وزیر کشور با حضور در مسجد مقدس جمکران برای هرگونه همراهی با این مکان مقدس برای برگزاری پرشکوه مراسم نیمه شعبان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 03 January 2024

به گزارش تابناک قم، احمد وحیدی، وزیر کشور در نخستین جلسه ملی پیگیری و رسیدگی مشکلات مسجد مقدس جمکران گفت: نیاز اصلی این مکان مقدس را باید از داخل به بیرون پیگیری و اجرا کنیم.

وی با تاکید بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی متناسب با تعداد مورد نیاز، گفت: شهرداری شهر‌های مجاور قم باید در تامین سرویس‌های بهداشتی همکاری کنند.

وزیر کشور افزود: تامین چادر و پتو با همکاری هلال احمر پیگیری شود و تا ۳۰۰ هزار تخته پتو و چادر را از دستگاه‌های خدمت رسان پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص تغذیه زائران گفت: پذیرایی از زائران و تامین نیاز‌های تغذیه‌ای با حضور نانوایی‌های سیار در دستور کار قرار بگیرد.

وحیدی در خصوص امنیت و دیوار کشی دور مسجد مقدس جمکران با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی گفت: این موضوع با همکاری و تقسیم کار بین شهرداری قم و وزارت کشور انجام شود.

وزیر کشور در خصوص تامین مالی نیاز پایش تصویری مسجد با اعتبار ۸ میلیارد تومانی افزود: به دلیل اهمیت و ضرورت اهمیت امنیت زائران و مسجد مقدس جمکران، تامین اعتبار پایش تصویری این طرح نیز از محل اعتبارات وزارت کشور تامین می‌شود.

وحیدی بر تامین زمین برای پارکینگ تاکید کرد و افزود: برای امسال مانند پارسال پارکینگ در زمین‌های اطراف فراهم شود، اما برای رفع همیشگی مشکل پارکینگ مسجد مقدس جمکران برای خرید زمین و ساخت دائمی پارکینگ رایزنی‌های لازم با همکاری راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای مشکل آب و روشنایی رینگ مسجد هم با همکاری وزارت نیرو ۲۸ میلیارد تومان اعتبار تامین خواهد شد.

تامین ایکس ری برای پایش، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین تجهیزات آتش نشانی و اختصاص ۲۵ دستگاه اتوبوس هم برای حمل و نقل زائران از دیگر مصوبات اعلامی این جلسه است.

استاندار قم در این جلسه گفت: موضوعات و مشکلات مسجد باید دسته بندی و اولویت بندی شود و به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در چارچوب زمانی اجرایی شود.

آقامیری امنیت و تامین سرویس‌های بهداشتی را از اولویت‌های اصلی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد و افزود: به دلیل اهمیت و نیاز مسجد در این دو موضوع باید این دو مسئله با توجه به محدودیت‌های مالی در اولویت اجرا قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار