همزمان با سراسر کشور:
رویداد قرآنی آوای آسمانی در ۱۹۰ مدرسه غیر دولتی و هیات امنایی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 03 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد آیین نمادین آغاز رویداد قرآنی آوای آسمانی در مدارس غیر دولتی و هیات امنایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان، رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی استان وشهرستان و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در دبیرستان دخترانه نیایش یاسوج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین نمادین رویداد قرآنی آوای آسمانی با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: قرآن کتاب آسمانی و کلام پروردگار است که با گذشت زمان‌ها نه تنها کهنه نمی‌شود بلکه روز به روز تازگی آن افزوده می‌شود.
حسنعلی عزت خواه، به ضرورت فعالیت‌های پرورشی وفرهنگی در مدارس غیر دولتی و هیات امنایی اشاره کرد وگفت: هدف از اجرای این رویداد مهم قرآنی، آشنایی و انس الفت بیشتر دانش آموزان با مفاهیم ارزشمند قرآن کریم است.
وی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری نماز جماعت، نشست‌های بصیرتی و گفتمان دینی را از اهداف اجرای این رویداد مهم قرآنی عنوان کرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، طرح‌ها و فعالیت‌های قرآنی در دولت مردمی ایران قوی پررنگ‌تر خواهد شد.
رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در هفته قرآن و عترت و نماز برای اولین بار در سطح کشور رویداد بزرگ قرآنی آوای آسمانی در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اجرا می‌شود.
حجت السلام ناصرمصباح‌نژاد افزود: طرح رویداد قرآنی آوای آسمانی در همه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: قرآن کتاب تحول و پویایی در جامعه بشری است و عامل انس و آرامش جان‌ها و دل‌ها وبهترین پناهگاه برای درد‌ها و خستگی‌های انسان است.
رئیس مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این رویداد مهم و بزرگ همزمان در ۱۲۰ مدرسه غیردولتی و ۷۰ مدرسه هیأت امنایی استان برگزار خواهد شد.
عبدی صفایی نیک با اشاره به اینکه این رویداد بزرگ با عنوان «آوای آسمانی» را سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کند. گفت: مهمترین رسالت مؤسسان مدارس غیر دولتی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، تربیت دانش آموزان صالح در تراز جمهوری اسلامی است.
در پایان این آیین از دانش آموزان برتر قرآنی در استان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار