کد خبر: ۱۱۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 17 October 2015

تشکررهبرانقلاب ازحضورمردم درتشییع پیکرشهیدهمدانی

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب دردیدار نخبگان جوان فرمودند: مراکز علمی که شاخص پیشرفت‌های علمی را مشخص می‌کنند به نفع جمهوری اسلامی شهادت می‌دهند ولی حضرات در تریبون‌های رسمی و غیررسمی انکار می‌کنند و توهم می‌شمارند.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب صبح چهارشنبه در دیدار شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی نخبگان فردا تأکید کردند: دلسرد کردن جوانان ما از حال و آینده، خیانت به ناموس ملی است.

ایشان خطاب به نخبگان جوان فرمودند: نخبگی خود را از خدا و انقلاب بدانید، از تأمین کنندگان امنیت بدانید. پیکر شهید همدانی وقتی رفت همدان، همه شهر آمدند تشییع. اینها اسمی ندارند و یک تعدادی معروف می‌شوند اما دارند امنیت را برای من و شما حفظ می‌کنند. آنجا که امنیت نیست هیچ چیز نیست.

رهبر معظم انقلاب به نخبگان جوان توصیه کردند: در اردوهای جهادی شرکت کنید. با مشکلات مردم که از دید مسئولان دور می‌ماند آشنا شوید. اردوهای جهادی به مراتب بهتر و شرافتمندانه تر و مفیدتر از اردوهایی است که معمول است می‌برند اروپا.

ایشان فرمودند: مرعوب غرب نشوید. ایران امروز با آمریکای ۳۵ سال بعد از استقلال، زمین تا آسمان فرق دارد؛ شما به مراتب از آنها جلوترید. نسل جوان دوره ما می‌تواند این افتخار را برای خود به ثبت برساند که توانست کشور را به مراتب بالای پیشرفت علمی برساند.

ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور پیش از شروع بیانات رهبر انقلاب به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بنیاد پرداخت.


درخشش دوچرخه سواران همداني درمسابقات كشوری

ايرنا- دوچرخه سواران همداني در چهاردهمين دوره مسابقات قهرماني پيشكسوتان كشور خوش درخشيدند.

رييس هيات دوچرخه سواري همدان در اين باره گفت: در اين پيكارها و در رشته تايم تريل امروز جمعه محمدعلي نوذري در رده سني ۶۵ تا ۶۹ سال مقام قهرماني را كسب كرد، كيومرث عجمي در رده سني ۶۰ تا ۶۴ سال دوم شد و محمدعلي پرچمي در رده سني ۷۰ تا ۷۴ سال در جاي سوم ايستاد.

علي ثففي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين رقابتها هم اكنون به ميزباني شهر فريدون كنار استان مازندران در جريان است.

وي اضافه كرد: همچنين سيد امير جمالي رده سني ۳۰ تا ۳۵ سال عنوان هفتم را به دست آورد و و بهروز اميدي در رده سني در رده سني ۴۵ تا ۴۹ سال ششم شد.

ثقفي بيان كرد: همدان در رده تيمي ماده تايم تريل نيز عنوان دوم را كسب كرد.

هم اكنون رقابتهاي دوچرخه سواري پيشكسوتان رده سني استقامت در حال انجام است و عصر امروز پايان مي يابد.

تيم همدان در اين مسابقات با تركيب سيد امير جمالي، امير مصباح، حسن گرجيان، بهروز اميدي ، صادق انصاري، كيومرث عجمي ، محمدعلي پرچمي به سرپرستي محسن پرچمي حضور دارد.


شناسایی60نقطه آلوده دراستان همدان

ایسنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با اشاره به طرح شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده، گفت: در این طرح 60 نقطه از اماکن و مخروبه‌های استان شناسایی شد که در شهر همدان 12 نقطه ساماندهی شده است.

سرهنگ" هادی قزوینه‌ای" درشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، اظهارکرد: در هفت ماهه امسال 409 طرح پاکسازی و جمع‌آوری در استان همدان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد داشته است.

وی افزود: در اجرای این طرح 2 هزار و 269 نفر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: تعداد معتادین ماده 16، 360 نفر بوده و تعداد معتادین ماده15 ،680 نفر بوده است.

قزوینه‌ای جمع آوری معتادین و خرده فروشان مواد مخدر در استان را 14 مورد عنوان کرد و گفت: 33کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شده است.

وی تصریح کرد: 317 کیلو گرم مورفین در 7 ماهه نخست امسال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از 2هزار و 52 کیلو گرم ماده مخدر تریاک در استان همدان کشف شده است، افزود: میزان کشفیات تریاک در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی دارد.

وی یکی از دلایل افزایش کشفیات تریاک در استان را مصرف بالای این ماده مخدر در استان اعلام و بیان کرد: بیشترین معتادین استان همدان تریاک مصرف می‌کنند.

قزوینه‌ای کشفیات هرویین را دارای 45 درصد رشد دانست و گفت: امسال بیش از 90 کیلوگرم هروئیین در استان همدان کف شده است.

وی ادامه داد: در 7 ماهه نخست امسال بیش از 51 کیلو گرم شیشه در استان همدان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه 316 درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه امسال کشفیات حشیش در استان با کاهش 79 درصدی روبرو بوده است، اظهارکرد: آلودگی حشیش در استان همدان کمتر بوده به همین علت کشفیات آن نیز کاهش دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان خاطرنشان کرد: امسال دو محموله بزرگ حشیش که قصد عبور از استان همدان به سمت استان اذربایجان و لرستان داشتند در استان کشف شد.

قزوینه‌ای خاطرنشان کرد: به طور کلی کشفیات مواد مخدر در استان همدان در 7 ماهه امسال 14 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به افزایش 14 درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر یادآور شد: در 7ماهه نخست امسال 3 هزار و 854 نفر خرده فروش دستگیر شدند درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته 3 هزار و 711 نفر دستگیر شده بود.

وی بیان کرد: امسال 51 باند موادمخدر متلاشی شده است این درحالیست که سال گذشته 55 باند متلاشی شده بود که نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری 5 هزار عملیات در سطح استان انجام گرفته است که نسبت به مدت مشابه 10 درصد افزایش دارد.

قزوینه ‌ای یادآور شد: همچنین در سال‌جاری 98دستگاه خودرو،23دستگاه موتور و 13 قبضه اسلحه جنگی در استان همدان توقیف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با اشاره به کنترل محورهای مواصلاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: 270 طرح کنترل محورهای مواصلاتی در سطح استان صورت گرفت که در این طرح 736 نفر دستگیروهزارو301کیلوگرم موادمخدرکشف شد.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر،تصریح کرد: 2 هزار و 307 نفر در قالب شرکت در همایش‌ها، دوره‌های آموزشی تحت آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.


تیشه ی خشک ‌سالی به تولید گندم همدان

مهر- استان همدان به رغم اینکه طی سال‌های اخیر ازافزایش کمی و کیفی تولید گندم برخوردار بوده اما به گفته مسئولان جهاد کشاورزی امسال به دلیل خشک ‌سالی وکاهش نزولات آسمانی با کاهش تولید مواجه شده است.

بخش کشاورزی و منابع طبیعی به دلیل داشتن نقش حیاتی در تأمین غذای موردنیاز جامعه، تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار، یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

در این میان استان همدان نیز علی‌رغم پاره‌ای محدودیت‌های اقلیمی، از دیرباز به دلیل بهره‌مندی نسبی از پتانسیل‌ های آب‌وخاک و همچنین موقعیت جغرافیایی، ازجمله قدیمی‌ترین کانون‌های شکل‌گیری جوامع کشاورزی و نیز ازجمله مناطق مستعد گسترش فعالیت‌های زراعی، باغی و دامی کشور محسوب شده است.

همچنین استان همدان با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و ذخایر ژنتیکی مهم به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید کشاورزی در کشور مطرح است و سهم به سزایی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد.

همدان به‌عنوان یکی از استان‌های کشاورزی ۶۴۴ هزار هکتار از مزارع زیر کشت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان همدان به‌عنوان یکی از استان‌های مستعد در بخش کشاورزی ۶۴۴ هزار هکتار از مزارع زیر کشت، ۱.۷ درصد از کل سطوح اراضی کشاورزی، نزدیک به ۲.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی و ۳.۴ درصد از ارزش‌افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

براساس بررسی ها اساس اقتصاد استان همدان در مرحله نخست كشاورزی و دام‌پروری است که در این راستا كشت در سطح استان به دو شكل دیم و آبی صورت می‌گیرد.

بیشتر اراضی کشت‌شده در همدان به‌صورت دیم و مهم‌‌ترین محصولات كشاورزی استان گردو، گندم، جو،سیب‌زمینی و چغندرقند بوده كه كشت گندم و جو حدود سه‌چهارم اراضی زیر كشت را به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پاسخ به اين پرسش خبرنگار مهر که آیا دولت برای سال زراعی ۹۵-۹۴ که از مهرماه سال جاری آغازشده است، برنامه‌هایی برای افزایش توليد گندم دارد یا خیر، گفت: پايداری در توليد مهم‌ترین برنامه این سازمان است.

محمد شهرام پرورش بابیان اینکه طبق برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی باید ۳۹۸ هزار و ۹۱۶ هکتار از اراضی استان همدان در سال زراعی ۹۵-۹۴ زیر کشت گندم آبی و دیم برود، افزود: از این میزان ۸۱ هزار و ۳۹۳ هکتار آبی و ۳۱۷ هزار و ۵۲۳ هکتار دیم خواهد بود.

استفاده از بذرهای اصلاح‌شده در کشت آبی و ديم گندم

وی استفاده از بذرهای اصلاح‌شده در کشت آبی و ديم گندم را يکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و بابیان اینکه میزان بذر موردنیاز برای کشت‌های پاییزه گندم در استان همدان ۶۱ هزار تن است، اظهار داشت: از این مقدار ۱۸ هزار تن در هفت شرکت خصوصی و یک شرکت دولتی تولید، فرآوری و بوجاری شده و مابقی نیز در تعاونی‌های تولید بوجاری ضدعفونی و آماده توزیع بین کشاورزان شده است.

محمد شهرام پرورش با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی ازنظر بذر و کودهای شیمیایی موردنیاز کشاورزان در استان همدان وجود ندارد، عنوان کرد: با توجه به خشک‌سالی موجود و محدوديت منابع آب استفاده از بذر مقاوم به خشک‌سالی، گرما و سرما می‌تواند به افزايش عملکرد کشت گندم کمک کند.

وی افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت گندم استان همدان ۴۱۶ هزار و ۶۲۰ هکتار و از این مقدار ۸۸ هزار و ۳۰۰ هکتار آبی و ۳۲۸ هزار و ۱۲۰ هکتار نیز دیم بوده که بر اثر خشک‌سالی و سرمازدگی که در سال زراعی گذشته با آن مواجه بودیم در گندم آبی کاهش سطح نداشتیم ولی با کاهش عملکرد مواجه شدیم.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان در ادامه بابیان اینکه سال گذشته در گندم دیم با کاهش عملکرد مواجه بودیم، گفت: از ۳۲۸ هزار و ۱۲۰ هکتار سطح زیر کشت گندم دیم استان فقط ۱۹۰ هزار و ۵۱۱ هکتار قابل‌برداشت بود.

متوسط عملکرد گندم آبی ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده که ۳۰۰ هزار و ۲۲۰ تن تولید داشته‌ایم

پرورش در ادامه با اشاره به اینکه در سال زراعی ۹۳-۹۴ متوسط عملکرد گندم آبی ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده که ۳۰۰ هزار و ۲۲۰ تن تولید داشته‌ایم، افزود: همچنین متوسط عملکرد گندم دیم ۶۹۰ کیلوگرم در هکتار و ۱۳۱ هزار و ۴۵۳ تن تولید گندم دیم بوده است.

وی در ادامه بابیان اینکه از مجموع ۲۷۸ هزار و ۸۱۱ هکتار گندم قابل‌برداشت در سال زراعی ۹۴-۹۳ حدود ۴۳۱ هزار و ۶۷۳ تن برداشت شده است، اظهار داشت: از این مقدار حدود ۳۱۴ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی شده است.

پرورش بابیان اینکه در دهه اول مهرماه امسال حدود ۱۰ درصد گندم آبی و ۲۰ درصد گندم دیم کشت‌شده و تا پایان آبان ماه کار کاشت گندم ادامه دارد، عنوان کرد: در سال زارعی ۹۴- ۹۵ مقررشده ۸۵ هزار هکتار سطح زیر کشت جو داشته باشیم که از این میزان ۳۷ هزار هکتار آبی و ۴۸ هزار هکتار هم دیم است.

مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از آغاز برداشت تاکنون بیش از ۳۰۵ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی با نرخ مصوب هزار و ۱۵۵ تومان از کشاورزان خریداری‌شده است.

تاکنون ۹۶ درصد بدهی کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت‌شده است

محمدمهدی فرشچی موحد ارزش این میزان گندم خریداری‌شده را ۳۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹۶ درصد بدهی کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت‌شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

وی بابیان اینکه امسال خرید گندم توسط ۹۵ کمیسیون خرید در استان انجام شد، عنوان کرد: از این تعداد ۲۵ مرکز اصلی و ۷۰ مرکز نیز فرعی بود تا کشاورزان گندم مازاد بر نیاز خود را با صرف کمترین هزینه و وقت به فروش برسانند.

مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ استان همدان اظهار داشت: خرید گندم در استان همدان با افت ۴.۲ درصد انجام می‌شد و به ازای هر یک درصد سن زدگی اضافه ۱۰ تومان از قیمت خرید کم می‌شد.

موجودی سیلوهای ذخیره گندم حدود ۷۰۰ هزار تن است

محمدمهدی فرشچی موحد در ادامه با اشاره به اینکه موجودی سیلوهای دولتی، خصوصی و کارخانه‌های آرد و انبارهای روباز استاندارد درمجموع حدود ۷۰۰ هزار تن است، بیان داشت: امسال بیش از ۳۰۵ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان همدان خریداری شد که با توجه به ذخایر قبلی مشکلی برای تأمین گندم و آرد موردنیاز استان نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از خرید گندم در این استان ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن بود، گفت: شرایط جوی در میزان برداشت گندم تأثیر دارد و سال گذشته ۳۱۵ هزار تن گندم تا پایان شهریورماه خریداری شد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و کاهش بارندگی امسال در همدان، گفت: برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برای خرید گندم ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن بود.

محمدمهدی فرشچی موحد یادآور شد: با توجه به ذخایر موجود در استان همدان آمادگی این راداریم که استان‌های هم‌جوار را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

با توجه با خشک‌سالی و سرمازدگی پیش‌بینی امسال شرکت تعاون روستایی استان خرید ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان بود

مدیر تعاون روستایی استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته شبکه تعاون روستایی ۱۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان به‌صورت تضمینی خریداری کرد، افزود: با توجه با خشک‌سالی و سرمازدگی پیش‌بینی امسال شرکت تعاون روستایی استان خرید ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان بود.

رضا عباسی با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم در استان همدان از تیرماه آغازشد، گفت: تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی مستلزم حمایت کشاورزان است چراکه حمایت از کشاورزان و تأمین سرمایه آن‌ها باعث تولید محصولات بیشتر و باکیفیت‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان رزن با خرید ۶۶ هزار تن گندم بیشترین میزان خرید و شهرستان تویسرکان با ۲ هزار تن کمترین میزان خرید را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد، شرایط خاص آب و هوایی همدان ‌زراعت در مناطق دیم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است به‌طوری‌که تنش‌های خشکسالی، سرما، توزیع نامناسب بارندگی در دیمزارها، از دلایل کاهش تولید محصول گندم دیم در این منطقه به شمار می‌آیند.

از سویی در اصلاح و تولید ارقام جدید گندم به‌منظور معرفی برای کاشت در شرایط محیطی و اقلیمی ویژه، مسئله مهم برای هر متخصص اصلاح نباتات انتخاب رقمی است که دو خاصیت ظرفیت بالا و ثبات تولید را دارا باشد چراکه در مواقع خشک‌سالی با تغییر شرایط محیطی، وضعیت تولید به‌شدت تحت تأثیر عوامل جوی قرارگرفته و موجب کاهش محصول می‌شود.


سیرچینی بلای جان کشاورزان همدانی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان قاچاق سیر چینی را تهددی جدی برای کشاورزان همدان دانست و گفت: توزیع سیرهای چینی با بسته بندی ایرانی، به تولید آسیب جدی میزند.

ابوالقاسم سوزنچی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اعلام انکه مقدار زادی سیر چینی از طریق مرزها وارد کشور شده است، اظهار داشت: امسال که سیربا قیمت واقعی خود به فروش میرسد، این امربازار سیرایران را تهدد میکند.

وی با بیان انکه متاسفانه سیِروارداتی از سه کانال وارد کشور میشود، افزود: بخش زادی از سیر چینی از مرز درهوران در منطقه کردستان، مرز میرجاوه استان زاهدان و کرمان و از طریق مرزهای آبی جنوب به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان با اشاره به انکه مجوزی برای واردات سیرصادر نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر سیِر همدان با کیفیت بسیار خوب توانسته بازارهای هدف خوبی را داشته باشد ولی واردات سیر چینی آسیب بسیار بالایی را به کشاورزان، اشتغال استان و کشور وارد می کند.

وی با اشاره به انکه سیر در مقایسه با محصولاتی همچون سیب زمینی وچغندرقند مصرف آب کمتری دارد، گفت: اگر سیرامسال با نرخ فعلی عرضه شده و به فروش برسد، سال آینده با تغییرالگوی کشت در همدان مواجه خواهیم بود که امربسیار اثرگذاری در زمینه مدیریت بحران آب است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان با اعلام انکه سالهای گذشته با واردات سیرمواجه بود یم ولی اخیراً این اتفاق نمیافتاد، بیان کرد: دوباره واردات سیر از سر گرفته شده و واردکنندگان نیز تجربه بالایی در این زمینه پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سیرهای چینی در بسته بندی ایرانی در بازار داخلی عرضه میشود، گفت:براساس اخبار رسیده، مقداری زیادی سیر در سردخانههای شیراز، اصفهان و مشهد ذخیره شده ولی در سردخانه های رسمی همدان سیر ذخیره نشده است کهالبتهاز سردخانه های غیررسمی اطلاعی ندارم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه کارخانجات مواد غذایی به سبب بالابودن کیفیت از سیر همدان استفاده میکنند، عنوان کرد: کشورهای صادراتی سیر همدان را با آنالیز خریداری کرده ولی سیر چینی از نظر کیفیت معادل سیر شمال است درحالی کهبازار را از نظرقیمت تحت تاثیرقرارمی دهد.

سوزنچی با اعلام اینکه سیر همدان هفت هزار تومان برای کشاورز تمام میشود، عنوان کرد: سیر همدان در بازار 10 هزار تومان در بازار عرضهمیشود کهمتاسفانه سیر چینی کهبه صورت قاچاق وارد می شود، نیزدرقالب سیرهمدان با قیمت10 هزار تومان عرضه شده وبرند سیرهمدان را دچارمشکل می کند.


انتقاد آیت ... محمدی ازقمه زنی

آیت الله غياث الدین طه محمدی ظهرامروزدر خطبه های عبادی سياسی نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای حسينی وعاشورایی اظهار کرد: نهضت خونبارعاشورا بهترین ارمغان سعادت بشریت است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا باید به بهترین شکل ممکن گفته شود، بيان کرد: اگر قرار باشد به طور دقيق نهضت عاشورا بيان شود باید صدها کتاب به نگارش درآید.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: اگر همه عالمان و خطيبان بسيج شوند بازهم نمی توانندعمق سازندگی نهضت عاشورا را ترسيم کنند اما باید درهمه منبرها به این مهم پرداخته شود.

وی افزود: فهميدن، بيان کردن و عملياتی کردن نهضت عاشورای حسينی تکليفی است که هر فرد به اندازه خود باید در این راه تلاش کند.

آیتالله محمدی با اشاره به اینکه مراسم سالگرد معلم قرآن استاد مسکينی و مراسم هفت سردار سرلشگر شهيد حسين همدانی امروز در عباسيه جولان برگزار میشود، گفت: این دو بزرگوارعناصر ساخته شده و پرورشیافته درمکتب عاشورا و امام حسين (ع) بودند.

وی با بيان اینکه مردم استان همدان در مراسم تشييع و تدفين سردار سرلشگر حسين همدانی حماسه آفریدند، افزود: حضور مردم نشانگر ولایی بودن شهيد بود و مردم دارالمومنين با این حماسه شهر و دیار خود را تا عرش بالا بردند.

امام جمعه همدان با قدردانی از اقشار مختلف مردم همدان که در مراسم تشييع شهيد همدانی حضور داشتند، افزود: از رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی میکنيم که قيام بزرگ مردم را در حضور مراسم سردار سرلشگر شهيد همدانی مشاهده فرمودند و پيام دادند.

وی با بيان اینکه مرحوم استاد مسکينی مکتب حسينی را راه انداخته بود، بيان کرد: از دل این مکتب دهها شهيد تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و اکنون نيز مکتبهای مختلفی در شهر مشغول به فعاليت قرآنی هستند.

محمدی با اشاره به سازندگی مکتب عاشورا گفت: داعشيان و تکفيریهای بسياری روزانه به هلاکت میرسند و اصلاً به حساب نمیآیند ولی با شهادت پرورشیافتگان مکتب حسينی همچون سردار شهيد همدانی دنيا عزادار میشود که این امر نشان از حقانيت راه اینها دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز به طور همزمان مراسم شيرخوارگان حسينی در 40 کشور برگزار شد، تصریح کرد: این مراسم با حضور چشمگير مادران و فرزندان آنها برگزار شد اما انگليس اجازه برگزاری این مراسم را نداد.

وی با بيان اینکه انگليس قمهزنی را آزاد کرده است، افزود: این مراسم از سوی انگليس آزاد اعلام شده تا به اسلام ضربه بزند.

محمدی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود تا در مراسم عزاداری سالار شهيدان دچار خرافات نشویم، به جای قمهزنی باید قمهها را بر سر صهيونيسم و استکبار جهانی فرود آورد.

وی برگزاری مراسم جهانی شيرخوارگان حسينی را موجب خواری و ذلت آمریکا، اسرائيل و آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائيل و آل سعود رژیمهایی کودککش هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مردم یمن از عاشورا درس گرفتند، بيان کرد: مردم یمن با شناخت مکتب عاشورا دیگر زیر بار ظلم نمیروند و به مبارزه با سلطهگری پرداختند.

وی با بيان اینکه مکتب عاشورا موجب فروپاشی استکبار و نظام سلطهگری میشود، اظهار کرد: با جهانی شدن مکتب عاشورای حسينی همه ملتها و کشورهای مستضعف از زیر بار استکبار آزاد میشوند و خونریزی سلطهگران تمام میشود.

محمدی با بيان اینکه امروز مردم سوریه به دليل حملات تکفيریها و حمایتهای اروپا و استکبار از تروریست آواره شدهاند، خاطرنشان کرد: مردم آواره سوریه برای نجات به دریا میزنند و اروپا از انسانيت به دور است.

وی بيان کرد: درس بزرگ عاشورا افشاگری دشمنانی است که بر طبل باطل میکوبند و به همين دليل انگليس از برگزاری مراسم شيرخوارگان حسينی واهمه دارد.

امام جمعه همدان اظهار کرد: هيئتهای مذهبی مراقب باشند در عزاداریها خرافه وارد نشود و در توزیع نذورات نيز موارد بهداشتی و توجه به محيط زیست را مد نظر داشته باشند.


انتقاد نیکبخت ازعملکرد بانکها درارائه تسهيلات

همدان پرس - بانک ها باید ارایه تسهيلات ازدواج و اشتغالزایی را در اولویت قرار دهند و با برخی از بانکها بویژه بانک های خصوصی که نقشی در توسعه استان ندارند نيز باید برخورد جدی شود خواسته یا ناخواسته چرخ کشور در بخش های مختلف در آینده به دست جوانان می چرخد و باید به جوانان اعتماد کرد با واگذاری امور اجرایی به جوانان شاهد توسعه و آبادانی استان وکشورباشيم .

استاندار همدان از عملکرد بانکها در قبال ارایه تسهيلات ازدواج به زوجهای جوان انتقاد کرد.

محمدناصر نيکبخت در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان اظهار کرد: عملکرد بانکها در حمایت از بنگاههای اقتصادی و پرداخت تسهيلات ازدواج به زوجهای جوان رضایت بخش نيست.

وی بيان کرد: در شش ماهه نخست امسال بانکها عملکرد مطلوبی در پرداخت تسهيلات ازدواج به زوجهای جوان نداشتند و نشانگر نبود نظارت بر بانک های استان است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون هفت هزار و 500 فقره تسهيلات داوطلبانه توسط بانک ها برای زوجها در نظر گرفته شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسيار پائين است.

نيکبخت افزود: بانک ها باید ارایه تسهيلات ازدواج و اشتغالزایی را در اولویت قرار دهند و با برخی از بانکها بویژه بانک های خصوصی که نقشی در توسعه استان ندارند نيز باید برخورد جدی شود.

استاندار همدان با قدردانی از عملکرد مجمع خيران ازدواج شهرستان نهاوند گفت: فرمانداران شهرستانها باید به راه اندازی مجمع خيران ازدواج اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه رئيس جمهوری تاکيد فراوان به واگذاری حوزه های مختلف اجرایی به جوانان و سمن ها دارند، ابراز اميدواری کرد که با واگذاری امور اجرایی به جوانان شاهد توسعه و آبادانی استان و کشور باشيم.

وی با تاکيد بر اینکه جوانان آینده سازان کشور هستند، گفت: خواسته یا ناخواسته چرخ کشور در بخش های مختلف در آینده به دست جوانان می چرخد و باید به جوانان اعتماد کرد.

استاندار همدان باور غلط گذشته درباره سمن ها مبنی بر تهدید بودن آنها را منسوخ شده دانست و گفت: جوانان و سمن های جوانان فرصت هستند و نظام و دولت باید از این فرصت ها استفاده کنند.

وی جوانان فعال در سمن ها را نماینده و الگویی مناسب برای ملت برشمرد و تصریح کرد: باید با اعتماد متقابل بين جوانان و دولت امور به جوانان واگذار شود و با اعتماد به سمن ها و ميدان دادن به جوانان شرایط را برای پيشرفت آنان فراهم ساخت.

نيکبخت خواستار اختصاص عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، به همدان شد و بيان کرد: استان همدان با سابقه 500 ساله به عنوان پایتخت امپراطوری ایران و قدمت پنج هزار ساله پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمين ظرفيت شناخته شدن به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را نيز دارد و در سفر سفير فنلاند به همدان، این شهر را بی نظير و دارای قدمت کهن دانست.

نيکبخت خاطر نشان کرد: در صورت اختصاص عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام به همدان به طور شایسته به این عنوان ارزش و اهميت می دهيم و هدیه ای ارزشمند برای استان و جوانان فعال همدان خواهد بود.


آبنوش؛کشوری که مقتدرنباشد سیلی می خورد

صبح الوند - معاون هماهنگ‌ کننده و جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: عده ای که در تلاش هستند تا دشمن را دوست و دوست را دشمن جلوه دهند و یا در همه ابعاد برای مردم سیاه نمایی کنند در عقبه دشمن قرار می گیرند، پس باید مراقب بود که در زیر کدام علم و پرچم در حال سینه زدن هستیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سالار آبنوش در رزمایش میثاق عاشورائیان که با حضور گسترده بسیجیان گردان های واکنش سریع الی بیت المقدس، کوثر و امام حسین (ع) در منطقه عمومی همدان برگزار شد، اظهار داشت: نظام اسلامی ما و انقلاب اسلامی ایران متعلق به گروه، افراد و یا کشور خاصی نیست بلکه به تمامی آحاد مسلمانان و ملت های آزاده در سرتاسر جهان تعلق دارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی تبلور اسلام ناب محمدی(ص) در جهان است که لایه های مختلف در طول هزار و چهارصد سال گذشته بر روی آن قرار گرفته است.

آبنوش سپس با تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید حسین همدانی، خطاب به جوانان حاضر در رزمایش اظهار کرد: عزتی را که شهدا برای ما به ارمغان آورند، امروز باید در مسیر ولایت حفظ شود.

وی افزود: اگر امروز شاهد این هستیم که گرگ صفتان استکبار جهانی، توان مقابله با انقلاب اسلامی، این دژ مستحکم را ندارند، علت آن رهبری های حکیمانه امام خمینی (ره)، مجاهدت های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و سیاست های راهبردی رهبر معظم انقلاب است.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: متاسفانه بعضی از قلم‌به‌دستان و تریبون داران درصدد عادی کردن دوران پر افتخار دفاع مقدس و کم‌اهمیت جلوه دادن این رویداد حماسی و بزرگ هستند، درصورتی‌که دفاع مقدس سند افتخار و اقتدار نظام اسلامی است.

وی اظهار کرد: عده ای که در تلاش هستند تا دشمن را دوست و دوست را دشمن جلوه دهند و یا در همه ابعاد برای مردم سیاه نمایی کنند در عقبه دشمن قرار می گیرند، پس باید مراقب بود که در زیر کدام علم و پرچم در حال سینه زدن هستیم.

آبنوش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در طول سال‌ های انقلاب و دفاع مقدس ملت سرافراز ایران اسلامی با تأسی از فرهنگ عاشورایی فتنه‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند.

وی گفت: جنگ تحمیلی، فتنه‌های 78 و 88، موضوع تحریم و بحث هسته‌ای نمونه‌هایی از فتنه‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی بودند که ملت بصیر ایران اسلامی با الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) و به تأسی از فرهنگ عاشورایی سربلند از این فتنه‌ها خارج شدند.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: ما امروز به برکت خون شهدا کشوری مقتدر هستیم و طبق فرموده رهبر انقلاب اگر کشوری مقتدر نباشد ظلم می‌بیند و سیلی می‌خورد.

وی با اشاره به امنیت بالای مردم در جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه افزود: شرط زندگی خوب، امنیت است و امنیت امروز ما کشور ما به خاطر جانفشانی بسیجی‌ هاست.

آبنوش گفت: افزایش قدرت دفاعی و امنیتی از مولفه های مقتدر شدن است و علی‌رغم همه سیاه نمایی‌ها و جوسازی‌های بعضی از مزدوران قلم‌به‌دست، تحت رهبری مقام عظمای ولایت ملت ایران روزبه‌روز مقتدرتر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از شهرک‌ فوق مدرن نظامی زیرزمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این شهرک‌ تنها گوشه‌ای از قدرت و اقتدار سپاه بود و استکبار جهانی و دشمنان انقلاب بدانند که سپاه در جای جای ایران سردار، پاسدار، بسیجی و سرباز و پایگاه موشکی دارد و پراکندگی سپاه به اندازه پراکندگی ایران اسلامی است.


افزایش پوشش استاندارد ازسیاست‌های اقتصاد مقاومتی

ایکنا - مدیرکل اداره استاندارد استان همدان با بیان اینکه استاندارد‌سازی راهبردی در توسعه اقتصاد است، عنوان کرد: در بند پایانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به پوشش استاندارد اشاره شده است که تعبیر آن بالابردن کیفیت استاندارد است.

سید سعید میرنظامی مدنی، مدیرکل اداره استاندارد استان همدان درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در بند پایانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به پوشش استاندارد اشاره شده است که تعبیر آن اجباری کردن استاندارد و افزایش پوشش استاندارد نیست بلکه بالابردن کیفیت استاندارد و طرح‌های تشویقی استاندارد ملاک عمل است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار مهمی است که مورد تأکید مسئولین نظام بویژه مقام معظم رهبری بوده و هست و جایگاه استاندارد در سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتصاد مقاومتی از آن حیث دارای اهمیت است که عدم وابستگی به نفت و کیفی کردن کالاها و افزایش صادرات و کم کردن واردات را در حوزه صنعت و معدن و تجارت به دنبال خواهد داشت.

میرنظامی مدنی ادامه داد: در هفته‌ای قرار داریم که با عنوان استاندارد نام گرفته و بزرگداشت روز جهانی استاندارد به همین مناسبت در این هفته ارج نهاده می‌شود، شعار این هفته که استاندارد زبان مشترک جهانی است به نوعی با شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت تناسب دارد که ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل اداره استاندارد استان همدان از تدوین برنامه‌ای شش ساله در سازمان استاندارد خبر داد و عنوان کرد: این برنامه با عنوان 5+1 دورنمایی از اقدامات و طرح‌های 6سال آتی است که شامل یک طرح یک ساله در سال نهایی برنامه قبلی است و طرح 5 ساله برای گام بعدی توسعه در این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد موضوع تحول نظام استاندارد را دستور کار قرار داده است و تلاش می شود در این حوزه بسته ای تهیه و تنظیم شود که با کمترین مشکل و ایراد اجرایی گردد، استاندارد و کیفیت به نوعی مکمل یکدیگر هستند و تلاش استاندارد برای کیفی سازی محصولات و خدمات در واقع اقدامی در یک جهت و مسیر است.

میرنظامی مدنی اضافه کرد: در 6 ماهه امسال اداره کل استاندارد در حوزه تدوین و تجدید نظر توانسته رتبه برتر کشوری را کسب کند و در حوزه تدوین نیز فعالیت‌های خوبی انجام دهد؛ همچنین امسال در حوزه تدوین استاندارد 50 عنوان داریم که در 6 ماهه امسال به 13 عنوان تدوین و تجدید استاندارد رسیدهایم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار