رییس پلیس فتا قم:
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به‌ضرورت افزایش مهارت‌های فضای، گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی در سطح این استان ثبت شده‌است.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸ 20 November 2023

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مهدی فرازپور بیان داشت: کلاهبرداری مالی نقش پررنگی در جرایم فضای مجازی در استان قم دارد.

وی با بیان اینکه حدود یک‌پنجم از پول‌های کلاهبرداری شده از مردم قم با اقدام سریع پلیس فتا عودت داده شده‌است، خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبدیل سریع پول‌های سرقت شده به اموری مانند رمزارزها، کالا و خریدوفروش در قالب واسطه‌گری، امکان رصد پول کلاهبرداری شده را دشوار می‌کنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی قم، اظهار داشت: خرید و فروش اینترنتی از سایت‌های فاقد اصالت از مهم‌ترین بسترهای کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

فرازپور اظهار داشت: پول‌های کلاهبرداری شده از مردم اغلب در مواردی مصرف می‌شود که برای جامعه ناامنی‌های دیگری را در عرصه اقتصاد ایجاد می‌کند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی قم یادآور شد: حوزه رمزارزها، نگران‌کننده‌ای است و به‌خاطر خارج بودن بسترهای آن از مرزهای سایبری کشور، امکان پیگیری آنها دشوار است.

وی با بیان اینکه نداشتن مهارت‌های فضای مجازی سبب تولید ناامنی در فضای سایبری می‌شود، گفت: پول‌های کلاهبرداری شده از مردم در کمتر از پنج دقیقه با خرید و فروش‌های اینترنتی تبدیل به کالاهای دیگر می‌شود.

فرازپور بیان داشت: مردم بلافاصله پس از کلاهبرداری سریعاً با شماره ۲۱۸۲۴۲۹۲ جهت اعلام مراتب و احراز هویت تماس بگیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار