انعکاس جهت‌دار یک خبر خوش
روزنامه شهرداری مشهد امروز با وجود عدم قطعیت واگذاری میزان به عسکریه، در مواجهه با این موضوع، از پرداخت دیون میزان توسط عسکریه ابراز دلواپسی کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 18 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، شهرآرا که پس از نقد یکی از اعضای شورای شهر مشهد از مدیریت شهری با تیتر جهت‌دار «عسکریه میزان نشود» به مقایسه بی‌ربط این دو مجموعه پرداخته بود امروز در جورچینی دیگر در گزارشی با عنوان «ورود عسکریه به دیون میزان» به انعکاس نظراتی پرداخته بود که این موضوع بشارت‌بخش را نگران کننده و نامناسب جلوه می‌داد.

این درحالیست که با وجود گذشت حدود یکسال از مسئله میزان که موضوعی امنیتی شده و تا بالاترین رده های حاکمیت و را درگیر خود کرده و کار را به وزیر کشور و احتمال استیضاح وزیر اقتصاد رسانده است و با وجود اینکه بانک صادرات در این مدت پاسخگوی سپرده گذاران نبوده و صرفا در حد یک نام و واسطه ای برای پرداخت پول‌های خود میزان به سپرده گذاران خرد عمل کرده است طرد موسسه ای که حاضر به پرداخت مطالبات سپرده گذاران میزان باشد و از آغاز وعده رفع چند ماهه این معضل را داده است، جای تامل دارد.

جالب اینکه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی نیز روز  گذشته در گفت و گو با خراسان درباره واگذاری میزان به عسکریه، اظهار کرده بود که هنوز هیچ چیز قطعی نیست و متقاضیان دیگری هم هستند و چیز شفاف و مشخصی به ما اعلام نشده است.

بنابراین گزارش در مطلب مندرج در شهرآرا به نقل از یک نماینده مجلس شورای اسلامی ، نظر ترجیحی وی به عنوان انتقاد مطرح شده و به جای طرح یا پیگیری این پرسش توسط خبرنگار که آیا به واقع « بانک صادرات در پرداخت دیون موسسه منحله میزان چه کرده است ؟! و آیا عملکرد بانک صادرات در این حدود 8 ماه پاسخگوی مردم و مورد رضایت آنان و در جهت رفع بحران بوده است ؟! » در این مطلب به مقایسه عسکریه با بانک صادرات پرداخته که « بهتر است بانک صادرات سرپرستی موسسه میزان را برعهده گیرد و دیون مردم را نیز پرداخت کند »

واقعیت این است که مسئولان مربوطه در ۹ ماه گذشته در مسئله میزان بیشتر از نام بانک صادرات برای حل این معضل استفاده کردند و تاکنون نیز اتفاق خاصی از سوی این بانک رخ نداده است!

و اما انتقاد اصلی غلامرضا اسدالهی در این مصاحبه به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی است که « دو هفته گذشته اعلام کردند که امور موسسه میزان به موسسه‌ای زیرنظر بانک صادرات واگذار شود اما چند روزی است که موضوع دیگری مطرح شده و گفته شده موسسه میزان به موسسه عسکریه واگذار شود »
 
در این رابطه اگرچه بنا بر تعریف یا ترجیح مجموعه ای مالی بر دیگری نیست اما بواقع باید پرسید که اگر عسکریه چنین توانمندی و پشتوانه ای را نداشته یا نمی‌داشت یا اگر بانک صادرات در این ماه‌ها پاسخگوی سپرده گذاران میزان بود باز هم بانک مرکزی حتی حاضر به چنین پیشنهادی می‌شد؟!

از سوی دیگر همچنین پیشداوری از عدم توانمندی یک موسسه مالی باسابقه که سابقه عبور از بحران را نیز در کارنامه خود دارد در موضوع معضلی که ماههاست زندگی تعداد بسیاری از مردم را دچار مخاطره کرده و سایر مدعیان و متولیان در رفع آن مانده اند و متاسفانه پای برخی بلندپایگان و آبروی نظام نیز به میان آمده و گواهی بر بی تدبیری بسی از صاحب منصبان شده است، عجیب به نظر می‌رسد ؟!

بدون تردید با وجود دشمنی های بسیار علیه نظام اسلامی و در سال منتهی به انتخابات و در آستانه معرفی مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام وجود مسائلی مانند میزان در شهر مشهد معضل محسوب شده و رفع و از سرگذرانیدن چنین بحران‌هایی نیازمند نگرشی مثبت و همیاری و مشارکت‌جویی همگانست و هر گامی در راه ایجاد ارامش مردم که به تعبیر امام راحل، ولی نعمت مسئولان هستند ؛ مغتنم است.

همچنین نگرش سازنده و مثبت در رسانه ای که ادعای روزنامه مردم بودن را دارد و با هزینه میلیاردی بیت‌المال منتشر می‌شود ایجاب می‌کند که در همه موارد ، ضمن انعکاس نظرات مردمی به دور از جهت گیری و جانبداری‌های فردی به نقد فرآیندها و ارئه راهکارهای رو به جلو بپردازد.

گفتنی است پیشتر از این دکتر محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بود که در موضوع میزان فقط 1350 میلیارد تومان از سپرده های مردم در تصرف 17 نفر قرار دارد و فقط 125 میلیارد تومان آن مربوط به بدهی یکی از مقامات سابق قوه قضائیه است.

آزاده علی‌پور - تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
با سلام كسي نيست بگويد كه در يك كشور كه ادعاي استكبار ستيزي دارد چرا كسي نميتواند از اين 17 نفر پول پس بگيرد و سود مردم به نفع انها مصادره گردد اين افراد اينقدر مقترند كه حتي نميتوانند مديران كه كوتاهي ميكنند را بركنار نمود وپرونده به صورت لاينحل باقي مانده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
میزان یعنی کلاهبرداری از انبوه مردم در روز روشن
سلمانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
واقعا شهرارا روزنامه مردم است ؟! پس باید به دنبال منافع مردم باشد نه کار سیاسی یا سیاسی کاری ...
سلمانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
واقعا شهرارا روزنامه مردم است ؟! پس باید به دنبال منافع مردم باشد نه کار سیاسی یا سیاسی کاری ...
ابطهي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
آقا من ي طرح درباره روزنامه شهرآرا دارم
بايد كجا ارائه كنم ؟
طرح گل گرفتن دم روزنامه ... شهرآرا رو
با بودجه بيت المال ي كار بي خاصيت ميكنن كه فقط واسه خودشون نون داشته باشه
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
آقای شهر آرا و...بنده بازنشسته ای بیش نیستم پس از هشت ماه وقتی واقعا دیگه موندم رفتم پولم را که با چه بدبختی در آن خراب شده میزان که دولت خواب مونده ما پس از ده سال منحلش کرده بود بگیرم بجای پولم کتکم زدند وروانه خونه شدم . آ یا این عدالت است ؟ کدام دین وآیینی با طلبکار اینگونه رفتار میکند ؟آقای شهرا آرا شما اونجا کحا بودی که عکس منو درشت درصفحه اول روزنامه ات چاپ کنی تا دنیا ببیند در قبال پولم(حقم)چه گونه با من برخورد کردند ؟!!
رصد شهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
شهر ارا با بودجه ۱۰میلیاردی که از عوارض مردم به دست میاد اداره میشه
...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار