کد خبر: ۱۱۳۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 07 November 2023

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تشریح اقدامات ۲۴ ساعت اخیر قرارگاه عملیاتی انتظامی جنوب استان گفت: عاملان شهادت مدافع امنیت، شهید علی قربانی شناسایی شدند.

به گزارش رکنا، سردار دوستعلی جلیلیان افزود: با به دست آمدن سرنخ هایی از این افراد، در پی اقدامات پلیسی، دستگیری آنان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

شهید قربانی به همراه سایر عوامل گشتی شهرستان بمپور در حال برقراری و حفظ امنیت و آرامش شهروندان بود که دهم آبان ماه توسط معاندان کوردل به صورت ناجوانمردانه مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان همچنین در مورد اقدامات سلبی با اشاره به کشف سلاح در حوزه پلیس اطلاعات افزود: پلیس استان در اجرای این طرح با اشراف اطلاعاتی موفق شد تعداد ۱۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری را کشف کند.

سردار جلیلیان در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ادامه داد: این قرارگاه عملیاتی در مدت مذکور موفق به کشف ۴۴۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری 4 نفر از قاچاقچیان حرفه ای و توقیف ۲ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر از سوداگران مرگ شد.

وی با اشاره به انهدام ۲ باند سارقان خودرو و موتورسیکلت و کشف یک خودرو سرقتی در جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس آگاهی و کشف جرایم، کارآگاهان پلیس توانستند تعداد چهار نفر قاتل مسلح به همراه سلاح‌های به کار رفته در قتل در سطح شهرستان‌های دلگان، گلشن و سرباز را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در عملیاتی دیگر نیز کارگاهان پلیس ۲ فرد آدم ربا را در شهرستان ایرانشهر دستگیر و ۲ فرد گروگان گرفته شده آزاد شدند.

سردار جلیلیان تصریح کرد: در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در ۲ عملیات جداگانه موفق شدند تعدادی از اقلام احتکار شده و قاچاق را نظیر پوشاک، لاستیک و لوازم خودر در سیستان و بلوچستان کشف کنند که ارزش آنها هشت میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان باید بدانند که سیستان و بلوچستان جای امنی برای آنها نیست و قاطعانه به حکم قانون با آنها برخورد خواهیم کرد، تأکید کرد که با تشکیل قرارگاه عملیاتی انتظامی در شهرستان ایرانشهر طرح‌های عملیاتی به منظور برقراری نظم، امنیت و آرامش شهروندان ادامه خواهد داشت.

سردار جلیلیان اظهارداشت: در حوزه اقدامات ایجابی نیز پنج برنامه آموزشی- فرهنگی با عنوان زنگ پلیس در نقاط و مدارس مختلف شهرستان ایرانشهر و دلگان با حضور هنرمندان به اجرا گذاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار