معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: موضوع مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی در استان‌های محروم کشور به ویژه از سرمایه گذاران در حوزه صنعت و معدن به جد پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 29 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا شاه میرزایی روز شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، گفت: معافیت‌های مالیاتی برای استان‌های محروم در برنامه سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت قرار دارد و از جمله آن‌ها موافقت نامه‌های ۱۰ ساله برای این مناطق است که باید اعمال شود.
وی افزود: همچنین تسهیلات تبصره ۱۸ که در اختیار امور اقتصاد و دارایی است باید اختصاص پیدا کند و به طور مرتب از سوی سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی کشور این موضوع پیگیری می‌شود.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این دولت میراث‌دار ناترازی زیادی بوده که مشکلات را ایجاد کرده است و این ناترازی ناشی از مشکلات ارزی و سیاست‌های غلط درگذشته بود و سال‌ها طول می‌کشد که این مسائل برطرف شود.
شاه میرزایی عنوان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت گاهی با یک سری تنگ‌نظری‌ها روبرو است، خود تحریمی داریم، تفکرات غلطی که راه هر گونه تسهیلات و سرمایه‌گذاری را می‌بندند.
وی ادامه داد: باید بخش مولد راهش باز شود، انقباض در نقدینگی از دیگر مشکلات سر راه تولید است.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در حوزه تنظیم بازار تغییرات خوبی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است.
شاه میرزایی بیان کرد: در حوزه لاستیک خودرو‌ها مشکلاتی وجود داشت، مدتی قیمت‌گذاری دستوری بود و ارز هم کم داشتیم که با چند تصمیم خوب در این دولت مشکلات حوزه لاستیک مرتفع شد.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر فضای همدلی و هماهنگی مهم تأکید کرد و گفت: در مناطق محروم معافیت‌های مالیاتی باید وجود داشته باشد و قوانین هم در نظر گرفته شد.
شاه‌میرزایی بر ظرفیت‌های طبیعی، گیاهان دارویی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی، اقدامات مناسب و دقیق توسعه مبتنی بر فضای سبز را در استان کهگیلویه و بویراحمد را شکل دهیم و ارزش‌افزوده ناشی از دانش و نوآوری اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: فضای خوب همدلی و وحدت را در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم، قوم لر، قومی خونگرم و غیرت‌مند است. همکاری اینجا در اوج است.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت از خدمات آقای روزبهان مدیرکل سابق صمت استان قدردانی کرد و گفت: از تجربه خوب آقای روزبهان استفاده خواهیم کرد.
شاه‌میرزایی به منابع عظیم استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: گیاهان دارویی و منابع طبیعی بکر استان ظرفیت بی‌نظیر است و باید با کار‌های دانش‌بنیان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.
مهرداد الهی، رئیس اتاق اصناف یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: انتظار داریم مسئولان نگاه ویژه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند، زیرا این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه آب، انرژِی و منابع طبیعی دارد.
وی ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵ درصد منابع نفت و گاز، اما همواره پسوند و پیشوند این استان محروم است، را با خود یدک می‌کشد.
رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: در سفر وزیر صمت به استان، مطالبی داشتیم که هیچ‌کدام پاسخ داده نشده است که امیدواریم مطالبات این استان پیگیری شود.
الهی به وضعیت ضعیف بازار یاسوج گریزی زد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط اقتصادی دارد، باید اخذ مالیات در آن با سراسر کشور تفاوت داشته باشد.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مالیات دریافت شده در استان ما نسبت به سایر استان‌ها در صدر بوده که جا دارد به این مسئله توجه ویژه‌ای شود، روزانه به طور میانگین حدود ۱۵ تقاضای ابطال پروانه کسب داریم، به دلیل اینکه اصناف ما توان پرداخت مالیات را ندارند.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه آقای روزبهان مدیر پرتلاشی بود و آقای موسویان که به تازگی آمده، باید پرتلاش‌تر باشد، ادامه داد: این استان نیاز به کار و تلاش جدی دارد. احسان عسکری افزود: در دولت سیزدهم کار‌های خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و آثارش را مردم خواهند دید. پتروشیمی گچساران بزرگ‌ترین صنعتی بود که با ۱.۳ میلیارد دلار راه اندازی کرد.
عسکری گفت: کارخانه قند یاسوج، کارخانه شهدناب مادوان و سایر پروژه‌های دیگر در این دولت احیا و راه اندازی شد. ۲ هزار باغدار به طور مستقیم با کارخانه شهدناب یاسوج در ارتباط هستند که این ارزش افزوده خوبی برای استان و کشاورزان دارد.
مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: باتکیه‌بر توانمندی‌های استان و همراهی تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام گرفت.
روزبهان گفت: تحریم‌ها و شرایط اقتصاد بر اراده ما برای رفع موانع تولید خللی ایجاد نکرد.
کریم روزبهان ابزار کرد: کارخانه آهک هیدراته چرام بعد از دو سال تعطیلی راه‌اندازی شد.
وی افزود: سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های معادن تخصیص داده شد و کار انجام گرفت و در سال ۱۴۰۲، حدود ۸۰ میلیارد برای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های معادن تأمین شده است.
مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارخانه شهد ناب بعد از ۱۶ سال تعطیلی راه اندازی شد و چرخ آن به چرخش درآمده و برای ۵۵ نفر مستقیم و ۲۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.
روزبهان اضافه کرد: کارخانه قند یاسوج بعد از یک دهه تعطیلی فاز اول آن راه‌اندازی شد و کارخانه فولاد بویراحمد احیا شد.
امیرتیمور موسویان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای رونق تولید و اشتغال در استان بهره برد.
وی با بیان اینکه دست سرمایه گذاران را به گرمی می‌فشاریم، بیان کرد: این استان محل امنی برای سرمایه گذاران خواهد بود و خاک پای آن‌ها را طوطیای چشمانمان می‌کنیم.
موسویان تصریح کرد: حوزه صنعت کهگیلویه و بویراحمد برای متخلفان ناامن خواهد بود. در این آئین از خدمات کریم روزبهان قدردانی و سید امیرتیمور موسویان به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار