مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود خون ۲ گروه خونی در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 20 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ذاکر سعیدی نژاد» در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به کاهش ذخیره خونی این استان، دارندگان گروه‌های خونی O منفی و AB منفی برای کمک به بیماران نیازمند خون به مراکز سه گانه خونگیری این استان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: جهت آمادگی بیشتر و افزایش ذخیره خون برای اربعین حسینی در مواقع ضروری با کمبود خون در دو گروه ذکر شده مواجهیم که افراد با گروه‌های خونی o منفی و AB منفی دعوت می‌شود در صورت داشتن شرایط برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در شهر‌های یاسوج، گچساران و دهدشت مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بهترین سن اهدای خون بین ۱۸ تا ۵۰ سال است که بنا به دلایلی استقبال جوانان تاکنون کمتر بوده و ما برای ذخیره مناسب فرآورده‌های خونی در هر شرایطی نیاز به مشارکت بیشتر بانوان و جوانان را داریم.

سعیدی نژاد تصریح کرد: روزانه ۱۰۰ واحد خونی مصرف استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: بطور متوسط روزانه می‌توانیم در سطح استان از ۱۲۰ نفر خونگیری داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساعت خونگیری در مراکز انتقال خون از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه است که در صورت نیاز و شرایط اضطراری ساعت خونگیری افزایش خواهد یافت و حتی در روز‌های تعطیل نیز خونگیری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار