خبر خوب این است که حدود ۶۰۰ آمبولانس شش سیلندر قرار است تا پایان سال وارد کشور شود، این آمبولانس‌ها توزیع و تخصیص یافته اند و تا آخر امسال به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شوند. از این تعداد ۱۰ آمبولانس سهم کهگیلویه و بویراحمد بوده است، اما با رایزنی‌هایی که سرپرست اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد با سازمان اورژانس کشور داشته سهم استان افزایش یافت
کد خبر: ۱۱۳۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 21 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این  استان به دلیل توپوگرافی خاص، کوهستانی بودن، پراکندگی مناطق روستایی و جاده‌های صعب العبور نیازمند ناوگان اورژانس با کمیت و کیفیت بالا است. پیش از این بار‌ها مسئولان اورژانس از قدیمی بودن دستگاه‌های آمبولانس ابراز نارضایتی کرده بودند. اما خبر خوب این است که حدود ۶۰۰ آمبولانس شش سیلندر قرار است تا پایان سال وارد کشور شود، این آمبولانس‌ها توزیع و تخصیص یافته اند و تا آخر امسال به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شوند. از این تعداد ۱۰ آمبولانس سهم کهگیلویه و بویراحمد بوده است، اما با رایزنی‌هایی که سرپرست اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد با سازمان اورژانس کشور، معاونت توسعه وزارت بهداشت و دیگر مسئولان کشوری انجام داده، ۵ دستگاه آمبولانس به آمبولانس‌های تخصیصی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرده است.

تخصیص ۱۵ آمبولانس به شهر‌های دارای سکونت تبعه افغان؛ تخصیص یک دستگاه به کهگیلویه و بویراحمد
یکی دیگر از معضلات این استان تردد تبعه افغان‌ها از مسیر‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد است که بر اساس گفته‌های مسئولان استانی ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به تبعه‌های افغانی است، لذا این استان نیازمند تجهیزات و زیرساخت‌هایی است که بتوان این شرایط را به بهترین نحوی مدیریت کرد.
در همین خصوص؛ از طرف سازمان بهداشت جهانی حدود ۱۵ آمبولانس بنز تحت عنوان پشتیبانی از کشور‌های مهاجرپذیر تبعه افغان به اورژانس کشور تخصیص پیدا کرده است، که این ۱۵ آمبولانس به شهر‌هایی تعلق می‌گیرد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر تبعه افغان داشته باشند.  با وجود رایزنی‌های مدیریت اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد و تشریح وضعیت جاده‌های استان، از این ۱۵ دستگاه، یک آمبولانس بنز به استان تعلق گرفت.

تخصیص یک دستگاه تویوتا لندکروز
همچنین برای اورژانس کشور، ۳ تویوتا لندکروز وارد کشور شده، که قبل از مدیریت کنونی، مدیران کشوری قول یک تویوتا را به استان کهگیلویه و بویراحمد داده بودند که پس از پیگیری‌های سرپرست فعلی اورژانس استان گفته می‌شود ظرف یک هفته آینده وارد استان می‌شود.

سرپرست اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار وبدا با تایید این خبر گفت: طی سفر سه روزه‌ای که به تهران داشتم، با بیش از ۱۰ مدیر کشوری وارد گفتگو و رایزنی شدم که طی دیدار با مدیرکل پشتیبانی وزارت بهداشت توانستیم ۵ آمبولانس به سهمیه ناوگان اورژانس استان اضافه کنیم، و یک آمبولانس بنز هم برای تبعه افغان گرفتیم که جمع آمبولانس‌های تخصیصی استان ۱۷ دستگاه است که از این تعداد یک آمبولانس بنز و یک تویوتا کمک دار تا هفته آینده به استان ارسال می‌شود و ۱۵ آمبولانس تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز به کهگیلویه و بویراحمد ارسال می‌شود.

قول مساعدت برای احداث ۵ پایگاه اورژانس

محمدامین نیکویی نژاد اظهار کرد: برای تجهیز پایگاه شماره ۶ یاسوج یک میلیارد تومان و برای تعمیر و نگهداشت ناوگان و ارتقاء سطح رفاهی پرسنل هفتصد میلیون تومان از اورژانس تخصیص بودجه گرفتیم. همچنین با دیدار و رایزنی با رییس سازمان اموال تملیکی کشور در خصوص تامین دو دستگاه خودرو کمک دار خارجی به نتایج خوبی رسیدیم که نیمی از اعتبار این دو دستگاه خودرو را نیز اورژانس کشور متقبل شد.
وی افزود در خصوص ساخت ۴ پایگاه اورژانس در سطح استان نیز از مدیرکل دفتر فنی و منابع فیزیکی وزارت بهداشت قول مساعدت و همکاری گرفتیم و با همکاری شایسته مدیرکل پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداست نیر مبلغ ۵ میلیارد تومان در خصوص ارتقا کیفیت خدمات در اورژانس پیش بیمارستانی تخصیص بودجه گرفتیم.

سفر رییس سازمان اورژانس کشور به استان

وی با بیان اینکه رئیس اورژانس کشور به منظور بررسی وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در چند ماه آینده به این استان سفر می‌کنند، اظهار کرد: این سفر میتواند امتیازات خوبی را برای توسعه زیر ساخت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در استان فراهم آورد.
مجوز جذب ۱۴ نیروی شرکتی با آزمون
سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان افزود؛ در دیدار با مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت نظر موافق ایشان برای صدور مجوز جذب تعدادی نیروی انسانی در رشته‌های تخصصی را اخذ کردیم.

نیکویی نژاد بیان کرد: با مدیرعامل شرکت هلی کوپتری هلی آریا برای حضور بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد گفتگو و رایزنی کردیم و امیدداریم به زودی بالگرد را در استان مستقر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار