فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از شهدا درس ارادت به ولی زمان و روشنگری و دشمن شناسی در پیچ و خم زندگی را یاد گرفتیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 11 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار "احمدرضا رادان" با حضور در یادواره 798 شهید انتظامی و مرزبانی استان آذبایجان غربی اظهار داشت: در دیار آذربایجان غربی از زمانی که رزمندگان پای در این منطقه گذاشتند، ثابت کردند که شیعه و سنی، ترک، فارس و کرد در کنار هم، با هم و برای هم زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی گفت: کوه های سر به فلک کشیده این استان در مقابل عزم و اراده جدی رزمندگان سر به تعظیم آورده و سرمای چندین درجه زیر صفر که شاید در حالت عادی حرکت انسان را متوقف می کند، در مقابل چنین انسان هایی خجالت زده شد.

فرمانده کل انتظامی کشور استان آذربایجان غربی را استان شهید باکری ها، امینی ها، قهاری ها، حضور شهید صیاد شیرازی ها و تمامی ایران اسلامی از اقلیت ها و شهدای ترک و کرد و فارس و... دانست و گفت: هیچ کس از یادش فراموش نخواهد کرد که دشمنان خودفروخته و داعش وار چندین دهه قبل در مقابل رزمندگان غیور ما قرار گرفتند و یادمان نمی رود سرهایی که از رزمندگان بریده شد، جنایت هایی که در حق قرآن و دین شد، ظلم و ستمی که به مردم گذشت و آنها در واقع نوکری کسانی را انجام می دادند که خود آنها از پست ترین انسان ها بودند.

این مقام ارشد انتظامی، استان آذربایجان غربی را دیار عشق بازی، راز و نیاز و عزم راسخ رزمندگان و سربلندی خانواده شهدا دانست و اظهار داشت: شهدای عزیزمان اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کردند. کسی که اقتدا به چنین مولایی می کند تا قیامت در کنارش قرار و آرام می گیرد و چنین مولایی از قیام کربلا تا امروز وقتی اسم و یادش زنده مانده، پس چطور اقتداکننده اش زنده نماند؟ و این است عشق بازی شهدا!

وی ادامه داد: ما از شهدا درس ارادت به ولی زمان و روشنگری و دشمن شناسی در پیچ و خم زندگی را یاد گرفتیم، آنان از جنس دست یافتنی ها هستند و این درس های پی در پی شهدا به ما یاد می دهد که هر کسی در دایره عشق شهدا قرار بگیرد، خودش شهید است، هر کسی در خدمت به خانواده شهدا قرار بگیرد، شهید است و هر کسی در خدمت به جانبازان قرار گیرد، خودش از جانبازان انقلاب اسلامی است و ثواب آنان را دارد.

سردار رادان گفت: دشمن با تمام حیله هایش از اول انقلاب تلاش کرد تا به این دیار مقدس، ضربه بزند اما خون شیعه و سنی، ترک و کرد و فارس در یک سنگر و در مقابل دشمن ریخته شده تا این خاک، جنس قداست به خود بگیرد، خون شهدا خاک را مقدس می کند.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان خاطر نشان کرد: از شهدا یاد گرفتیم که بدون مکتب و امام راه به سر نمی شود، وقتی می گوییم استان آذربایجان غربی از امن ترین استان های کشور است؛ به واقع اثری وجودی خون شهدا، نفس و دعای خانواده شهدا و عزم رزمندگان است، چرا که نفس و دعای خانواده شهدا در یک شهر برای آنجا برکت است و ما می بایست از نفس آنان خودمان را متنعم کنیم و از شهدای عزیزمان، از شهدای این دیار می خواهیم که همواره دعا کنند تا ما در این مسیر بمانیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار