استاندار قم با تاکید بر ساخت هزار واحد مسکن ویلایی برای اساتید دانشگاه‌ها در قم گفت: در حوزه ساخت مسکن حضور فعال بانک‌ها و اجرای تعهداتشان نقش بسزایی دارد، در جلسات اخیر شورای عالی مسکن به بانک‌ها تذکر داده‌ایم که در اسرع وقت تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن را بدون فوت وقت اجرا کنند.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 08 November 2023

به گزارش تابناک قم، سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ساخت مسکن برای همه اقشار جامعه در دستور کار دولت سیزدهم است و شخص آیت‌الله رئیسی تاکید بسیاری در این حوزه دارند.

استاندار قم تصریح کرد: در جلسه‌ اولی که با روسای دانشگاه‌های استان داشتیم درخصوص نیاز جدی برخی اساتید به مسکن موضوعاتی مطرح شد، در همان جلسه مصوب کردیم راه و شهرسازی نسبت به ساخت هزار واحد مسکن ویلایی برای اساتید استان اقدام کند.

وی اشاره کرد: در حوزه تولید مسکن حضور فعال بانک‌ها و اجرای تعهداتشان نقش بسزایی دارد، در جلسات اخیر شورای عالی مسکن به بانک‌ها تذکر داده‌ایم که در اسرع وقت تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن را بدون فوت وقت اجرا کنند.

آقامیری با بیان اینکه به دنبال تدوین و تهیه سند فرهنگی ویژه برای استان قم هستیم، عنوان داشت: رهبر انقلاب سند مهندسی فرهنگ را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرده‌اند. به دنبال این هستیم با الگوبرداری از این نقشه مهندسی شده یک سند فرهنگی را برای استان قم تدوین و تهیه کنیم.

استاندار قم افزود: برای مثال در این سند فرهنگی برای نسل جدید از پیش‌ دبستانی تا پایان دانشگاه برای افراد برنامه فرهنگی مناسب داشته باشیم و آن‌ها را در این جنگ ترکیبی و شناختی رها نکنیم.

وی درخصوص اینکه سیما و منظر شهر قم را متناسب با فرهنگ دینی‌مان اصلاح خواهیم کرد، تاکید کرد: بنده از روز اول گفته‌ام قم شهر عشاق آل محمد(ص) است؛ لذا وقتی زائر از هر مبادی وارد این شهر می‌شود از فاصله حداقل ۲۵ کیلومتری باید فضای معنوی و فرهنگی قم را حس کرده و تماشا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار