دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی در دادگستری با حضور مسئولان قضایی و ادارات و سازمان‌ها و نهاد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی به ریاست دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹ 18 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری در نشست شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی اظهار داشت: انتخابات مظهر جمهوریت و مردم سالاری است و فرزندان انقلاب در میدان، باید فضایی بسیار امن را در راستای تحقق شعار رهبری مهیا کنند.

نماینده‌ی عالی دستگاه قضایی در استان گفت: دستگاه های دولتی در این موارد اگر جرمی مرتکب شوند دستگاه قضایی به صورت جدی برخورد خواهد کرد و برای ما فرق ندارد که مجرم جز کدام حزب یا باند باشد و وظیفه ما ایجاد شرایط کاملاً امن برای انتخابات است و کسانی که به امید کاندیدا‌ها کار می‌کنند اگر تخلفی انجام دهند و به امید وعده کاندیدا‌ها کار کنند و قانون را نادیده بگیرند برخورد خواهد شد.
وی بیان داشت: ما همه برادر هستیم و در نظام باید، عدالت را برقرار کنیم و همانطور که رهبری فرمودند «رأی مردم حق الناس است» و باید از حق الناس صیانت شود.

دکتر افراسیاب سپس با توصیه به نهاد‌های امنیتی در خصوص رصد تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: مقامات امنیتی توجه داشته باشند ضمن رعایت بی طرفی در انتخابات، اگر تخلفی صورت گرفت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و ما نیز باید بی‌طرف باشیم تا مردم به ما اعتماد داشته باشند.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به این که دشمنان در همه برهه‌های انقلاب بدنبال نامید کردن مردم هستند، افزود: دشمنان دنبال سلب اعتماد مردم اند و اگر کسی رعایت نکند با دشمن همدست خواهد بود.
دکتر افراسیاب درپایان ضمن توصیه کاندیدا‌ها به رعایت تقوای سیاسی و اخلاق سیاسی عنوان کرد: با تخریب رقیب کسی موفق نخواهد شد و در نتیجه، مقررات قانونی در انتخابات برقرار خواهد شد.

در ادامه این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت : فضای رسانه‌ای استان یک فضای فرصت گستر می‌باشد و دیدگاه دادگستری در حوزه انتخابات می‌باشد و دیدگاه دادگستری در حوزه انتخابات نیز دیدگاه مشارکت حداکثری است که وضعیت در استان ما خیلی مناسب است و وظیفه ما نیز ایجاد شور و شرکت مردم در انتخابات می‌باشد، اما ممکن است تخلفاتی در بحث رسانه نیز شکل بگیرد و ما نیز رسانه‌ها را رصد کردیم و با کسانی که امنیت مردم را مشوش کنند برخورد خواهد شد .

ملک حسینب ادامه داد : اگر رسانه‌ای نظام را در برابر مردم ضعیف نشان دهد حتماً برخورد خواهد شد.

وی گفت: تلاش دادگستری و دادستانی مرکز استان هماهنگی و همراهی در برگزاری یک انتخابات پرشور است و همه مسئولان نیز باید در این راستا تلاش کنند.
ملک حسینی افزود : انتخابات کاملاً مردمی است و اگر تخلفی صورت گیرد دادگستری به شدت برخورد خواهد کرد و خدماتی که حق مردم است باید به آن‌ها داده شود و هیچ مسئولی حق ندارد این خدمات را در حوزه انتخابات به سود خود انجام دهد.

دادستان مرکز استان با اشاره به احتمال تخلف برخی مدیران ادامه داد : با کسانی که سعی دارند افرادی را در ادارات استخدام کنند به شدت برخورد خواهد شد و در این شرایط که مردم باید اعتماد داشته باشند اگر مدیری بخواهد این اعتماد را از بین ببرد با وی به شدت برخورد خواهد شد و مردم بدانند ما کنار آن ها خواهیم بود و با متخلفان برخورد خواهیم کرد .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست با اظهار اینکه مردم استان ما همیشه در حوزه انتخابات مردم پیش قدم بوده‌اند، افزود: انتخابات در استان ما خیلی حساس است و ما باید هوشیار باشیم تا مشکلی پیش نیاید.
سید عیسی حسنی گفت: برنامه پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه را از ماه‌های گذشته شروع کرده‌ایم ضمن اینکه در این حوزه تصویب شده است که جرائم انتخاباتی در استان در شعبه ویژه در دادگاه‌ها رسیدگی و سریع اقدام شود.
حسنی عنوان داشت: سایت‌های خبری استان رصد می‌شوند و کسی یا سایتی نباید مطلبی بزند که باعث تشویش اذهان عمومی یا سبب ایجاد ناامنی شود که در این صورت به شدت با این سایت‌ها برخورد خواهد شد و این رصد نیز تا بعد از انتخابات انجام می‌شود.
وی بیان کرد: سازمان بازرسی نیز با ادارات دولتی و مدیرانی که از امکانات دولتی به نفع کسی سوء استفاده کنند یا افرادی که استخدام‌های خارج از قانون را در ادارات دولتی دارند ،به شدت برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درپایان استفاده از اسلحه را مورد نکوهش قرار داد و بیان داشت : با کسانی که با سلاح قدرت نمایی کنند ، برخورد می‌شود.
معاون سازمان بازرسی استان در این جلسه عنوان کرد: سازمان بازرسی در تخلف مدیران و اداراتی که بدون توجه به قانون و دیگر عوامل، کسی را استخدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.
وی افزود: انتصابات در ادارات نیز تحت رصد می‌باشد و با همه موارد برخورد خواهد شد.

دانشی تصریح کرد: ما به عنوان دستگاه نظارتی با کم کاری مدیران نیز برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه دستگاه‌های دولتی نیز باید از جناح بازی خودداری کنند و دنبال استخدام‌های فله‌ای و خویشاوندی نباشند و انتصاب مدیران در ادارات دولتی باید طبق قانون صورت پذیرد.
دانشی درپایان گفت: تسهیلات و کمک‌های دولت به مردم نیز نباید به بهانه انتخابات باشد، چون در وحدت جامعه نیز صدمه وارد می‌کند و اداراتی را که پرچمدار استخدام‌های غیرقانونی باشند نیز به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان ضمن تشکر از مجموعه دادگستری، گفت: همه کسانی که با موضوع انتخابات سر و کار دارند راهبرد‌هایی را که مقام معظم رهبری فرمودند آن‌ها را نیز باید اجرا کنند و تکالیف ما نیز همین راهبرد‌ها است.
جوکار افزود: در استان ما بعضی از مجموعه‌های مدیریتی به قانون پایبند نیستند چه جابجایی پست‌های سازمانی و ... در جهت انتخابات می‌باشد که باید طبق قانون تذکر و برخورد شود.
وی بیان داشت: ایجاد رقابت صحیح و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باید اجرایی شود و بخشداران استان نیز در این زمینه باید بی‌طرف باشند و اگر کسی تخلفی انجام دهد به شدت با او برخورد خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار