به گزارش ایسنا، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است، در اواسط ماه نوامبر ارتش رژیم صهیونیستی استقرار دست کم پنج پمپ را در فاصله حدودا یک مایلی اردوگاه الشاطی به اتمام رسانده و این پمپ‌ها می‌توانند هزاران متر مکعب آب را در ساعت به این تونل‌ها وارد کرده و در عرض چند هفته آنها را کاملا زیر آب ببرند.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، مشخص نیست که آیا رژیم صهیونیستی استفاده از این پمپ‌ها قبل از آزاد شدن همه اسرا را در نظر دارد یا خیر. حماس پیش از این اعلام کرده بود، اسرای صهیونیست را در «تونل‌ها و مکان‌های امن» پنهان کرده است.

رویترز نوشت که یک مقام آمریکایی در واکنش به این گزارش وال استریت ژورنال مدعی شد، منطقی است که رژیم صهیونیستی این تونل‌ها را از کار بیندازد و بنا بر این در حال بررسی طیفی از راه‌ها برای انجام این کار است.

وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش خود نوشت، یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره این برنامه غرق سازی تونلها امتناع کرده و گفت: «ارتش اسرائیل به دنبال بر چیدن توانمندی‌های حماس از راه‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای تکنولوژیک و نظامی مختلف است.»

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی ابتدا به آمریکا درباره این گزینه اطلاع داد و هم اکنون مقام‌های این رژیم مطلع نیستند که اجرای این طرح از سوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم، چقدر نزدیک است.

مقام‌های مورد استناد وال استریت ژورنال بیان داشتند، اسرائیل هنوز تصمیم نهایی را برای اجرای این کار یا رد کردن آن اتخاذ نکرده است.