در آیینی که در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان معارفه گردید.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 11 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان ، در این آیین که با حضور معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات در سالن جلسات دادگستری استان برگزار گردید در ابتدا دکتر محبوب افراسیاب در سخنانی با اظهار اینکه زمینه شناسایی قضات کهگیلویه و بویراحمد، شناخت استان است، گفت: اگر بخواهیم قضات استان را بشناسیم باید بویراحمدی و کهگیلویه را بشناسیم. مردانی که در طول تاریخ در برابر دشمن به هیچ وجه انعطاف نشان ندادند، اما با دوستان همیشه رئوف بودند.

وی افزود: مردم این استان مردمی همیشه در صحنه بودند و تاریخ تجربه‌ی شکست این مردم را در حافظه خود ثبت نکرده است. مردانی مقاوم، و مقاومت و ایثارگری را باید در اعمال مردم این دیار دید و همکاران قضایی نیز از این جغرافیا مستثنی نیستند.
نماینده عالی دستگاه قضایی در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ابراز کرد: از بدو حضورم در استان آنچه که برای من مایه درس بود، اخلاق مداری و همراهی و وفاداری این مردم بود و از نظر اخلاص و کار قضایی جز نمونه‌های کشوری هستند.

در ادامه این نشست یحیی جعفری معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: نحوه‌ی کار مدیر قضایی با مدیر اجرایی متفاوت است. مدیر قضایی یک مرجع علمی با توان اجرایست و جذب و توزیع امکانات در دستگاه قضایی نیز متفاوت است.
معاون دادسرای انتظامی قضات در ادامه افزود: هم و غم یک مدیر قضایی رسیدگی به مشکلات مردم و پرونده‌های آنان می‌باشد. اگر در رسیدگی‌ها توفیق داریم و در رضایت مردم موفق باشیم یک مدیر خوبی خواهیم بود.

جعفری در ادامه اظهار داشت: پرونده‌های انتظامی قضات حتی بعد از فوت آنها، نیز مفتوح خواهد بود و در این خصوص اجرای طرح شایستگان و طرح نشان از مزیت‌های پرونده‌های قضایی همکاران خواهد بود.
وی گفت: یکی از اهداف دادسرای انتظامی قضات افزایش انگیزه است و قضاتی که احساس تکلیف و احساس انجام وظیفه صحیح داشته باشند تشویق می‌شوند.
معاون دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی قضات افزود: برای قضات آزمایشی کارنامه صادر نمی‌شود، اما وضعیت کاری آنان رصد می‌شود.
معاون دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی بیان داشت: بر اساس آخرین ارزشیابی‌های که برای سال ۱۴۰۱ انجام شده است، تعداد ۱۵۴ نفر قاضی در دادگستری استان حضور دارند که ۷ نفر کارنامه خیلی خوب اخذ نمودند و ۸۶ نفر نیز نمره خوب دارند و در استان با وجود ۴۰ نفر قاضی آزمایشی، رتبه استان کهکیلویه و بویراحمد در سطح کشور خوب و حدود ۸۵ درصد است.

در این آیین حسنعلی فاتحی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان نیز اظهار داشت: استان کمترین ریزش قضات را دارد و در اتقان آراء، جز استان‌های پیشرفته است.
معاون قضایی رئیس کل در شعب تجدید نظر استان با اظهار اینکه دستگاه‌های نظارتی نگاه اخلاقی‌تر و فرهنگی‌تر نسبت به قضات داشته باشند، افزود: نگاه پادگانی و سرهنگی شایسته واحد‌های نظارتی نیست و کار فرهنگی بهتر و موجب صمیمیت بیشتر می‌شود.
در پایان این آیین از خدمات ۸ ساله سید عبدالمناف رضوی مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان تقدیر و آقای عبدالرضا بابایی آهنگر کلایی به این سمت برگزیده و معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار