر سیاست‌های نظام در حوزه سیاسی باشد، اما غیب شدن آن‌ها در بزنگاه‌های مختلف و نبود سازمان یافته در برنامه‌های دیگر حاکمیت، نشان دهنده بی برنامگی و سیاسی کاری این شورا‌ها است و قابل نقد است همانگونه که امام جمعه یاسوج صراحتا مطرح کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار