موسسه مالی و اعتباری عسگریه مطالبات سپرده گذاران موسسه میزان را پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 18 October 2015
موسسه مالی و اعتباری عسگریه با ابلاغ بانک مرکزی به عنوان نماینده این بانک و موسسه میزان ظرف سه ماه آینده کلیه مطالبات مردمی این موسسه را پرداخت می‌کند.

همچنین سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به پرونده موسسه مالی و اعتباری میزان در این کمیسیون گفت: از آنجا که نحوه پرداخت مطالبات مردم مشخص شد لذا ماموریت کمیسیون اصل 90 به پایان رسید.

«مصطفی افضلی‌فرد» سخنگوی کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی‌های کمیسیون اصل 90 در مورد موسسه مالی و اعتباری میزان اظهار داشت: در این باره جلسات متعددی تشکیل شد که در این جلسات نهادها و دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و نظارتی حضور داشتند.

وی ادامه داد: اوایل بحث‌ها به این نتیجه رسیده شد که با توجه به سومدیریت‌ها و سواستفاده‌ای که از مجموعه پولی و بانکی شده این موسسه منحل شود اما بعدا درخواست‌هایی برای خرید این مجموعه شد و 3 نفر به صورت مشارکتی متقاضی خرید شدند لذا در شورای پول و اعتبار مصوب شد که به این 3 نفر به صورت مشارکتی واگذار شود و بانک صادرات هم به عنوان بانک عامل برای پرداخت مطالبات سهام‌داران انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص نحوه پرداخت مطالبات گفت: بنا شد پرداخت بدهی‌ها از خرده بها شروع شود یعنی ابتدا مطالبات کسانی که مطالبه کمتری دارند، شروع شود.

افضلی‌فرد اضافه کرد: پرداخت مطالبات مردم و تعیین تکلیف این واحد پولی و بانکی عمدترین عواملی بود که سبب ورود کمیسیون اصل 90 به این موضوع شد لذا با توجه به اینکه هردو مسئله تعیین تکلیف شد لذا ماموریت کمیسیون اصل 90 به پایان رسید.

حمید تهرانفر کل سپرده‌های مردم نزد موسسه میزان در بدو فروپاشی را ٣٣٠٠میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با نقدنشدن این رقم و درخواست برای دریافت از سوی سپرده‌گذاران، روزبه‌روز مشکل حادتر و درجه نقدینگی و نقدشوندگی مطالبات آن‌ها بدتر شد، به‌طوری که این موسسه که در حالت عادی ماهانه حدود ۶٣میلیارد تومان وصول اقساط داشت بعد از به‌هم ریختگی ایجاد شده و بی‌نظمی در حضور کارمندان در شعب برای پذیرش ارباب رجوع و دریافت اقساط، وصولی ماهانه به‌شدت دشوار شد، چراکه بعضا گزارش‌هایی دریافت می‌کردیم که فرد برای پرداخت قسط خود به شعبه مراجعه می‌کند ولی کسی نیست که پذیرای آن باشد.

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
وکیل دادگستری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
طبق قانون ثبت شرکت ها و موسسات در صورت واگذاری و فروش یک شرکت یا موسسه تمام طلب ها و دیونات و معوقات ان موسسه یا شرکت به شخص حقیقی یا حقوقی خریدار منتقل می شود .اگر موسسه میزان واگذار شود خریدار جدید ملزم به پرداخت سپرده و سود آن خواهد بود و مردم حق پیگیری آن را از مراجع ذیصلاح را دارند.(اگر ... صالح پیدا شود)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
اين خبر تكذيب شده. يا حداقل در بهترين حالت هنوز تاييد نشده است.
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
متاسفانه بی تدبیری دولت از یک طرف و بی عرضه بودن نمایندگان مجلس از طرف دیگر نشان داد که ظرفیت مدیریت کشور چقدر ناچیز و ضعیف است. جالب است که ادعای مدیریت جهانی هم داریم اخیرا هم خواهان مدیریت امورات حج شده ایم. واقعا این دولت از نظر مدیریت متزلزل است. .... بازی درآوردن و سرکار گذاشتن مردم هم حد و حدودی دارد این ها از نجابت و حجب و حیا مردم نهایت سواستفاده را می برند. خدا لعنت کند همه کسانی که به نام اسلام به مردم دروغ می گویند و مردم را مشغول مسائل جزئی و بی اهمیت می کنند تا آن ها به کار اصلی شان برسند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
خودتون یه نگاه به متنا بکنید ببینید چیزی میفهمید!!!!!!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
روزگار غریبی است دو تیم از اولین شهر مذهبی ایران هر دو کلاه بردار ؟؟؟
شاید همه با وضعیت پدیده آشنا باشند
اما آیا میدانید ... مالک سیاه جامگان با تعریف پروژه ای که هیچ گاه به ثمر ننشست و با پول مالباختگانش و با مال غیر تیمداری میکند ؟
به نظر شما پاسخگو کیست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
از اولش بوی دروغ میداد مثل بقیه حرف های مسئولین بی مسدولیت خراسانی
در انتخابات با حضور 0% مردم حالتون جا میاد
سپرده گذار میزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
آقایون نماینده ها شما که نه ماهه واسه مردم جز حرف های بی اساس و بی پایه که صرفا جهت تبلیغاتی داشته نزدید و مردم رو مسخره خودتون کردید پس خواهشا در زمینه موسسه عسکریه هم زبان به کام گرفته و اظهار نظر نفرمایید .
ما راه خیر شما امیدی نیست شر مرسانید . ان شالله اسفند ماه تک تک ما میزانی ها به همراه خانواده هامون استقبال گرمی از شما نمایندگان حرراف خواهیم کرد. بدانید که در استان خراسان رضوی هیچ نماینده ای رای نخواهد گرفت .}
سپرده گذاربیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
واقعا شرم بر شما ! هم پولمان را گرفتید هم کتکمان زدید این در شان یک دولت اسلامی است ؟ من دیگر رای نخواهم داد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار