نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: با تمهیدات صورت گرفته در مرزهای خوزستان، جمعیت زائران اربعین مثل رود روان به سمت عراق در حال حرکت هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 28 August 2023

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد شامگاه یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال عزم و اراده امت اسلامی در سراسر ایران برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی چند برابر شده است، لذا مراسم اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین هر ساله پرشورتر برگزار می‌شود، تصریح کرد: ممکن است مردم به لحاظ اقتصادی و معیشتی گله‌مند باشند اما زمانی که مسئله اربعین و اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) مطرح می‌شود همه این مسائل را نادیده می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: جمعیت عظیمی از مرزهای خروجی به سمت عراق می‌روند؛ به تناسب جمعیت که گسترش یافته، مجموعه دستگاه‌هایی که زیرساخت‌ها را مهیا می‌کنند بیشتر شده و موکب هایی که به زائران خدمت رسانی می‌کنند بیش از سال گذشته شده اند.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: بستر گذرگاه‌های تردد زائران نسبت به گذشته به گونه‌ای فراهم شده که زائران تحت فشار نباشند و بتوانند به راحتی عبور کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل گاهی از ناحیه عراق مشکلاتی بروز می‌کرد، عنوان کرد: امسال به لطف خداوند و تعامل دو دولت، جمعیت مثل یک رود روان در حال عبور هستند. همچنین در خاک عراق بسترهایی فراهم شده تا زائران مشکلی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نزدیک شدن به روز اربعین و افزوده شدن بر جمعیت اظهار کرد: باید تلاش شود تا وسیله ایاب و ذهاب زائران مهیا شود و شهرداری‌های کشور حداقل چند اتوبوس خط واحد شهری را برای جابجایی زائران از پشت مرز به سمت بصره اختصاص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در مسیر اربعین حسینی باید از اخلاق و رفتار سیدالشهدا الگو بگیریم، تصریح کرد: قدم برداشتن در این مسیر، اجر و ثواب بسیار دارد لذا باید رفتار با دیگران، نماز اول وقت، معاملات و معاشرات، حجاب و سبک زندگی خود را تغییر داده و نسبت به قبل تفاوتی ایجاد شود.

وی افزود: زمانی که حاج قاسم سلیمانی می‌فرماید «ما ملت امام حسینیم»، هدف این است که اخلاق و سبک زندگی ما مثل زندگی امام حسین (ع) شود.

امام جمعه اهواز بیان کرد: زائران امام حسین (ع) توجه داشته باشند که در هر اصل و زمانی مورد دعای امام زمان (عج) هستند تا در این مسیر، زمینه حکومت جهانی امام زمان (عج) به واسطه حرکت پرشور اربعین اتفاق افتد.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار