سخنگوي ستاد مراسم تشييع و تدفين جان باختگان فاجعه منا در خراسان رضوي خبر داد:
محمدحسن واحدي گفت: براي شناسايي ۱۵ حاجي مفقود از خراسان رضوي در فاجعه منا، کار نمونه‌برداري و آزمايش DNA از خانواده‌هاي آنان در پزشکي قانوني انجام و از طريق حج و زيارت به عربستان ارسال شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 17 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سخنگوي ستاد مراسم تشييع و تدفين جان باختگان فاجعه منا در خراسان رضوي درباره اقدامات انجام شده براي شناسايي ۱۵ حاجي مفقود از خراسان رضوي در فاجعه منا گفت: طي دو روز گذشته کار نمونه‌برداري و آزمايش DNA از خانواده‌هاي مفقودان استان در پزشکي قانوني انجام شده و لوح فشرده حاوي اطلاعات مربوط به خانواده‌هاي مفقودان و خود مفقودان عصر پنج‌شنبه گذشته از طريق حج و زيارت به عربستان ارسال شده تا با نمونه‌برداري انجام شده از پيکرها در عربستان، تطبيق داده شود و مشخص شود که آيا در ميان پيکرهاي دفن شده در عربستان، پيکرهاي حجاج خراسان رضوي نيز وجود دارد يا خير که طي چند روز آينده مشخص مي‌شود.
محمدحسن واحدي افزود: طبق تازه‌ترين آمار، تعداد جان باختگان خراسان رضوي در فاجعه منا به ۸۲ نفر و تعداد مفقودان به ۱۵ نفر رسيد.
وی ادامه داد : بر اساس تازه‌ترين آمار جمع‌بندي شده، ۸۲ نفر از استان خراسان رضوي در فاجعه منا جان باخته‌اند که از اين تعداد ۳۸ نفر از نيشابور، ۲۱ نفر از مشهد، هشت نفر از سبزوار، پنج نفر از فيروزه، چهار نفر از تايباد و از شهرهاي باخرز، خوشاب، داورزن، سرخس، قوچان و کاشمر هر کدام يک نفر بوده است.
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون پيکرهاي ۸۰ جان باخته از اين ۸۲ نفر به استان بازگشته و تشييع و دفن شده اند و دو نفر ديگر نيز احتمالاً در عربستان دفن شده‌اند.
سخنگوي ستاد مراسم تشييع و تدفين جان باختگان فاجعه منا در خراسان رضوي گفت: آمار حجاج مفقود از خراسان رضوي در فاجعه منا نيز به ۱۵ نفر رسيده است که از اين ميان، پنج نفر از نيشابور، سه نفر از مشهد، دو نفر از فيروزه، دو نفر از تايباد و از شهرهاي داورزن، سبزوار و سرخس هر کدام يک نفر است.
وي افزود: از شش زائر تايبادي که چهار تن فوت کرده اند و دو نفر مفقودند، پنج نفر به صورت آزاد از طريق کشور ثالث به عربستان عزيمت کرده‌ بودند که پيکر يکي از فوتي‌ها در عربستان دفن شده و سه پيکر ديگر به استان بازگشته‌ است.
واحدي ادامه داد: دو زائر سرخسي نيز به صورت آزاد از طريق کشور ثالث به حج مشرف شده بودند. همچنين يک نفر از زائران فوت شده مشهدي هم به صورت آزاد به عربستان عزيمت کرده بود.‏
وی درباره حجاج جان باخته فاجعه منا که در عربستان دفن شده‌اند نيز گفت: در صورت مشخص شدن دفن پيکر حجاج مفقودي خراسان رضوي در عربستان، از خانواده‌هاي جان باختگان سوال مي‌شود که اگر تمايل دارند، پيکرها همان جا باشد و در غير اين صورت، عربستان اعلام آمادگي کرده که زمينه را براي انتقال اجساد به ايران فراهم کند.
معاون استاندار خراسان رضوي درباره امکان بازگشت پيکرهاي حجاج جان باخته خراسان رضوي افزود: در صورت تمايل خانواده‌ها به انتقال اجساد به کشور، تصميم‌گيري انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار