مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی:
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: قرآن نسخه‌ای برای زندگی افراد است و انتظار می‌رود که دانشجویان در زندگی فردی و اجتماعی خود تحت تاثیر قرآن زندگی کنند.
کد خبر: ۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰ 26 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، حجت الاسلام ترابی امروز در مراسم اختتامیه طرح «گامی به سوی آسمان2» که در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: در نهج‌البلاغه آمده است که «وقتی مسائل پیچیده شد بر شما باد قرآن» به این معنا که هر زمان جهان را ظلمت گرفت به قرآن مراجعه کنید.

وی با بیان این‌که بسیاری از اهل قرآن نیز این کلام را متوجه نمی‌شوند، افزود: از نظر تاریخی با       مقطع خاصی از زمان مواجه هستیم، در گذشته تحریف‌های بسیاری در تاریخ شکل‌می‌گرفت و نسل ایمانی ما مورد هجمه گروه‌های تکفیری قرار می‌گرفت؛ اما با توجه به این‌که ممالک از یکدیگر فاصله داشتند، مطالب با تاخیر بسیار زیاد به دست افراد می‌رسید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: امروز به دلیل وجود شبکه‌های اطلاع رسانی بسیار، اطلاعات در کمترین مدت زمان در اختیار افراد بسیاری قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام ترابی با بیان این‌که همین ارتباطات گسترده منجر به گسترش کج فهمی‌ها می‌شود، تصریح کرد: چنانچه بنا باشد امروز جهان اسلام در فهم دین و بیان آنچه خداوند خواسته اقدامی انجام دهد هیچ متنی جز استفاده از قرآن نتیجه روشنی نخواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که نخستین گام در این مسیر این است که مسلمانان با قرآن آشنا شوند، خاطرنشان کرد: بازگشت به قرآن به این معنا است که قرآن قانون اساسی زندگی انسان قرار گیرد. ما باید در پیشگاه خداوند و پیامبر عذر بخواهیم که از رموز موجود در قرآن عقب مانده‌ایم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در رابطه با طرح «به سوی آسمان2» گفت: نخستین هدف از برگزاری این طرح، این بود که به افرادی که تا کنون در رابطه با قرآن آموزش ندیده‌اند، آموزش داده شود همچنین فهم ترجمه قرآن و فهم مفاهیم مرتبط با آیات قرآن از دیگر اهداف مورد توجه بود.

حجت الاسلام ترابی ضمن اشاره به این‌که اکثر کسانی که مسلمان شده‌اند در ابتدا با قرآن آشنا شدند، تصریح کرد: قرآن نسخه‌ای برای زندگی افراد است و انتظار می‌رود که دانشجویان در زندگی فردی و اجتماعی خود تحت تاثیر قرآن زندگی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار