شرکت فولاد خوزستان با بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه استراتژیک طی دو سال و ساخت دستگاه اندازه گیری آهن کل برای اولین بار در جهان موفق شد در دومین دوره همایش ملی ساخت ایران، که در مرکز همایش‌های صدا و سیما با رویکرد نشان ملی و اعتبار جهانی و با حضور مقامات گوناگون برگزار شد، از میان صد بنگاه‌ راه یافته به مرحله‌ی نهایی، به عنوان شرکت برتر ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 12 August 2023
گام های بلند فولاد خوزستان برای بومی سازی قطعات و تجهیزات و استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی، در شرایطی که کشور عزیزمان با تحریم های فزاینده روبروست، تلاشی امیدآفرین برای استقلال و خودکفایی صنعت و تولید به شمار می رود.
 
موفقیت بی نظیر در بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه طی دوسال، هم نشان دهنده توان و استعداد متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان است و هم درایت و دوراندیشی مدیران این شرکت برای عبور از دشواری های دوران تحریم و توجه به روزآمدی، دانش و فناوری  است. این تدابیر باعث می شود نه تنها خللی در روند تولید و صادرات به واسطه وابستگی به کالاهای خارجی ایجاد نشود، بلکه قطار پیشرفت فولاد خوزستان در مسیر تحقق اهداف این شرکت برای دستیابی به تولید ۶ میلیون تنی (و در مرحله بعد بالای ۱۳ میلیون تنی) با سرعت بیشتری حرکت کند.
 
در شرایطی که دشمنان این آب و خاک درصددند تا با تحریم‌ها باعث بروز مشکلات در تامین قطعات‌ و تجهیزات مورد نیاز صنعت بشوند، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و دانش بنیان در ساخت قطعات، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، ضرورتی به عنوان سیاستی مدبرانه و اصولی، علاوه بر اشتغال‌زایی و تکیه بر توان داخلی، افزایش بهره‌وری و سودآوری بنگاه‌ها و کاهش هزینه‌های تمام شده را به دنبال دارد و کسب عنوان رتبه برتر فولاد خوزستان از این حیث اهمیتی دوچندان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار