این روز‌ها یکی از خبر‌های تلخ مربوط به جان‌هایی است که به دلیل نبود بالگرد اورژانس به راحتی پرواز می‌کنند و از دنیا می‌روند که متاسفانه با وجود همه انتقاداتی که از نبود بالگرد اورژانس در استان شده، اما باز هم نتیجه‌ای در بر نداشته است .
کد خبر: ۱۱۳۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 25 November 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از کوچکترین استان‌های کشور به دلیل صعب العبور بودن مناطق و عدم توسعه یافتگی و کمبود امکانات ، معمولا در هر زمینه‌ای با مشکل مواجه می‌شود . به عبارتی همانگونه که هزینه توسعه کهگیلویه و بویراحمد ، به مراتب بیشتر از سایر نقاط کشور است، هزینه زنده ماندن یک بیمار در بسیاری از مناطق آن هم زیاد و البته نیازمند حمایت ویژه است.
این روز‌ها یکی از خبر‌های تلخ مربوط به جان‌هایی است که به دلیل نبود بالگرد اورژانس به راحتی پرواز می‌کنند و از دنیا می‌روند که متاسفانه با وجود همه انتقاداتی که از نبود بالگرد اورژانس شده، اما باز هم نتیجه‌ای در بر نداشته است و در آخرین مورد نبود بالگرد موجب فوت یک دختر ۱۷ ساله شد.
واکنش تند فرماندار بهمئی به حادثه فوت یک خانم جوان
فرماندار شهرستان بهمئی به حادثه فوت خانم جوان در شهرستان بهمئی واکنش تند نشان داد و با ابراز نگرانی افزود: ابتدا با خانواده این خانم جوان ابراز همدردی میکنم و این مصیبت بسیار درد آور است.
علی محمدی در تشریح جزئیات این حادثه افزود: حوالی ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ خبری مبنی بر زخمی شدن خانم جوانی به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اعلام شد.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت این خبر به تمام نیروی‌های امدادی و کمکی دستورات لازم جهت نجات جان این خانم جوان صادر شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان بهمئی ادامه داد: به توجه به صب العبور بودن منطقه کوهستانی ماغر، فقط بالگرد هوایی می‌توانست این خانم را به بیمارستان منتقل کند، اما با توجه به نبود بالگرد هوایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، از استان فارس رایزنی‌های لازم جهت کمک‌های سریع خواسته شد، اما استان فارس هیچگونه کمکی به شهرستان بهمئی نکرد.
محمدی ادامه داد: مسیر پیاده روی از گنبد بردی تا منزل این خانم حدود ۵ ساعت بود که با همه تلاش‌ها این خانم توسط نیروی‌های امدادی با پای پیاده به محل ماشین‌ها جهت اعزام منتقل شدند که سپس به بیمارستان‌ها منتقل شد، اما با توجه به عدم رسیدن به موقعه این خانم جوان و خونریزی شدید جان خود را از دست داده اند.
وی در پایان با انتقاد و گلایه شدید از عدم همکاری استان فارس گفت: این مصیب درد آور را به مردم بهمئی و خانواده آن محروم تسلیت عرض میکنم.
فرماندار شهرستان بهمئی در خصوص علت زخمی شدن این خانم جوان گفت: نیروی‌های نظامی و اطلاعاتی در حال برسی موضوع هستند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این خبر گفت: به علت صعب العبور بودن منطقه دو نفر از نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ مقیم شهرستان بهمئی که در خارج از شیفت کاری بودند با به همراه داشتن امکانات و وسایل مورد نیاز اولیه به همراه پرسنل هلال احمر به سمت مصدوم اعزام شدند و پس از رسیدن و اقدامات درمانی اولیه مصدوم را به سمت بیمارستان منتقل کردند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مسیر انتقال مصدوم دچار ایست قلبی-تنفسی شده، احیا بی‌نتیجه ماند و مصدوم فوت شد.
نیکویی عنوان کرد: حدود دو ساعت تلاش برای اعزام بالگرد به دلیل غیرفعال بودن بالگرد استان‌های همجوار بی نتیجه ماند.
این مسوول بیان کرد: رایزنی‌های زیادی در سطح ملی برای استقرار مجدد بالگرد در استان انجام شده که ان شاءالله در آینده نزدیک بالگرد اورژانس ۱۱۵ هوایی در استان مستقر خواهد شد.
۲۶ تیرماه سال جاری بود که بالگرد اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمد حین ماموریت سقوط کرد و گرچه خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشت، اما موجب شد که بالگرد به طور کامل از بین برود.
با از دست رفتن بالگرد اورژانس ۱۱۵، جان‌های زیادی به دلیل نبود بالگرد از دست رفت و این بار خانمی در شهرستان دور افتاده بهمئی قربانی نبود امکانات در کهگیلویه و بویراحمد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار