مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در سطح شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و رازوجرگلان به تاسیسات آب شرب و جمع آوری فاضلاب این شهرستان‌ها بیش از ۱۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 31 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی  و به نقل از فارس، رضا نعیمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی اظهارکرد: بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در سطح شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و رازوجرگلان به تاسیسات آب شرب و جمع آوری فاضلاب این شهرستان‌ها بیش از ۱۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی گفت: سیلاب باعث بروز خسارت در ۱۰.۲ کیلومتر خط انتقال و ۷.۵ کیلومتر شبکه توزیع در ۳۴ روستا و ۱۵ باب چشه و ۱۶ حلقه چاه و یک دستگاه پمپ گردید که برآورد اولیه خسارت در بخش آب، بیش از ۱۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خسارت وارد شده در بخش فاضلاب را بیش از ۳ میلیارد ریال عنوان نمود و افزود: نفوذ گل و لای به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بجنورد نیز باعث وقوع بیش از ۳۰ مورد اتفاق گردید که علاوه بر رفع اتفاق نیازمند لایروبی و شستشوی حدود ۵۰ کیلومتر شبکه می‌باشد که توسط کارکنان امور آبفای شهرستان بجنورد اقدامات لازم صورت گرفت.

نعیمی درخصوص خسارت سیل به تاسیسات آب شرب بجنورد بیان داشت: در ساعات اولیه برآورد خسارت سیل، برخی از ورودی‌های مخازن ذخیره آب شرب در شهر بجنورد جهت جلوگیری از ورود سیلاب به شبکه توزیع بدلیل از مدارخارج شدن سد شیرین دره و چاه شماره ۳ آهکی، قطع گردید و چاه‌های رزرو وارد مدار بهره‌برداری شد که با همکاری مردم فهیم شهر بجنورد در بحث مدیریت مصرف آب، طی ۴۸ ساعت مشکل مرتفع و وضعیت به روال عادی بازگشت.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار