خطیب جمعه بخش قلعه‌نو شهرری:
کد خبر: ۱۱۳۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 23 October 2023

حجت الاسلام سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش قلعه نو شهرری

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش قلعه نو شهرری در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه بیست و هشتم مهرماه با اشاره به کشتار ظالمانه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: شهادت صد‌ها زن و کودک بی دفاع را اولا به پیشگاه امام زمان (عج) و بعد به همه شما مومنین و مومنان تسلیت میگویم.

وی افزود: نه تنها دل‌های مومنین بلکه دل تمام آزداگان دنیا از جنایات هولناک رژیم غاصب اسرائیل مالامال از غم و اندوه است.

خطیب جمعه بخش قلعه نو شهرری حمله رژیم تروریست صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی را وحشیانه‌ترین جنایت این رژیم دانست و گفت: این اقدام هولناک در سایه سکوت مرگبار مجامع مدافع حقوق بشر، ذات خبیث، حیوانی و ددمنشانه تروریست‌های صهیونیسم را برای عالمیان نمایان کرد.

وی با بیان این که تردیدی نیست این جنایت هولناک برنامه ریزی شده و با چراغ سبز آمریکای جنایتکار انجام شده است گفت: همچنین حامیان اروپایی رژیم صهیونیستی نیز از اسرائیل حمایت کردند. چرا که آمریکا هدایت کننده اصلی رژیم صهیونیستی است.

حجت السلام حسنی رفت و آمد سران آمریکایی و اروپایی به سرزمین‌های اشغالی و کمک‌های مالی و نظامی به اسرائیلی را از نمونه بارز حمایت و دخالت امریکا و اروپا از این رژیم اعلام کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همه را جز رژیم خبیث اسرائیل به خویشتن داری دعوت می‌کنند در حالی که به او سلاح می‌دهند، کمک می‌رسانند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت هایش کاملا باز گذاشته اند.

خطیب جمعه بخش قلعه نو شهرری افزود: سران صهیونیستی اذعان دارند حمایت و روابط حسنه با آمریکا هم اکنون به اوج خود رسیده و متبلور شده است.

وی با طرح این سوال که با اتفاقات پیش آمده این سوال در اذهان برخی مردم شکل گرفته که چرا جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم دفاع از مظلومین و آرمان قدس و فلسطینی‌ها قرار دارد و از اوج اقتدار نظامی، موشکی و پهبادی برخوردار است به اسرائیل حمله نمی‌کند؟

وی همچنین افزود: برخی می‌گویند چرا حزب الله آنگونه که باید و شاید وارد مهلکه نمی‌شود؟

در پاسخ به این سوالات باید عرض کنم منطق بازدارندگی در اسلام یعنی احتذار حداکثری از صدمه دیدن در جنگ‌های خونین؛ این یک منطق قرآنی است. متاسفانه ایران تنها است؛ اگر جهان اسلام همراهی می‌کرد، دولت‌ها و سران ترسوی ممالک اسلامی همنوا می‌شدند و کشور‌های منطقه جرات ورود برای ضربه به اسرائیل را داشتند، بر اساس حکم فقهی واجب بود که جرثومه فساد را سر جایش بنشانیم. افسوس که سران دولت‌های اسلامی می‌ترسند و وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: ورود ایران قطعا و صد در صد با دخالت مستقیم ناتو و آمریکا همراه خواهد بود و بدانید که در این حالت آن‌ها صدمات جدی به ما خواهند زد، زیرا این‌ها هیچ منطق و قید و بندی برای رعایت حقوق بشریت ندارند.

حجت السلام حسنی ادامه داد: این‌ها هیچ التزامی به قوانین بین الملل ندارند و ما باید تا همراه شدن بیشتر جهان اسلام و قدرت یافتن جبهه مقاومت از استراتژی تهدید و بازدارندگی بهره ببریم.

امام جمعه بخش قلعه نو شهر ری در رابطه با ورود حزب الله خاطر نشان کرد: بدانید اگر صهیونیست‌ها دیوانگی و خودزنی کنند و بخواهند حمله زمینی به غزه داشته باشند، قطعا حزب الله لبنان وارد این عرصه خواهد شد. همین سیاست اذیت محدودی که حیثیت و امنیت اسرائیلی‌ها را توسط حزب الله به خطر انداخته است فعلا کفایت می‌کند ,، اما انتظار امت اسلام و تمام مسلمانان جهان از عالمان دینی و هدایتگران عرصه روشنگری این است که علمای اسلام بپا خیزند.

وی همچنین در ادامه با بیان این مطلب که «چرا امروز جهانیان فریاد کودکان غزه را نمی‌شنوند و این همه جنایت را نمی‌بینند؟ چرا امروز آوارگی ملت مظلومی که ۷۶ سال است تحت ستم قرار گرفته‌اند، دیده نمی‌شود؟ تصریح کرد: تصور نکنید رژیم اسرائیل در آرامش بسر می‌بیند و در موقعیت پیروزی قرار دارند. چراکه امروز اسرائیلی‌ها به مراتب ضعیف‌تر و شکننده‌تر شده اند، بیشترین تلفات تاریخ اسرائیل رقم خورده و قریب به ۱۵۰۰ نفر تلفات داده اند و این موضوع بی سابقه است.

حجت السلام حسنی با اشاره به ضربات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر گفت: صهیونیست‌ها اسرا و اشخاص بسیار مهمی را در دست حماس دارند، بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی متروک شده و اقتصاد و پولشان سقوط سنگینی کرده است و از سوی دیگر آژیر‌های خطر در سرزمین‌های اشغالی مدام به صدا در می‌آید وترس بر صهیونیست‌ها مستولی شده است.
وی تصریح کرد: زندگی عادی صهیونیست‌ها مختل شده و حیثیت آن‌ها در دنیا به باد رفته است. از طرف دیگر اعتراضات مردم به کابینه نتانیاهو باعث تضعیف دولت اسرائیل شده است. اسرائیلی‌ها در حالی که چندان قدرتی ندارند صرفا رجز می‌خوانند که در مرز‌ها برای حمله زمینی تجهیزات نظامی مستقر کرده اند.

خطیب جمعه بخش قلعه نو شهرری با اشاره به اینکه تصرف سرزمین غزه برای اسرائیلی‌ها حتی با جنگنده‌ها امکان پذیر نیست خاطر نشان کرد: این کار برای این رژیم تبعات سنگینی دارد و موانع زیادی پیش پای آن هاست و آن‌ها نمی‌توانند وارد غزه شوند. غزه سرزمین اسلام و محل دفن جد پیغمبر هاشم است.

وی با بیان این که این شهر به غزه الهاشم معروف است و لذا صهیونیستی‌ها جرات ورود به غزه را ندارند گفت: ضمن این که حملات وحشیانه آن‌ها نفرت مردم دنیا را علیه آن‌ها برانگیخته است ایران اسلامی از تمام توان خود در همه حوزه‌ها مخصوصا در حوزه دیپلماسی و روانی جهت یاری رساندن به مردم مظلوم غزه استفاده می‌کند.

حجت السلام حسنی افزود: فشار ملت‌های مسلمان و عرب که در اقصی نقاط جهان به سفارت خانه‌های اسرائیل حمله کرده اند و همچنین درگیری‌های محدود حزب الله در مرز‌های شمالی، اسرائیل را سخت اذیت می‌کند گفت: همه این عوامل باعث شده که امروز اسرائیل شکننده‌تر از قبل باشد و امروز دنیا از آمریکا و اسرائیل متنفر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار