رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری جوانی 35 ساله که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی مبلغ 2 میلیارد ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری نموده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 15 October 2023

تابناک فارس به نقل از  پلیس فتا: سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه خانمی 52 ساله به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش لپ تاپ در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش 80 میلیون ریال، فردی با آنها تماس گرفته است و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید جعلی بانکی نموده است که شاکی پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید می‌گرد، مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالا‌ی درج شده در سایت آگهی محور به درب منزل شاکی مراجعه می نموده و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب شاکی بوده کالا را تحویل و محل را ترک می‌نمود.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه تا کنون 7 پرونده در خصوص متهم در این پلیس تشکیل شده است و احتمالا تعداد شکات بیش از این باشد گفت: متهم پس از مشاهده مدارك و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد و این متهم برای ناشناس بودن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌نمود.

این مقام سایبری در خصوص این پرونده گفت: با بررسی‌هایی که تا کنون صورت‌گرفته متهم با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی از شهروندان نموده‌ که هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال نمایند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی و یا با شمار تماس 096380 با همکاران بنده در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار