امام جمعه موقت اصفهان گفت: اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تقویت همگرایی بین مذاهب اسلامی و حتی بین اسلام و سایر ادیان الهی است.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 25 August 2023

«حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، تاکید کرد: حرکت میلیونی و مثال‌زدنی اربعین در ماه صفر هر سال، مقدمه ظهور حضرت ولیعصر (عج) است و باید از این فرصت بهره برد.

حجت‌الاسلام محمودی با گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند، اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسب برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی سیزدهم است.

وی ادامه داد: هفته دولت، ایام جهاد تبیین خدمات و اقدامات دولت خدمتگزار و فرصت مناسبی است که مسوولان نظام با حضور در میان مردم و از طریق رسانه‌های جمعی فعالیت‌های خود را بازگو کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان این‌ دستاوردها را ناچیز نشان می‌دهند، گفت: دولتمردان باید در هر فرصتی فعالیت‌هایشان را بازتاب دهند و بگویند.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه امام علی(ع) به مالک اشتر فرمودند تا کاری تکمیل نشده به مردم‌نگویید اما وقتی کاری انجام شد به موقع به سمع مردم برسانید، افزود: مسئولان شبانه‌روز کار می‌کنند و در شهرها و شهرستان‌ها در حال تلاش هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید از فرصت خدمت برای تلاش مضاعف بهره بگیرند و گاهی باید بیشتر کار کنیم تا چالش‌ها کمتر شوند، اضافه کرد: اساس دین و تمدن انسانی خدمت به مردم آن هم به مردمانی خوب و مسلمان است.

وی گفت: در دولت سیزدهم حرکت‌های خوب و ارزشمندی آغاز شده است و رییس جمهوری روزهای اخیر سفری به آفریقای جنوبی داشت که برای بهبود معیشت و اقتصاد کشور بود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: عضویت در بریکس برای کشورمان مهم است و این اقدام ناشی از تلاش مضاعف دستگاه دیپلماسی کشور بود و باید به یاد داشته باشیم این توافق کمتر از "پیمان شانگهای " نیست که ایران هم به عضویت آن درآمده است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم ارتباط با دنیا را منحصر به چند دولت غربی نکرد و همانطور که رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند ما به قله نزدیک شده‌ایم و کشورمان در اوج افتخار است.

وی یادآور شد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، امروز روز خستگی نیست بلکه برای تلاش و امید است چرا که به ارزش‌های انقلاب نزدیک شده‌ایم و نباید ناامیدی ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: مدافعان امنیت این روزها برای امنیت و آرامش ما به شهادت می رسند و این بر ما تکلیف است که قدردان آنها باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار