مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه ۲۱ دی ماه، استان را تحت تاثیر قرار می دهد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری بنی روز چهارشنبه در گفت و گویی ابراز داشت: انتظار داریم با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران در کل استان باشیم و در ارتفاعات احتمال بارش برف پراکنده وجود دارد.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد، ادامه داد: هواشناسی قم، هشدار سطح زرد را از روز پنجشنبه تا جمعه صادر کرده که در آن به اثر مخاطراتی همچون احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای به دلیل کاهش دید و لغزندگی جاده ها،‌ احتمال جاری شدن مسیل ها،‌ احتمال آب گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و احتمال تنش دمایی در گلخانه ها، دامداری و مرغداری ها اشاره شده است.

حیدری ادامه داد: بر این اساس توصیه شده است هم استانی های قمی حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت تردد جاده ای و درون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به این که شهروندان در روزهای آتی در عبور از حاشیه رودخانه ها احتیاط لازم را داشته باشند، گفت: ضمن وجود این احتیاط باید پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبروها انجام شود و کنترل دما و رطوبت در سالن های مرتبط با کشاورزی و دامداری صورت گیرد، هم چنین به محدودیت های ناشی از فعالیت این سامانه بارشی در فعالیت های عمرانی هم توجه لازم صورت پذیرد.

وی افزود: بیشینه دمای هوای امروز قم به ۱۸ درجه سانتیگراد می رسد و برای پنجشنبه و جمعه ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

حیدری یادآور شد: کمینه دمای هوا نیز در این سه روز آخر هفته به ترتیب چهار، پنج و ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته به گفته حیدری، جعفریه با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کوه سفید با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار