تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
با رسمی شدن برنامه توزیع شیر چند نکته مورد توجه قرار گرفته از جمله، نحوه توزیع، تعداد دفعات توزیع روز در هفته، دلایل تاخیر چند ماهه و برخی موارد دیگر که خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد این موارد را بررسی و گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 03 January 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته در یک مراسم نمادین، برنامه توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد، افتتاح شد و پس از وقفه‌ای چند ساله، قرار شد این ماده غذایی بسیار مفید تا پایان سال بدون وقفه مطابق با برنامه پیش بینی شده توزیع شود.
با رسمی شدن برنامه توزیع شیر چند نکته مورد توجه قرار گرفته از جمله، نحوه توزیع، تعداد دفعات توزیع روز در هفته، دلایل تاخیر چند ماهه و برخی موارد دیگر که خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد این موارد را بررسی و گزارش می‌دهد.
فیلم / آغاز توزیع شیر رایگان در استان
برنامه توزیع شیر رایگان در مدارس یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت رئیسی است که پس از چند سال وقفه دوباره راه مدارس را در پیش گرفت و باید امیدوار بود این طرح مطابق با برنامه پیش بینی شده پیش برود.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص منابع اعتباری این طرح گفت که اعتبار طرح توزیع شیر رایگان از منابع هدفمندی رایانه‌ها تامین می‌شود که تا پایان سال نزدیک به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بسته شیر در مدارس استان توزیع شود.
احسان عسکری نقطه قوت این طرح را تامین و فرآوری، توزیع و انجام همه مراحل در استان عنوان کرد و افزود: قرار است این شرکت لبنی استان تامین کننده شیر مدارس برخی استان‌های همجوار هم باشد.

طرح شامل چه مدارسی می‌شود؟
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در طرح توزیع شیر رایگان ۷۸ هزار دانش آموز ابتدایی و کارکنان تحت پوشش این مهم هستند که به صورت ۲ روز در هفته (۵۰ وعده تا پایان اردیبهشت) شیر به صورت رایگان بین آن‌ها توزیع می‌شود.
سبحانی نژاد تاکید کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح توزیع شیر برای مدارس استان است که در بیش از ۵۰ نوبت دو روز در هفته تا اردیبهشت ماه میان دانش آموزان توزیع می‌شود.
محاسن طرح مذکور در استان
این طرح علاوه بر مباحث مربوط به تامین نیاز‌های دانش آموزان در بحث غذایی برای استان در حوزه اقتصادی هم محاسن زیادی دارد.
بنابر گفته معاون اقتصادی استاندار در طرح مذکور به دلیل ایجاد بازار مصرف در استان و استان‌های همجوار، تولید و فرآوری شیر افزایش می‌یابد به گونه‌ای که ایجاد خطوط جدید تولید در شرکت تولید لبنی مذکور و ایجاد چندین فرصت شغلی جدید از جمله اقدامات صورت گرفته خواهد بود.
دلیل تاخیر چند ماهه توزیع شیر در استان
ابتدای سال در برهه‌ای اعلام شده که توزیع شیر رایگان در مدارس آغاز شده است، اما پس از اعلام اولیه، اما این طرح راکد ماند که معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در این خصوص اینگونه توضیح داد که قرار بر استفاده از ظرفیت‌های موجود استان برای تولید و توزیع شیر بود؛ بنابراین تا مهیا شدن خط تولید در یکی از شرکت‌های استان این طرح به تعویق افتاد.
سبحانی نژاد افزود: ایجاد امکانات فنی و همچنین صدور مجوز‌های لازم برای تولید شیر رایگان مدارس در استان کمی زبان بر بود و به همین دلیل این تاخیر چند ماهه را در توزیع شیر رایگان داشتیم.
کیفیت شیر مدارس
سبحانی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میزان کیفیت شیر، سلامت و چربی آن توسط تیم‌های نظارتی به طور مکرر بررسی می‌شود تا مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد، زیرا توزیع شیر در مدارس استان با هدف بهبود سلامت دانش آموزان است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همچنین فرهنگ سازی استفاده از مواد لبنی در سبد خانوار‌ها نیز از دیگر اهداف این طرح است.
سبحانی نژاد عنوان کرد: شیر، غذایی کامل و دارای آب، چربی، کلسیم و ویتامین‌های مختلف است و باید در برنامه غذایی روزانه هر فرد قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار