مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان همدان با بیان اینکه ۹۳ درصد روستا‌های استان یعنی ۸۵۵ روستای استان، مشمول اجرای طرح هادی شده است، گفت: تاکنون در ۵۳۵ روستای استان طرح هادی بازنگری شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴ 25 August 2023

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان همدان با بیان اینکه ۹۳ درصد روستا‌های استان یعنی ۸۵۵ روستای استان، مشمول اجرای طرح هادی شده است، گفت: تاکنون در ۵۳۵ روستای استان طرح هادی بازنگری شده است.

به گزارش تابناک همدان، مسعود رضایی در اولین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، افزود: سالانه ۱۰ درصد روستا‌های استان در افق ۱۰ ساله بازنگری قرار می‌گیرند که سالانه بیش از ۱۰۰ روستا مشمول این طرح می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن محرومین، بازسازی مناطق جنگی، تهیه و اجرای طرح هادی، بهسازی مساکن روستایی، توجه به تولید مصالح و ساخت مسکن شهری و روستایی از وظایف بنیاد مسکن بوده است گفت: نخستین ایده طرح هادی در کشور، در همدان آغاز و خوشبختانه به قانون تبدیل شد.

رضایی با تاکید به اینکه باید گفت: در اجرای طرح هادی ۸۵۵ روستای استان از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، مشمول اجرای طرح هادی شدند که معادل ۹۳ درصد است.

 وی با اشاره به اینکه اولین نهاد سازندگی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شد، بنیاد مسکن بود، اظهار کرد: تعداد ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد، که ۱۰۸ هزار مسکن روستایی تاکنون در استان بهسازی شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان همدان با بیان اینکه طی سال گذشته بالغ بر ۳۶۱ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح هادی روستایی طی سال جاری مدنظر قرار گرفته شد، افزود: ۳۱۲ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است.

رضایی به میزان اعتبارات تخصیص یافته از سفر رییس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۴۳۰ میلیارد تومان در قالب ۳۹۱ پروژه موافقت شد که از این میزان، تاکنون ۳۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه به برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۴هزار و ۴۲۰ واحد کلنگ زنی و به گروه‌های ساخت تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت ۱۲۵ پروژه در قالب اجرای طرح هادی با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان قابل افتتاح، افزود: همدان ۱۶، ملایر ۲۲، نهاونشد ۱۰، تویسرکان ۹، اسدآباد ۱۷، کبودراهنگ ۲۶، رزن ۱۱، فامنین ۱۲ و درگزین ۲ پروژه بهسازی افتتاح خواهد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: در هفته دولت تعداد ۱۲۵ پروژه در قالب اجرای طرح هادی با ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ایام هفته دولت ۴ هزار و ۱۰ واحد مسکن روستایی بهسازی و مقاوم سازی می‌شوند، اظهار کرد: سهمیه استان همدان در مجموع، ۱۴ هزار و ۱۰۰ مسکن روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به وضعیت ساخت مسکن در قالب طرح مسکن ملی در مناطق شهری استان اشاره کرد و گفت: در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر بنیاد مسکن به صورت مستقیم فعالیت دارد.

رضایی به پروژه‌های مسکن سازی در شهر همدان اشاره کرد و افزود: از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به پروژه ۱۱ هزار واحد شهرک پرواز (با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی)، ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی (با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی)، ۶۹۰ واحدی (با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی) و… اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت ما از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ پیش می‌رود گفت: سال گذشته ۳۶۱ میلیارد تومان اعتبارات مصوب تهیه طرح هادی داشتیم که از این مبلغ ۳۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعدادی از روستا‌های شهرستان‌هایی مثل رزن و درگزین بیش از ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازی و بهسازی شدند و ۷ درصد هم که فاقد مسکن بودند صاحب مسکن شدند گفت: شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین و اسدآباد پایین‌تر از میانگین کشوری مقاوم‌سازی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۳ واحد سهمیه مقاوم‌سازی سال ۱۴۰۱ بوده که ۱۰ هزار مورد تخصیص یافته است عنوان کرد: از این تعداد ۹ هزار واحد به سیستم بانکی معرفی و تقریبا ۶۳ درصد از آن‌ها در سیستم بانکی موفق به عقد قرارداد شدند.

رضایی با اشاره به اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن مسئولیت مستقیم دارد که ۴۷ هزار و ۹۱۲ متقاضی در این بخش در استان ثبت‌نام کردند افزود: ۱۷ هزار و ۶۴۷ متقاضی حائز شرایط بودند و ۱۳ هزار و ۳۰۵ متقاضی تایید نهایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۹۸ متقاضی خود شروع به ساخت مسکن کردند، گفت: ۱۲ هزار و ۷۹۷ واحد نیز بنیاد مسکن در حال ساخت دارد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت نیز یادآوری کرد: از محل سهمیه قیر استان، ۲۴۲ پروژه آسفالتی تعریف شد که معادل ۱۵۷ کیلومتر طول مسیر است.

 رضایی در پایان یاد آور شد: با توجه به پتانسیل‌هایی که ما در ساخت مسکن ملی به عنوان مجری داریم مبلغی  بیش از ۲۷ میلیون تومان به نفع متقاضی صرفه جویی می‌شود و ما برای ساخت از مصالح استاندارد و با کیفیت استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار