مسئول بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم در پاسخ به انتقادات شهروندان از تخلفات وارده بر نانوایی‌ها گفت: طی چند هفته اخیر همه نانوایی‌های سطح شهر مورد بازرسی قرار گرفتند و نانوایان متخلف به مرحله تعهد کتبی رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 08 January 2024

به گزارش تابناک قم، اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها که از ماه‌ها قبل شروع شده است زمینه‌ساز تخلفاتی برای نانوایان از قبیل عدم کیفیت مناسب نان، استفاده از کارت‌خوان غیر یارانه‌ای، کم شدن وزن چانه‌ها، کم‌فروشی و گران‌فروشی نان و... شده است که این امر موجب ثبت گلایه‌ها شهروندان قمی در خصوص پخت و توزیع نان  در سامانه فارس من شد.

از آن‌جا که تهیه و مصرف نان از ملزومات معیشت روزانه می‌باشد به دنبال رفع این گلایه‌ها با محسن جعفری بهشاد، مسئول بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم ارتباط تلفنی برقرار کرده و خواستار پاسخ و رسیدگی به گلایه شهروندان در زمینه نان و تخلفات وارده بر نانوایی‌ها شده است.

محسن جعفری مسئول بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم در این باره به خبرنگار فارس در قم گفت: به کمک بازرسان اداره طی چند هفته اخیر تمامی نانوایی‌های سطح شهر مورد بازرسی قرار گرفت و نانوایی‌های متخلف شناسایی و موردبررسی قرار گرفتند.

جعفری در ادامه افزود: تمامی نانوایی‌های متخلف با امضا تعهد کتبی توانستند به فعالیت خود مشغول شدند و در صورت تکرار تخلف نیز به مراجع قانونی مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

وی در خصوص نانوایی واقع در خیابان البرز پردیسان و نانوایی واقع در خیابان سمیه ادامه داد: این دو نانوایی که دارای دو کارت‌خوان در نانوایی بودند نیز من‌بعد فقط برای فروش نان قندی و کیک یزدی مجاز به استفاده از کارت‌خوان غیردولتی می‌باشند.

جعفری در آخر خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان قمی و مخاطبان سامانه فارس من تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه پخت، توزیع و کیفیت نان با سامانه ۱۲۴ ارتباط برقرار کنند و شکایت خود را به ثبت برسانند تا موردبررسی قرار گیرد؛ همچنین می‌توانند در خصوص بهداشت نانوایی‌ها شکایات خود را در سامانه ۱۹۲ ثبت گردانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار