مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ۲۰۸ درصد تعهدات این اداره کل طی شش ماه نخست امسال محقق شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 23 October 2023

شهرام ملایی هزاروندی بیان کرد: تعهد اشتغال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان در سال جاری ۳۰۰ نفراست و از این نظر فرآیند اشتغال به کار مهارت آموختگان با حساسیت ویژه‌ای رهگیری و رصد می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نام ۳۱۲ نفر از مهارت‌آموختگان استان در سامانه ملی رصد اشتغال تصریح کرد: همگرایی و هم افزایی بین‌بخشی، فراهم کردن بستر ارایه آموزش‌های مهارتی بر اساس الگوی تقاضامحوری از طریق ارتقای آگاهی‌های عمومی و ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در سطوح و لایه‌های مختلف اجتماعی بهترین رویکرد جهت رسیدن به اشتغال پایدار است.

ملایی هزاروندی ادامه داد: بیش از۳۵۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به صورت رایگان برای ۲ هزار و ۶۲۱ نفر از روستاییان و عشایر برگزار شد که ۳۲۸ هزار و۳۰۳ نفر ساعت آن در بخش روستایی و ۲۴ هزارو ۳۱۳ نفرساعت در حوزه عشایر اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه این آموزش‌ها، توانمندی و مسیر اشتغال‌زایی روستاییان و عشایر را هموار می‌کند گفت: آموزش‌ها عموما در رشته‌های خیاطی ، سرویس نگهداری خودرو، سری‌دوزی حرفه‌ای جوشکاری، چهل تکه دوزی ، پرورش قارچ دکمه‌ای، پرورش گیاهان دارویی و دیگر رشته‌های مختلف دیگر به زنان و مردان روستاها و عشایر ارائه شد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی در تثبیت و تشویق روستاییان به ماندگاری در روستا و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان نقش سازنده‌ای دارد.

ملایی هزاروندی توضیح داد: آموزش روستایی با هدف اثر بخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی ، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد، کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت به ماندگاری نیروهای بومی در روستاها انجام می‌شود.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۲۴ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای در خوزستان فعال است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار