مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین اقدامات حوزه تحت مدیریت خود را در سه محور تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 09 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ناصر صالحی از فعالیت بیش از ۷٠٠ گروه جهادی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: رصد، انتقال و رفع مشکلات نیز در این راستا اجرایی می‌شود.
صالحی با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی محور فعالیت ما در تمام مناطق استان است، تصریح کرد: مجموعه بسیج سازندگی در سال‌های اخیر جهش‌های خوبی در استان داشته است.
محرومیت زدایی عمرانی
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد محرومیت زدایی عمرانی را یکی از مهمترین مجموعه اقدامات بسیج سازندگی سپاه فتح استان عنوان کرد و گفت: بیش از ۵ هزار پروژه محرومیت زدایی طی چند سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است بطوریکه تنها در سال گذشته، سه هزار پروژه عمرانی عملیاتی شد.
صالحی افزود: در این مدت ۱۵۰۰ حمام و دستشویی، ۱۵۰۰ گازکشی منازل و ۶۴۰ منزل مددجوی احداث و افتتاح شد که در مورد منازل مددجویی ۷۰ پروژه هم امسال اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اجرای اغلب پروژه‌های آبرسانی روستایی توسط بسیج سازندگی استان، ادامه داد: از سال گذشته تاکنون، ۹۹ روستای استان آبرسانی پایدار شده است. همچنین آبرسانی به ۳٠ روستای استان نیز در دست اقدام است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رتبه دوم پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آبرسانی کشور علیرغم توپوگرافی سخت مناطق، متعلق به استان است.
صالحی از اجرای فاز دوم آبرسانی با پوشش ۱۵٠ روستای استان خبر داد و تاکید کرد: آبرسانی پایدار محور این پروژه‌ها است.
وی اظهارکرد: با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و متولیان استانی، محرومیت زدایی در بخش کانال‌های آبرسانی طرح «آبخیز تا جالیز» نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
صالحی ادامه داد: طی یک سال گذشته اقداماتی از جمله احداث ۱۵ کانال کشاورزی، ۷۵ پروژه آب شرب، احداث ۵۰ خانه نیازمندان جدا از خانه‌های مددجویان در دستور کار و اجرا شد.
وی زلزله سیسخت را فرصتی برای بهسازی زیرساخت‌های این شهر عنوان کرد و افزود: سپاه پس از زلزله ۱۵۰ خانه را احداث کرد.
محرومیت زدایی غیر عمرانی
وی با اشاره به محور محرومیت زدایی غیرعمرانی، تصریح کرد: در بحث محرومیت زدایی غیر عمرانی، دو هزار و ۱٠٠ جهیزیه اهدا شد و امیدواریم امسال هم ۱۵۰۰ جهیزیه دیگر به زوج‌های جوان اهدا کنیم.
صالحی افزود: در این مدت بیش ۴٠٠ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه توزیع شد که بخش‌هایی از این بسته‌های معیشتی با کمک‌های مردمی تهیه شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی هم اقدامات متعددی انجام گرفت از جمله، تهیه و توزیع ۱۰۰ سیستم صوتی بین مدارس، اهدای ۷۰۰ بسته فرهنگی، ۷۰ بسته آزمایشگاهی و تجهیز ۱۳ پژوهشسرا و بسیاری اقدامات دیگر که در دستور کار قرار داشت.
وی توزیع بیش از ۱ میلیون ماسک در زمان کرونا و اهدای ۳ هزار بسته بهداشتی دانش آموزی را از جمله اقدامات بسیج سازندگی سپاه عنوان کرد.
اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد سومین حوزه فعالیت‌های این نهاد را موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۸٠ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۱۶، تخصیص یافت که ۳٠٠ میلیارد تومان آن با وجود برخی ملاحضات بانک‌ها جذب شد. برای دو هزار و ۸٠٠ نفر پرونده تشکیل و پرداخت محقق شد؛ که در میان دستگاه‌ها توانستیم رتبه اول را کسب کنیم.
وی با اشاره به کسب رتبه دوم در سامانه وزارت کار، ادامه داد: امسال از تبصره ماده ۱۸، ۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ما آمادگی جذب تا ۵۰ درصد از این اعتبارات را داریم.
صالحی افزود: ۶۸٠ صندوق قرض الحسنه مردم یار در استان فعال شده و ۷٠ شرکت تعاونی نیز تشکیل شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اشتغالزایی بیش از ۳ هزار نفری و همچنین احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در یاسوج افزود: هم اکنون در حال توسعه این دهکده هستیم که اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۱۲۰ نفری را در پی خواهد داشت.
صالحی در پایان یکی از کار‌های بزرگ سپاه را تهیه بیش از ۳۰ نوع ماشین آلات سنگین عنوان کرد که می‌توانند در بسیاری از موارد در حوزه‌های مختلف برای خدمات رسانی به کار گرفته شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار